Jarno Geplaatst: 28 november 2005 Rapport Geplaatst: 28 november 2005 (bewerkt) Inleiding Dag dag moddertjes. Ik ga werken aan een tutorial. Ik doe hem nog in WIP fase omdat ik hem in stukjes maak. Dus niet zeuren dat hij nog niet af is e.d. Memory hacking kan haast met elke programma of game bij de een is het makkelijker dan bij de ander maar oefenen baart kunst. Ik heb dit met GTASA gedaan omdat het (Zoals je al misschien wist) een GTA forum is (Vandaar de naam GTAForum ). Voor vragen kan je PB'en, Mailen of een topic aanmaken in hetzelfde forum als van deze forum (Zolang je je aan de regels houd). Benodigdheden - Artmoney (Engels talig en freeware) - Een aardig snelle computer (Geen Pentinum 1 of 2 ofzo) Ik mag hier eigenlijk niet over illegale dingen praten maar het beste is om de Hoodlum EU no-dvd exe te gebruiken voor San Andreas. (Wil je weten waar te krijgen mail je me maar!), Dit omdat veel memory offsets deze versie gebruiken. Wat kan je doen met Memory hacking? Trainers worden hiermee gemaakt Posten op bijv. GTAForums.com daar is een heel topic. Voor het eerst werken met Artmoney Download & installeer Artmoney. Gedaan? Dan start je Artmoney (Duh) je krijgt nu als het goed is een soort 'About' venstertje. Vink 'I agree with...' aan en klik op Accept (Dit venstertje krijg je bij de Free versie elke keer bij opstarten). Dan kom je in Artmoney. Start nu GTA San Andreas als normaal en doe Save game/Load game (Wat jij wilt). Als je ingame bent kijk je hoeveel geld je hebt (PRECIES HOEVEEL!). Dan druk je op Alt+Tab of op dat Windows® logo. Ga nu weer naar Artmoney en kies bij 'Select proces' dan 'GTA San Andreas'. Dan klik je op 'Search' (Boven dat Select process). Zorg dat alles zo staat zoals op het plaatje. Er staat: 'Exact value' dat is vrij vertaald: 'Exacte waarde'. Daaronder staat '350' daar moet je zelf typen wat voor geld je had ingame. Daaronder weer staat 'Integer (Standard)'. Integer is een getal. Hier alles uitgelegd: Klik dan op 'OK' dan gaat hij zoeken in je memory het beste is om niks anders ondertussen te doen. De snelheid en hoelang het duurt hangt van je computer af (Snelheid enzo). Ook duurt dingen zoeken bij Float bijv. langer dan bij Integer. Als hij klaar is klik je op 'OK'. Dan zie je links een lijst met heel veel adressen en bijv. erachter 'Integer 4 bytes'. De adres waarnaar we zoeken zit hier ergens tussen. Maar bij mij had hij 2044 resultaten met '350'. En je wilt echt niet zoeken daartussen naar de goede. Dus nu ga je terug naar San Andreas en klik je op Resume (Meestal is hij gepauzeerd). Dan kill je iemand or whatever. Je moet zorgen dat geld weggaat of erbij komt. Laat ik het zo zeggen dat het geld veranderd. Ik heb zelf een mannetje gekilt (Ja met de vuist) en nu heb ik $363. Nu klik je naast 'Search' op 'Filter' (Jaja we gaan filteren!). Je krijgt nu z'on venstertje dat heel veel lijkt op dat 'Search' venstertje. Daar staat als het goed is bij 'Value' nog steeds je geld bedrag wat je bij dat 'Seach' venstertje had ingevoerd. Maar nu vul je in het nieuwe geld bedrag (Bij mij dus 363) en dan klik je weer op OK en dan gaat hij weer zoeken tussen dat linker lijstje welk adres veranderd is naar 363. Links is me lijstje nu kleiner geworden. Hij heeft nu nog 1890 resultaten nog veel. Maar dan gaan we weer terug naar San Andreas killen we weer iemand en doe je weer Filter en vul je nieuwe bedrag in. Totdat je op een gegeven moment nog maar 5/10 adressen over hebt (Het kan meer zijn of minder maar dat boeit niet). Dan klik je in je linkerrijtje op een adres met je rechtermuisknop en dan klik je met linkermuisknop op 'Add al'. Nu krijg je ze ook in je rechter lijstje. Vergelijk jouw rijtje met die van mij (Screentje) zit er eentje tussen die hetzelfde is? Zoniet: Begin weer van voor af aan bij 'Search'. Zoja dan gaan we door. Nu heb je rechts 3 adressen en daarachter een value. Maar nu moeten we kijken welke de goede is. Dus we gaan bij elk value een andere waarde zetten bij de een zet je 678 bijv. en bij de ander ook weer een ander. Houd hem wel onder de 1000 nog om crashes te verkomen. Veranderd? Dan ga je terug ingame en kijk je waar hij op uitkomt. Misschien is hij bezig om naar een getal te gaan dan wacht je. Nou bij mij was er eentje 34. Ik had de eerste in me lijstje naar 34 gedaan. Nu weet ik dus dat '00B7CE50' bij mij het goede geld adres is. Let op! Geld heeft meerdere adressen eentje voor wat je hebt, eentje wat de display aangeeft en vaak nog eentje hoeveel je erbij kan krijgen (Niet gebruikt eigenlijk?). Je kan nu eigenlijk zeggen dat je je eerste adres hebt gevonden . Dit adres van geld is static en niet dynamisch! Dynamisch is moeilijker te zoeken omdat het adres per keer in San Andreas veranderd. Dit kan je leren door te kijken bij het kopje 'Health zoeken' (Hieronder). Health zoeken Zoals ik net hierboven zei is het geld adres statisch (Het veranderd niet als je bijv. San Andreas opnieuw opstart). Je hebt ook Dynamisch en dat veranderd elke keer. Dynamische adressen zijn bijv: Stats, Health, Armor, Breath (Adem), Ammo en nog veel meer. Nu weet ik dat Health geen integer is zoals als je helemaal vol hebt 100 is. Maar eigenlijk is het als het 100 ingame is in memory: '1000.0'. Dit klinkt raar maar het is gewoon zo en het is geen Integer maar een Float omdat het 1 decimaal heeft (Denk aan die '1.5'). Verder zijn floats altijd met een punt! Dus niet met een ',' (Komma) zoals wij gewend zijn). Bewerkt: 28 november 2005 door Jarno Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.