Jump to content

[PS] patterns maken


Froop

Recommended Posts

Nu laat ik zie hoe je verschillende patterns maakt.

Open een bestand van 9 bij 9 transparant.

Zoom helemaal in en maak dan deze vorm met de pencil tool.

pattern17iv.jpg

Ga dan naar Edit-> Define pattern en sla hem op.

Open een bestand van 10 bij 10 transparant.

Zoom helemaal in en maak dan deze vorm met de pencil tool.

pattern26hv.jpg

En doe het bovenstaande.

Open een bestand van 10 bij 10 transparant.

Zoom helemaal in en maak dan deze vorm met de pencil tool.

pattern30kg.jpg

En doe het bovenstaande.

En zo kun je doorgaan.

succes.

Link to comment
Delen op andere websites

Mad Dogg, zo en zo denk ik dat je eerder in dit topic kijkt dan in de jouwes omdat deze over 'patterns' in het algemeen gaat.

Die van jou alleen over scanline, dat is een vorm van patterns. Dit is dus een heel handig topic :'D.

Goede tut Froop :klap:, misschien dat je nog wat voorbeelden kan toevoegen wat je er mee kan maken ;).

Bewerkt: door Jorge_F
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...
  • 1 year later...
hoi hoi ik kan niet om ghaan met de pencil tool kan je miss presiec uitleggen hoe dat moet? ty

Als je erg ver inzoomt, net als het voorbeeld, dan hoef je maar een keer te klikken en dan komt er een zwart vakje. Één zo'n vakje is een pixel, maar omdat hij zo ver is ingezoomt ziet het er veel groter uit.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
ja leuk voor degene die nog wisten dat ze zelf konden maken :)

Heb je misschien ook ingewikkeldere die mooi zijn?

en moet het eerste niet 3 op 3 zijn ipv 9 op 9 ?

Laters

Patterns kun je gewoon helemaal naar eigen creatie maken. Je kan het doen met 3 blokjes (3x3) of met 9 (9x9), dat moet je helemaal zelf weten. Je kan bijvoorbeeld een iets groter blokje kiezen als in de tutorial, en daarin plaats je willekeurig enkele stippen. Je eigen fantasie is erg belangrijk, meestal maak je iets moois als je een paar keer geëxperimenteerd hebt.

Overigens kun je er ook voor kiezen ze te downloaden. Dat kan onder andere op DeviantArt. Op deze pagina vindt je allerlei leuke patterns die je kunt gebruiken voor in Photoshop.

Link to comment
Delen op andere websites

Patterns kun je gewoon helemaal naar eigen creatie maken. Je kan het doen met 3 blokjes (3x3) of met 9 (9x9), dat moet je helemaal zelf weten. Je kan bijvoorbeeld een iets groter blokje kiezen als in de tutorial, en daarin plaats je willekeurig enkele stippen. Je eigen fantasie is erg belangrijk, meestal maak je iets moois als je een paar keer geëxperimenteerd hebt.

Overigens kun je er ook voor kiezen ze te downloaden. Dat kan onder andere op DeviantArt. Op deze pagina vindt je allerlei leuke patterns die je kunt gebruiken voor in Photoshop.

Hmm dat wist ik dat je zelf kan maken , doe ik ook maar misschien hebben sommige mooie creaties waar ik zelf niet zou opkomen, en als ik die ook zou kunnen gebruiken zou leuk zijn

bedankt voor linkje ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...