Blastov Geplaatst: 4 januari 2006 Rapport Geplaatst: 4 januari 2006 (bewerkt) Lo iedereen, Ik heb mijn 4de tutorial gemaakt, volgens mij zijn er van dit onderwerp al een paar tutorials maar ik heb deze voor mijn site gemaakt, maja ik plaats hem hier toch maar even Ik heb deze tutorial gemaakt omdat iemand wil weten hoe je nou met Kam zijn scripts van een model een DFF en COL maakt. Benodigdheden: 3Ds Max Kams IO scripts TXD Builder TXD Workshop Inleiding: - Zorg dat je de scripts in de goede map zet (3dsmax7/scripts/hier moeten ze staan). - Je moet uiteraad ook een model hebben waarvan je een dff, txd en col wilt maken. - Zorg ervoor dat je model niet meer als plusminus 700 poly’s heeft om bugs te voorkomen - Zorg dat je model een geheel is, om dit te doen moet je alles attachen bij Edit Poly - Zorg ook dat de ‘Difuse’ op wit staat bij alle textures* *Als je de Difuse op wit zet, is je model lichter in SA, VC of GTA3. Om dit te doen ga je naar de Material Editor (Duw M op je toetsenbord) en doe je per texture de Difuse op wit zetten. Red, Green en Blue moeten alle drie op 255. Stap 1 – DFF maken Open je model in 3Ds Max, vervolgens DFF IO. Klik op het plusje bij ‘Export DFF’ SA staat automatisch op groen, als je, je model niet in SA wilt maar in VC of GTA3 moet je een van die groen maken. MCC, UV, Nor en VCol moeten allemaal geel zijn. Als laatste vink je ‘Skip COL’ aan. Zorg dat je model aangeklikt is en als laatste klik je op ‘Export DFF’. Nu heb je een DFF van je model gemaakt Stap 2 – COL maken Sluit de DFF IO en open de Collision IO. Boven ‘Export’ typ je de naam van je model (deze moet hetzelfde heten als de DFF). ‘COL3’ Staat op groen, zet dit op ‘COLL’. Klik op ’Collision Mesh’ vervolgens op je model, nu word waar eerst Collision Mesh stond, dat word nu de naam van je model hoe die in 3Ds Max heet, klik er vervolgens weer op. Als laatste klik je op ‘Export’. Nu heb je een COL van je model gemaakt Stap 3 – TXD maken Open de TXD Builder en klik op ‘Add…’ en voeg de textures toe die je nodig hebt. Om te kijken of alle textures aanwezig zijn kun je klikken op ‘DFF Check’ Als laatste klik je op ‘Build TXD’. Open de TXD Workshop en klik op ‘Open TXD’ en zoek je TXD op die je zojuist gemaakt hebt. Rechtsonder moet je kiezen of je de TXD in SA, VC of GTA3 formaat wilt hebben. Als je dit gedaan hebt ga je naar ‘Image’ > ‘Compress all images’. Als laatste op ‘Save TXD’ Nu heb je een TXD van je model gemaakt. Dit was alweer mijn 4de tutorial ©Blaster Bewerkt: 15 maart 2006 door Blaster27 Reageren
burpicane Geplaatst: 4 januari 2006 Rapport Geplaatst: 4 januari 2006 txd builder heb je niet nodig je kan ook gewoon met txd workshop nieuwe txd maken Reageren
Blastov Geplaatst: 4 januari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 4 januari 2006 Weet ik, maar dit doe ik omdat de tut bestemd is voor SA, VC en GTA3 en met de workshop gaat dat zo sloom, dan moet je steeds de naam gaan aanpassen Reageren
Matiscus Geplaatst: 4 januari 2006 Rapport Geplaatst: 4 januari 2006 (bewerkt) Dat staat al uitlgelegt in de Tutorial van Wauzie. Waarom maak je eigenlijk tutorials als er al bestaan? Bewerkt: 4 januari 2006 door Matiscus Reageren
Blastov Geplaatst: 5 januari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 5 januari 2006 Dat staat al uitlgelegt in de Tutorial van Wauzie.Waarom maak je eigenlijk tutorials als er al bestaan? Lees eerst voodat je dingen gaat zeggen In mijn eerste post zeg ik toch: 'volgens mij zijn er van dit onderwerp al een paar tutorials maar ik heb deze voor mijn site gemaakt, maja ik plaats hem hier toch maar even' Reageren
Blastov Geplaatst: 5 januari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 5 januari 2006 Dankje wauzie, dan is er toch iemand die positief is over mijn tut Reageren
Jorge_F Geplaatst: 5 januari 2006 Rapport Geplaatst: 5 januari 2006 Hey Blaster, mooie tut hoor . Maar kan je misschien ook het IO col script uploaden voor mij? Ik weet namelijk nooit waar ik die nieuwste kan vinden Reageren
Blastov Geplaatst: 5 januari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 5 januari 2006 Dankje HIER Vind je de nieuwste Reageren
Wazuup Geplaatst: 5 januari 2006 Rapport Geplaatst: 5 januari 2006 Je moet nooit tuts afzeiken, want ze nemen er wel de moeite voor. Blaster27 mooie tut, erg duidelijk geschreven Greetz Wazuup Reageren
Blastov Geplaatst: 5 januari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 5 januari 2006 Dat vind ik fijn om te horen Wazuup, dank u Reageren
.Spongerob. Geplaatst: 13 maart 2006 Rapport Geplaatst: 13 maart 2006 heey, ik geef toe dat in een n00b ben maar wat is een mdel en hoe maak je die?????? alvast bedankt Reageren
Blastov Geplaatst: 13 maart 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 13 maart 2006 Oi, welkom op het forum Enjoy your stay Een model is een object. Alles wat je in een spel ziet zijn models. Gebouwen, voertuigen, wapens, personages etc. etc. Models kun je maken met vele programma's, 3d proegrammas's. De bekendste is 3Ds Max. Voor de wat beginners is er Sketchup Reageren
Hutenmah414 Geplaatst: 15 maart 2006 Rapport Geplaatst: 15 maart 2006 (bewerkt) He Blaster27 Ik vind je Tut echt goed, goede inleiding en linkjes en mooi geordend KUTGW Tim V.V. Bewerkt: 15 maart 2006 door Tim Van Vynckt Reageren
Jorge_F Geplaatst: 15 maart 2006 Rapport Geplaatst: 15 maart 2006 Om even te melden, je plaatjes doen het niet meer Blaster. Ze stonden zo te zien op je oude host, misschien dat je de plaatjes nu ff kan hosten op je nieuwe site . En dan uiteraard hier ff je post editen . Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.