Flame^ Geplaatst: 2 december 2005 Rapport Geplaatst: 2 december 2005 Deze tutorial is een vervolg hierop. In deze tutorial gaan we het eindproduct uit mijn vorige tutorial textureren. Zorg dat je goede textures hebt, al zijn deze niet nodig, we kunnen nl. ook gewoon een kleur kiezen. De beste groottes voor textures: - 64x64 - 128x128 - 256x256 etc. Let's begin! Eerst openen we natuurlijk ons oude model, zorg dat je alleen de "SELECT" knop aan hebt staan. Ga naar Select --> Quadr en ga in Faces Mode. We beginnen met de stok, selecteer deze faces: Druk nu op "E" of op het Rode Bolletje bovenin, nu start je de Material Editor op. Druk op "copy" Ga nu naar boven waar "<Default Material>" staat en druk erop, selecteer nu het onderste wat je ziet: Noem je nieuwe material "Texture" . We gaan er nu vanuit dat je geen textures hebt, dus gaan we een kleur kiezen. Klik hierop en kies een kleur: Zorg wel dat het een beetje bruin is, het moet wel realistisch zijn . Kijk nu iets naar onderen, druk op "Assign to Selection" en daarna op "Apply Changes" . Nu nog op "Ok" drukkken ! Woohoo! Je stok is nu bruin ! Nu gaan we precies hetzelfde doen, alleen dan met de bol + de punten. Selecteer deze met Select --> Quadr. Selecteer de bol + punten. Unhide wel even je Cylinder! Ook is dit makkelijker in "Objects Mode" Ga in de Material editor druk op "Copy" selecteer het onderste material en kies een beetje grijze kleur. Druk op "Assign to Selection", "Apply Changes" en op "Ok" Resultaat: Note: Dit is nog maar het begin van het texturen. Het gaat nl. iets anders in zijn werk als je wel textures hebt! Ook moet je als je het later precieser wilt textureren anders doen. Dit leg ik later allemaal uit. Tot die tijd, PM me ;-) . Gelieve niet te posten, vragen plaats je hier. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.