Stino Geplaatst: 29 september 2005 Rapport Geplaatst: 29 september 2005 (bewerkt) Far Cry was een razendpopulaire game die menig PC liet exploderen. Hardware-fabrikanten en lokale computerboeren zagen tijdelijk de omzet stijgen toen mensen door dit spel toch maar even de PC lieten upgraden. Misschien is het onnodig geweest, omdat de game binnenkort ook naar de Xbox komt. Natuurlijk in een andere vorm, want een regelrechte port kan toch echt niet. En de game verschijnt natuurlijk ook een klein beetje later dan de PC-versie. Terug naar het paradijs Far Cry speelt zich af op een serie tropische eilanden waar men op het eerste gezicht van droomt om op te wonen. Een helderblauwe oceaan, een wit strand, een bos aan groene palmbomen en een brandende zon; wat wil een mens nog meer? Nou, in ieder geval geen geheime laboratoria op je eiland waar wetenschappers experimenteren met dieren en mensen. Ook in dit deel speel je met Jack Carver en de singleplayer van deze console-versie zal ondanks de vertonende gelijkenissen toch een ander verhaal vertellen. Jack Carver is een ex-soldaat die samen met Valerie, een journaliste, iets te dicht bij bepaalde tropische eilanden ronddobbert. De boot wordt opgeblazen en Valerie wordt ontvoerd. Natuurlijk zou Jack Jack niet zijn als hij Valerie niet zou gaan opsporen. Jack kan drie wapens bij zich dragen, waaronder een mes, pistool en een machinegeweer naar keuze. Je kunt zelf bepalen hoe je het spel speelt, want dat kan op tig verschillende manieren. Elk level is namelijk op meerdere manieren uit te spelen. Je kunt kiezen voor de Rambo-manier door op de tegenstanders af te rennen en er zoveel mogelijk neer te maaien. Je kunt echter ook met een paar welgemikte stenen de tegenstander afleiden en zonder geweld jezelf van punt A naar punt B bewegen. Daarnaast kun je óók nog bepalen of je een route wel neemt, er zijn namelijk meerdere routes te vinden in elk level. Later in het spel krijgt Jack een injectie waardoor hij een beetje muteert. Hierdoor krijgt hij een apart zicht en kan hij geluiden beter onderscheiden. Ook krijgt hij zoveel kracht dat hij stationaire wapens kan gebruiken als normaal wapen. Xbox Live Far Cry Instincts gaat uitgebreid gebruik maken van de voordelen van Xbox Live. Zo is er allereerst de Map Editor. Deze editor was in de PC-versie relatief makkelijk te gebruiken en de makers doen er alles aan om ook de Xbox-bezitters dit gemak te bieden. Met een druk op de knop creëer je bergen, dallen, bossen en noem maar op. Je kunt de tijd van de dag aanpassen en delen van het eiland beschilderen met textures. Het mooiste is nog wel dat je de map op elk moment kan testen door er in een first-person view doorheen te wandelen. Natuurlijk levert een console-versie een aantal beperkingen op, zoals de grootte van de map. Om de maker een beeld te geven hoeveel bomen, voertuigen of bergen hij of zij nog kwijt kan, is er een balk in beeld te zien die vult naarmate er meer objecten op de map geplaatst worden. De ontwikkelaar gokt dat elke map zo'n 500KB groot kan worden. De maps kun je delen door een game te hosten op Xbox Live. Zodra mensen jouw spel joinen downloaden ze automatisch je zelfgemaakte map. Hier komt meteen het tweede voordeel van Xbox Live om de hoek kijken, namelijk de online multiplayer. Far Cry Instincts biedt voor maximaal zestien personen per server in verschillende gameplay modes genoeg om de levensduur van het spel flink te verlengen. Modes Steal the Sample en Deathmatch zijn uiteraard aanwezig, maar er komen ook enkele orginele modes als Predator en Seek and Secure. Steal the Sample is een Capture the Flag-variant. Wie de Sample in handen heeft kan zich evengoed verdedigen met wapens en zelfs de Sample naar een teamlid gooien. In Predator speelt één persoon als een supersterk monster en de andere mensen moeten op dit monster jagen. In Seek and Secure laat een helikopter voorraden vallen en moet het eerste team dat de voorraden bereikt deze verdedigen met hun leven. Naast de variatie in modes is er ook variatie te vinden in de gameplay. Naast het standaard knallen met je geweer zijn er ook tal van voertuigen te besturen. Deze voertuigen kun je stelen van de tegenstander, ook al zit de tegenstander op dat moment in het voertuig, maar makkelijk zal het niet gaan. Wie bijvoorbeeld in een Jeep rijdt kan nog steeds schieten met zijn of haar pistool. Bron: FOK.nl Nou is mijn vraag: wat vinden jullie hiervan, mij lijkt het in ieder geval een zeer vette game die ik Moet hebben Bewerkt: 29 september 2005 door Stino Reageren
.Maze. Geplaatst: 29 september 2005 Rapport Geplaatst: 29 september 2005 Deze lijkt me zó vet, die moet ik gewoon hebben, wat vooral vet is dat je met meerdere gewoon multiplayer kan doen. Daar ga ik zeker heel wat lol aan beleven! Reageren
Le MrG Geplaatst: 29 september 2005 Rapport Geplaatst: 29 september 2005 (bewerkt) Hij lijkt mij idd ook Cool Maar ik wacht tot hij op de PC uitkomt(of is dat al gebeurt) EDIT: Weet ik maar ik heb het over Far Cry Instincts Bewerkt: 29 september 2005 door TheRing Reageren
.Maze. Geplaatst: 29 september 2005 Rapport Geplaatst: 29 september 2005 Far Cry was eerst op de PC, en is nu op de xbox. Reageren
Typhoon Geplaatst: 29 september 2005 Rapport Geplaatst: 29 september 2005 het is een heel vet spel deze zal nog vetter zijn lijkt me, ziet er in iedergeval goed uit Reageren
Rick_Mense Geplaatst: 29 september 2005 Rapport Geplaatst: 29 september 2005 Ik vond het eerste spel echt geweldig, de mooie omgeving , de vrijheid en de actie allemaal in 1. Ik heb er veel plezier van gehad, maar op een gegeven moment sloeg het spel vast en dat gebeurde steeds opnieuw. Maar ik had het toch al bijna uitgespeeld. Reageren
Biohazard1990yakuza Geplaatst: 8 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2005 Mij lijkt het wel vet op die review die ik heb gezien maar als je optimale predator made hebt vind ik het echt onrealistisch Reageren
RGA Geplaatst: 8 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2005 lijkt me een prachtige game. pas nog iets van op tv gezien. ik heb alleen geen x-box anders had ik hem zeker gekocht. maar nu ga ik battlefield 2 modern combat kopen ook heel mooi voor de ps2 Reageren
T@rget Geplaatst: 8 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2005 Ik heb een X-Box ik heb nog een CD Bon voor music-store van €15,- dus als je pa wat wil bij leggen ga ik heb spelen **Was ik maar een supermens net als in FC:Instincts ** Reageren
-Niels- Geplaatst: 8 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2005 Lijkt me een leuke game! Maar ik hoorde dat er monsters voorkomen in de Game! Persoonlijk heb ik het niet zo op monsters in games. Dat vind ik heel onrealistisch. Een oorlog's game daarin tegen droom ik helemaal weg van. Als het maar mooi is! Reageren
Giorgo Geplaatst: 8 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2005 Monsters ? in Farcry? Kan niet. FC is te goed voor er monsters te gaan inzetten. Reageren
.Maze. Geplaatst: 9 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 9 oktober 2005 Je hebt wel als je zoiets oppakt, dat je een soort mutant wordt, je gloeit helemaal en gaat een stuk sneller e.d, mischien zie je dat aan voor een monster. Reageren
Stino Geplaatst: 9 oktober 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 9 oktober 2005 (bewerkt) Je hebt wel als je zoiets oppakt, dat je een soort mutant wordt, je gloeit helemaal en gaat een stuk sneller e.d, mischien zie je dat aan voor een monster. Dat is die Perator mode, dan ben je idd sneller, maar in het introilmpje krijg je nog meer te zien zoals dat je verder kunt springen, en als je iemand slaat dat hij dan helemaal weg vliegt. En weet iemand hoe je goede maps kan maken met de Map Editor, als ik er een gemaakt heb, alles goed en dan il ik spelen, staat er damaged map Bewerkt: 9 oktober 2005 door Stino Reageren
commando Geplaatst: 10 november 2005 Rapport Geplaatst: 10 november 2005 hmm...lijkt mij een leuk spel ik ga hem eens bij een vriend spelen. COMMANDO Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.