Jump to content

[PS] Simple Vector


Silverwing

Recommended Posts

  • 3 weken later...
  • 4 weken later...

Is goed ik doe het wel

Begin nu edit me post wel ;)

Stap 1

maak een nieuw document, ik heb als size 350×150 gekozen

Stap 2

Open een render en sleep hem in je signature en verklein hem als het nodig is

Neem dan de eyedropper tool en selecteer een kleur van je render, want die ga je natuurlijk als kleur van je brush gebruiken

Stap 3

Download de brushes in de bijlage en voeg ze toe in photoshop.

Maak een nieuwe layer aan ( CTRL + SHIFT + N) ( Layer moet onder de render layer zijn ) en selecteer de brush tool. Begin daarna een beetje te brushen met de toegevoegde brushes.

Je kan ook vormen maken met de polygonal lasso tool en invullen, shapes gebruiken voor mooi achtergrond op te vullen.Vergeet niet als je een andere kleur neemt van de rend met de eyedrop tool steeds een nieuwe layer aan te maken. Dit is me resultaat na enkele brushes/shapes layers en kleuren (zie plaatje boven stap 4)

Stap 4

Duplicate nu elke layer waarop je gebrushed hebt en/of anderen dingen ( CTRL + J ).Doe op elke geduplicate layer Filter > Blur > Gaussian Blur en dan zou je zoiets moeten hebben (zie plaatje boven stap 5)

Stap 5(niet verplicht)

Ga naar één van je niet gedupliceerde brushes/shapes layer en doe RBM/Blending options.Ga dan naar Gradient overlay en speel wat met de settings tot je tevreden bent. je kan dit doen bij elke layer.Ik heb dit echter niet gedan omdat het bij mij niet uit komt.

(zie plaatje onder stap 5)

Stap 6

Duplicate je layer ( CTRL + J ) en zet die op overlay.Doe daarna filter/artistic/cutout en dit is je resultaat

Simple vector deel twee

Stap 7

Nu kan je tekst toevoegen,ik heb het lettertype Arial gebruikt en gebruik de kleuren van de render. Dit is mijn resultaat, je kan altijd een mooie 'Quote' typen zodat het mooier lijkt

(zie plaatje onder stap 7)

Voeg nu een stroke toe, maak een nieuwe layer en druk op select/all of CTRL + A. Ga dan naar edit/stroke en kies iets. Ik heb 1 pixel black stroke genomen.

(zie laatste plaatje)

(uiteraard zie je een zwarte stroke niet op een zwarte achtergrond:P)

Deze tutorial is gemaakt door Silverwing

Succes ;)

Bewerkt: door ~> GizmO <~
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...