Jump to content

GTA SA Installatie probleem

Recommended Posts

Geplaatst:

Onlangs heb ik mn pc moeten formatteren en opnieuw moeten installeren. Hiervoor had ik San Andreas op mn pc en het werkte zonder problemen. Ook de installatie ging foutloos.

Echter, nu ik San Andreas opnieuw probeer te installeren krijg ik halverwege de volgende foutmelding:

CRC-Error: The file D:\Games\Rockstar Games\GTA San Andreas\Audio\SFX\spc_na doesn't match the file in the setup.cab file. The medium from which you're running the setup may be corrupted contact your software vendor.

Deze melding kreeg ik ook voor het bestand D:\...\Gta San andreas\models\gta3.img

Wanneer ik op Opnieuw klik, komt er opnieuw een fatal-error melding en wordt de installatie afgebroken.

Wanneer ik op Negeren klik, krijg ik dus weer een nieuwe foutmelding zoals hierboven beschreven staat.

NB: De dvd is (uiterlijk) niet beschadigd. Ik heb tevens een nieuwe eenzelfde kopie gekregen en het daarmee opnieuw geprobeerd, maar ook dan krijg ik bovenstaande meldingen.

Ook heb ik de image van de dvd eerst gekopieerd naar mn harde schijf, maar ook dan geeft hij bovenstaande foutmeldingen.

Bij de installatie van WinXP en office2003 kreeg ik al eerder 'n melding dat het af en toe niet mogelijk was om een bestand te kopieren van de cd/dvd. Na veel opnieuw proberen lukt soms uiteindelijk wel om de installatie van winxp en office goed te volbrengen.

Zou het kunnen liggen aan mn dvd-roms? Ik heb het in beide drives geprobeerd en bij beide krijg ik bovenstaande melding.

Graag hoor ik van jullie wat evt de oorzaak zou kunnen zijn en hoe ik het zou kunnen verhelpen.

Alvast bedankt!

Specs dvdrom en dvdwriter:

DVDRom: Samsung 16speed dvd, 48speed

DVD schrijver: Lite-on DVDRW SOHW-1633S (16speed plus, 8speed min, dual layer)

WIN XP prof

Videokaart: 6800LE

P4 3.0ghz

Geplaatst:

Welkom op het forum barthez :cya: .

vreemde zaak maar ik denk dat het met je dvd spelers te maken heeft. of mischien heb je een virus te pakken. nog een andere optie is dat je harde schijf "kapot" is. dan blijft hij wel werken maar hij gaat fouten doorsturen naar je andere hardware. dit is de oorzaak van een virus of spyware.

oplossingen.

- Scan je computer eens

- Maak je Dvd spelers schoon

- Ga naar een computerwinkel en vraag of zij even willen kijken of jou harde schijf niet kapot is.

kijk ook even Hier daar gaat het wel oven een andere fout maar heeft het ook met Dvd spelers te maken

Veel succes ermee :cya:

Geplaatst: (bewerkt)

Welkom op het GtaForum!

Het ligt waarschijnlijk aan je DVD speler. Kan je zeggen welke RAM je hebt? Weet je niet hoe je die moet vinden, klik op start, en dan druk je op je rechter-muisknop op Deze Computer en dan eigenschappen. Daar zie je het bij kloksnelheid staan.

Zoals ikkes hierboven al zei, controleer of je DVD speler geen fouten heeft, maar je hebt het gecontroleerd, en er zijn geen fouten.

CRC-Error: The file D:\Games\Rockstar Games\GTA San Andreas\Audio\SFX\spc_na doesn't match the file in the setup.cab file. The medium from which you're running the setup may be corrupted contact your software vendor.

Dit is raar. Setup.can File zit zoals je hierboven bij \Audio\. Je hebt nog een CD gekopiéérd om te testen of het aan de CD ligt? Dan heeft het natuurlijk geen nut. Want als je bijvoorbeeld dezelfde CD hebt gekopiéérd, dan kopiéért 'ie ook de fouten.

Probeer de volgende stappen:

Ga naar een vriend en installeer het spel. Lukt het, dan ligt het aan de Computer. Lukt het niet, dan ligt het aan de CD.

Heb je dat gedaan, ga naar de winkel en breng hem terug als je datum nog niet voorbij is.

Bewerkt: door Gangsta
Geplaatst:

Heb je SA wel legaal? Bij illegale games wil dit nog wel eens voorkomen...

Misschien is je DVD vuil. Maak hem eens schoon met een droog stofdoekje.

Geplaatst:

Bedankt iedereen voor zijn reacties tot dusver.

@Gangsta:

mn kloksnelheid is: 3.01Ghz 512 MB RAM

Ik heb het spel gekocht. Maar die werkt nu dus kennelijk niet meer. Vervolgens heb ik van een vriend een dvd gekregen met een daarop een image. (Dit bedoelde ik met kopie, had ik wat beter moeten formuleren). Deze is idd niet legaal, maar je moet wat om t spel toch nog te kunnen spelen en je er al voor betaald hebt.

@Gunslinger: Ik heb beide dvd's goed schoongemaakt. Helaas zonder goed resultaat.

Overige spec's:

Mobo: Asus P4P 800S-X

Graka: Aopen Geforce 6800LE 128MB

CPU: Pentium4 3.0Ghz FSB

Geplaatst:

Volgens mij ligt het niet aan je dvd maar aan de dvdromspeler-pc verbinding. Ze lijken niet goed ingesteld.

Ik zou je willen vragen het volgende te doen. Kijk of de dvd nog goed werkt door hem op een andere pc te testen. Als de dvd dan wel werkt, raad ik ja aan om contact op te nemen met de fabrikant van je pc. Zoniet, ga dan terug naar de winkel.

Succes en laat me weten of je resultaat hebt geboekt !!

Geplaatst:

Crifox, bedankt voor je opmerking. Ik zal het eens proberen. Ik denk echter dat het idd aan de dvdromspeler-pc verbinding ligt, want ik heb het probleem al vaker gehad. Ook bij het installeren van Windows,Office, enz.

Bedoel je dat die instellingen van de "dvdromspeler-pc verbinding" software matig aangepast kunnen worden of denk je dat het bepaalde hardware-instellingen zijn die veranderd moeten worden?

Geplaatst:

Je kunt ook tandpasta eropdoen en dan met een natwashandje erover heen wrijven en dan weer afspoelen met water met een droge doek droogmaken en probeer het dan nog eens opnieuw te instaleren ;)

Geplaatst:
Je kunt ook tandpasta eropdoen en dan met een natwashandje erover heen wrijven en dan weer afspoelen met water met een droge doek droogmaken en probeer het dan nog eens opnieuw te instaleren ;)

Waar slaat dit in hemelsnaam op!? Zo verniel je je CD of Schijf.

Je kloksnelheid en Ghz zijn perfect! :Y

Ik weet het niet meer, dus het enige mogelijkheid is om dit te proberen:

Ga naar een vriend en speel het daar.

Lukt het, dan ligt het aan je DVD speler.

Koop anders een andere DVD speler. ;)

Wel jammer hé, dat San Andreas het ook niet doet op normale schijf. :)

Geplaatst:

Ik heb zojuist SA bij een vriend van me foutloos kunnen installeren :N

Het zou dus idd aan mn dvd-speler en dvd-brander moeten liggen.

Toch erg gek want ik heb mn pc nog geen jaar geleden gekocht :(

Geplaatst:
Ik heb zojuist SA bij een vriend van me foutloos kunnen installeren :N

Het zou dus idd aan mn dvd-speler en dvd-brander moeten liggen.

Toch erg gek want ik heb mn pc nog geen jaar geleden gekocht :(

Bel dan de helpdesk eens.

Geplaatst: (bewerkt)

Je kunt ook je pc is open maken en kijken of alle kabels nog wel goed vastzitten. Alles nog een keertje goed aanduwen enzo :Y

Voor de duidelijkheid:

Bij je moederbord:

kabel1640x4803jb.th.jpg

Bij je Cd Drive:

kabel2640x4808an.th.jpg

Bewerkt: door kraay
Geplaatst:

Als je dat gaat doen wat ik je wel kaan aanraden. Moet je wel voorzichtig zijn want een klein foutje is snel gemaak, en dan kan je PC helemaal kapot gaan. Dus doe dan alsjeblieft voorzichtig !!!

Veel succes ermee

Geplaatst:

Hé people,

GOED NIEUWS! Het is me gelukt om San Andreas zonder problemen succesvol te installeren!

Ik heb vandaag de fabrikant van mn dvd-speler/rw gebeld om voor een nieuwe driver/firmware te vragen. Die heb ik gekregen en geinstalleerd en nu kan ik dus eindelijk weer deze meesterlijke game spelen :)

Er is dus waarschijnlijk geen probleem met mn kabel.

Iedereen bedankt voor zijn/haar adviezen. :bier:

Groeten,

Barthez

Geplaatst:

Spijtig ik heb hetzelfde probleem en heb ook de laatste drivers geïnstaleerd en heb nog altijd dat probleem.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...