Jarno Geplaatst: 23 december 2005 Rapport Geplaatst: 23 december 2005 (bewerkt) Inleiding Net zag ik een C++ tutorial topic hier. Dus ik dacht dat kan ik ook met Delphi . Doel We gaan in de tutorial een programma'tje maken dat iemand zijn naam moet invoeren en dan een bericht krijg met zijn ingevulde naam. Benodigdheden - Delphi 6/7 (Met versie 2005/8 moet je een Win32 project starten) Tutorial Nieuw project 1. Start Delphi 2. Er opent automatisch een nieuwe project Je programma maken Klik voor plaatje 1. Selecteer tablad 'Standard'. 2. Klik op het 'OK' knopje 3. Klik nu ergens op je form en dan staat je button er. Screenshot 4. Ik raad je aan nu je bestanden van Delphi opteslaan (Maak altijd voor elk nieuw project een nieuwe map ergens aan), en Save regelmatig!!! 5. Druk nu op F9 (Run) op je toetsenbord en je krijgt je programma tevoorschijn! Je hebt je mogelijk eerste programma gemaakt! 6. Sluit nu je programma en dan kom je terug in Delphi. 7. Klik nu op het TEdit icoontje -> Screenshot 8. Klik nu weer ergens op je form. Je krijgt dit: Screenshot 9. Klik nu 2 keer op je knop. 10. Je zit nu in het CODE gedeelte (Screenshot) 11. Type nu op dat stukje: ShowMessage('Wat je getypt had is: '+ Edit1.Text); 12. Save nu weer en druk weer op F9 en typ is wat in dat editboxje en klik daarna op de button en je ziet het. Heel deze tutorial is door Jarno gemaakt! Kopieër niks uit deze tutorial of anders ga ik je aangeven bij de admins. Dus wees behoed! Bewerkt: 23 december 2005 door Jarno Reageren
Upstream Geplaatst: 23 december 2005 Rapport Geplaatst: 23 december 2005 Waar haal ik delphi :$ , want ze hebben een hele rare site die ik niet vat. Reageren
Jarno Geplaatst: 24 december 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 24 december 2005 Er is geen trial te verkrijgen van Borland Delphi. Reageren
Jarno Geplaatst: 25 december 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 25 december 2005 Op de officiele site niet. Reageren
tha game freak Geplaatst: 25 december 2005 Rapport Geplaatst: 25 december 2005 Ik heb er 1tje gedownload en het is vage shit. Dat zijn uitbreidingen op delphi. Reageren
Jarno Geplaatst: 25 december 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 25 december 2005 (bewerkt) Flitskikker ik zei het toch. Er zijn geen trials. Dankje tha game freak voor het zeggen. Bewerkt: 25 december 2005 door Jarno Reageren
Upstream Geplaatst: 25 december 2005 Rapport Geplaatst: 25 december 2005 Gelukkig, ik dacht al dat ik de enige was die er niks van snapde, donder ik het maar weer af. Reageren
Jarno Geplaatst: 26 december 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 26 december 2005 Mensen die aan Delphi willen beginnen. Krijg er één illegaal (Raad ik niet aan) of koop het. Heb mij laten vertellen dat je voor €50,- al een Studenten pakket kan krijgen. Met Delphi 2005 en nog vele andere handige tools. Reageren
Flitskikker Geplaatst: 28 december 2005 Rapport Geplaatst: 28 december 2005 Hoeveel MB is het. >>> Door PatrickW: Warez post, waar dit een reactie op is, is verwijderd<<< Reageren
Clowntje_93 Geplaatst: 21 september 2006 Rapport Geplaatst: 21 september 2006 117 mb en een klein beetje m8. voor delphi 7 >>> Door Marius: BUMP!!! <<< Reageren
Goudvis Geplaatst: 2 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 2 oktober 2006 Als we toch al aan het bumpen zijn Probeer lazarus eens, een gratis delphi look-a-like. Die is hier te vinden. Dit is beschikbaar voor meerdere platformen, dus let op dat je de windows versie hebt, indien je met windows werkt... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.