Jump to content

[SA|OV] Orginele GTA3/VC auto's In SA zetten met SA wielen


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hier ga ik je leren een auto uit gtaIII of VC in San Andreas te zetten.

Benodigtheden:

3dsmax7.

Kam's script.

Img Tool 2.0

Txd Workshop

Stap 1

DFF's uit de Img van gta3 halen.

- Open gta3.img uit GTA3. Zoek je auto dat je wil converteren.

(In mijn geval is dit de cheetah).

- Na de files uit de img gehaalt. Gaan we ze renamen. Noem de files zo:

auto_III.dff (in mijn geval cheetah_III.dff)

auto_III.txd (in mijn geval cheetah_III.txd)

DFF's uit de Img van gta SA halen.

- Open gta3.img uit SA. Zoek je auto dat je wil converteren.

(In mijn geval is dit de cheetah).

- Na de files uit de img gehaalt. Gaan we ze renamen. Noem de files nu:

auto_sa.dff (in mijn geval cheetah_sa.dff)

auto_sa.txd (in mijn geval cheetah_sa.txd)

Stap2:

TXD Maken

- Start Txd workshop. Open nu auto_III.txd (cheetah_III.txd)

- Zet in de rechter onder hoek op "SAN ANDREAS"(1)

Ga dan naar Image-->Compress All Image(2)

(zie plaatje)

tut1.JPG

- Sla je TXD op als auto.txd. (Mijn geval: cheetah.txd).

Stap3:

Wiel maken.

- Open nu 3dsmax.Klik dan op MAXscript--> Run script. Selecteer dan: GTA_DFF_IO_31Jul05.ms of GTA_DFF_IO.ms.

(ik gebruik:GTA_DFF_IO_31Jul05.ms)

- Klik op Import(3) auto_sa.dff (mijn geval cheetah_sa.dff)

tut2.JPG

Delete nu alles van de auto. Juist het rechter wiel niet vanvoor. Dat moet je overhouden.

Ook alles Dummies deleten. Nadat je dit gedaan hebt. Moet je zoiets krijgen:(4)

tut3.JPG

Nu moet je normaal alleen een wiel overhebben.

Ga dan naar file-->save as noemt het wheel.

stap4:

DFF maken.

- Ga naar file--> new. Klik dan op OKE.

- MAXscript--> Run script. Neem dan GTA_DFF_IO_31Jul05.ms of GTA_DFF_IO.ms.

(ik gebruik:GTA_DFF_IO_31Jul05.ms)

- Open de dff: auto_III.dff.

- Ga dan naar File--> Merge. Selecteer dan Wheel.max. Dan krijg je zo een scherm: (5)

tut4.JPG

- Dan krijg je nog een schermpje klik dan op 'Used Merged Material' (6)

tut5.JPG

- Ga dan naar Graph Editors--> New Schematic View.

Dan krijg je zo iets: (beetje inzoomen) Dan zie je daar volledig rechts 'Wheel' staan.(7)

tut6.JPG

- Klik erop en neem het mee tot aan 'wheel_rf_dummy'. Zet het eronder zorg dat je een centimeter ertussen hebt.

Klik dan op Connect(8) en klik op Wheel en sleep naar wheel_rf_dummy'. Als je dit goed gedaan hebt moet er normaal een

lijntje komen tussen die twee.(9)

tut7.JPG

- Sluit dan gewoon af door vanboven op het kruisje te klikken.

- Selecteer dan gans het model.

- Ga dan naar Export DFF(11). Zorg ervoor Dat SA groen staat. En alle 4 de hokjes geel.

- Klik dan op COL3/COL(10) selecteer dan auto_sa.dff (cheetah_sa.dff)

tut8.JPG

- En dan klik je op export DFF. Sla hem op onder de naam auto.dff of cheetah.dff.

Ingame screens:

ingame1.jpg

ingame2.jpg

Zodat was men tutorail. verbeteringen/updates komen nog. Hier kan je vragen stellen.

Bewerkt: door Matiscus
Geplaatst:

mooi werk, jij wordt alsmaar beter en beter in converteren zie ik :puh:

ik heb gen zin om weer 3ds max te downloaden, zou jij anders "kuruma" van gta3 willen converteren voor mij?

  • 1 year later...
Geplaatst:

En kan je ook de Cartel Cruiser converteren, en hem ipv de Patriot zetten? ik zou je zeer dankbaar zijn :)

  • 2 years later...
Geplaatst: (bewerkt)

En kan je ook de Cartel Cruiser converteren, en hem ipv de Patriot zetten? ik zou je zeer dankbaar zijn :)

Die is idd mooi :dans:

--------------------------

Ik wil eigenlijk alle auto's van GTAIII en van VC de .dff en de .txd hebben MET (met ja) wielen en ik heb er nu al een paar.

Maar voor het omzetten heb je dat 3Ds Max nodig, en dat is maar 30 dagen trial, is er geen andere mogelijkheid (een .exe ofzo?)

--------------------------

hoe duur is 3dsmax want die trial versie zit ik niet op te wagten en ik wil et ook probeeren

Progamma: Autodesk 3DS Max

Type: Trial voor een gedurende 30 dagen, klik hier. Na Trial moet je hem kopen voor een dure prijs rond de $1000,-

Beschrijving: 1 van de koplopers in de 3D Modeling Progamma's ook goed bekend als Progamma van de meeste GTA Modders.

1000 dollar

Bewerkt: door Alexxxxxxxxxx
Geplaatst:

Maar voor het omzetten heb je dat 3Ds Max nodig, en dat is maar 30 dagen trial, is er geen andere mogelijkheid (een .exe ofzo?)

Ja, je kan Gmax gebruiken; Gratis, vergelijkbaar met 3DS Max en gericht op modding. Het heeft alleen wat minder functies.

Geplaatst: (bewerkt)

Maar voor het omzetten heb je dat 3Ds Max nodig, en dat is maar 30 dagen trial, is er geen andere mogelijkheid (een .exe ofzo?)

Ja, je kan Gmax gebruiken; Gratis, vergelijkbaar met 3DS Max en gericht op modding. Het heeft alleen wat minder functies.

Waar kan ik die vinden, want op de website van Autodesk staat dat hij niet meer wordt geleverd.

Bewerkt: door Alexxxxxxxxxx
  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...