Jump to content

My will.. (mbt raten)


Arjen

Recommended Posts

Volgens mij is men een beetje in het 'signature-moet-mooi-zijn-sleur' terechtgekomen. Iedereen rate alsof het allemaal beter kan. Ik heb nog nooit iemand gezien die serieus rate. Ja natuurlijk wel sommige, maar ik bedoel van de mensen die Photoshop hebben en er ervaring mee hebben.

Ik heb gewoon geen zin meer in raten, omdat men elkaars ontwerp gewoon afkraken. Jullie letten niet meer op hoe het er uit ziet, jullie doen alsof het altijd beter kan. Stel je iemand voor, bijvoorbeeld je opa. Hij is fan van Coldplay en je maakt een sig met een plaatje van Coldplay erop en een zwarte achtergrond. Dan zal die opa zeker zeggen 'Mooi gedaan..', en niet 'Je had betere achtergrond kunnen doen en het plaatje staat scheef etc.'. Nee, die opa let op de uitstraling, men is gewend om een sign te zien met allemaal frutseltjes en toeters en bellen er aan. Maar dat is helemaal niet de bedoeling van designen.

Nog een voorbeeld, je heb een plaatje van 500x500, je maakt een grijze stip en zet rechts van de stip 'BUSINESS COMPANY'. Dat noemen we een zakelijk design, weinig toeters en bellen en het is overzichtelijk ook nog. Op dit forum zouden ze zeggen, er moet nog een effectje bij en je had de achtergrond nog wel wat veranderen. In mijn woorden noem ik dat een amateur als je dat zou doen. Een stip en tekst uit al genoeg.

Dit is mijn verhaal en neem de moeite om dit te lezen. Ik hoop dat degene die vaak raten er wat van begrijpen. Dit zeg ik in het algemeen en niet tegen een bepaald persoon.

This is my will, my words, my story..

EDIT: Dit verhaal hoef je niet te raten, maar geef serieuze comments als je iets hierover wil zeggen. Ik ben niet de baas, dus je hoeft je hier niet aan te houden.

Bewerkt: door Arjen
Link to comment
Delen op andere websites

Vaak wordt er gevraagd om een zowel te beoordelen alsmede tips en verbeteringen te geven. Als iemand dan zegt, je had beter dit kunnen doen of je het beter dat anders kunnen doen, moet je dat natuurlijk ook lezen als tip of verbetering, en niet als negatieve aanmerking.

Tuurlijk zijn er een hoop die vaak negatief overkomen, maar dat is de mening van die persoon. Ook zijn er mensen die puur naar het uiterlijk kijken, omdat ze zelf niet thuis zijn met ontwerpen (daar ben ik zelf ook één van).

Als je een sig of creatie wil laten beoordelen, moet je natuurlijk ook een beetje tegen kritiek kunnen. Jouw Opa vindt het plaatje dan wel mooi, maar hij zou niet kunnen zeggen wat misschien een verbetering of aanpassing zou ''kunnen'' zijn.. Mensen die bekend zijn met Photo Shop kijken op en hele andere manier naar iemands creatie, met de gedachte: oh, dat zou ik anders doen.. Vandaar dat ze dat dan ook opschrijven. En dan is het aan jou om daar nou wel of niet gehoor aan te geven... Snappie..

Groetjes :cya:

EDIT: Het is niet zo dat ik het met Arjen oneens ben hoor, ik zeg gewoon wat ik er van vind....

Bewerkt: door RonaldVC
Link to comment
Delen op andere websites

Ben het hier helemaal mee eens, ook in het: Rate De Sig Boven Je Topic,

Mensen zeggen alleen maar: Ja, mooi, 7/10 RATE nu de mijne:

In de hoop dat alleen Hun sig gerate word...

Ook houden ze geen rekening met, wat iemand anders leuk vind... bijvoorbeeld: Je maakt een N.W.A. Sig, en iemand die hem wilt raten zegt: N.W.A. Zuigt man, een 2/10...

Daar gaat het gewoon helemaal niet om... het gaat om het design, afwerking, enz.

Ben het met Arjen eens...

Zo, ik heb genoeg "Gerate" voor vandaag :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Arjen, ik ben het Totaal met je eens...

Ik vind ook dat mensen beetje dom raten..

Laatst, ik geef even een voorbeeld, Eli R rate de sig van Daddypimp.

De sig was van G-unit, zegt Eli R G-unit... Verliezer, als het niet G-unit was was het een 9 nu is het een 6.

Dit vind ik Totaal onredelijk.. Vroeger rate ik ook wat negatiever want k had veel problemen,

Thuis, maar ook op school.. Ik ging een niveau lager en ik werd bijna naar een andere school gestuurd..

Hierdoor was de thuis situatie ook niet goed, dus ik reageerde het ook een beetje af op de mensen op het forum. Als ik nu rate, zeg ik wat mooi is, niet mooi is, en wat ze eraan kunnen veranderen om het nog mooier te maken. Dus ik geef er ook tips bij. Vroeger niet (enkele maand(en) geleden) dus ik bied mijn excuses aan voor de mensen die dit niet hadden gelezen in het topic die ik had aangemaakt..

Waarom kan iedereen niet zo raten dat ze zeggen wat tegenvalt , wat ze mooi vinden, en wat ze eraan kunnen verbeteren.. Dan zouden mensen erop gaan letten en er rekening mee houden en zouden eventueel de toekomstige sigs van die persoon nog verbeterd worden.

Goed dat je dit topic maakte Arjen. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom kan iedereen niet zo raten dat ze zeggen wat tegenvalt , wat ze mooi vinden, en wat ze eraan kunnen verbeteren.. Dan zouden mensen erop gaan letten en er rekening mee houden en zouden eventueel de toekomstige sigs van die persoon nog verbeterd worden.

Goed dat je dit topic maakte Arjen. :tu:

Kijk, dat is precies wat ik bedoel met mijn antwoord.

Maar ook ben ik van mening dat je wel tegen kritiek moet kunnen, vindt iemand het niet mooi, dan is dat gewoon zo. Wel is het wijs om je motivatie erbij te zetten, waarom vind je het niet mooi, en wat zou jij anders doen.

Als mensen alleen zeggen: Lelijk, 1/10, moet je natuurlijk ook zeggen wat je er zo lelijk aan vind.

Bevalt het thema van een sig je niet (bijvoorbeeld: natuur of cartoons), tja, dan moet je daar doorheen kijken en naar het resultaat beoordelen. Kan je dat niet, dan hoef je überhaupt niet te beoordelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je niks te melden hebt, als je de sign niet mooi vind dan rate je toch gewoon niet. Het is geen verplichting, ik krijg het gevoel dat de meesten het een verplichting vinden om te raten. Dus dat men het doet voor de posts en niet voor het plezier.

Ik ben blij dat sommige goed reageren op dit topic. Zo weet ik ook wat ik fout doe en wat jullie mening is (zie RonaldVC..).

En als je toch wat wilt zeggen en je vind het gewoon een lelijke sign, zeg dan dat je het onvoldoende vind en niet 1/10. Dat komt anders over op mij en waarschijnlijk ook op anderen. Een sign kan simpel maar effectief zijn, maar vervolgens krijg ik het antwoord 'Simpel..'. Dan denk ik, wtf maakt dat uit, het ziet er toch leuk uit? Natuurlijk maak ik ook wel eens iets wat ik niet mooi vind.

Peace.

Link to comment
Delen op andere websites

Raten

Hierbij wil ik even mededelen dat raten dit keer op een leuke manier moet gebeuren.

Rate je iemands design vertel er dan wat bij, probeer die gene tips te geven of misschien hoeft het helemaal niet, maar vertel wat meer bij het raten van iemands design. Hier laat ik een 2 voorbeelden zien hoe het moet en hoe niet.

Goede voorbeeld:

Klaas dat ziet er prachtig uit! Vooral die warme kleuren die je om het mannetje heen hebt gedaan. Zelf vind ik de render wel iets te hoekig en mag je het wat meer inblenden. De tekst vind ik wel erg leuk gedaan het past ook goed bij de achtergrond. Ik mis alleen nog een border, maar dat kun je altijd nog maken.

Ik geef jou een 8,5 voor je signature.

Slechte voorbeeld:

Ziet er leuk uit een 7 krijg je.

Wat ik dus bedoel meer inhoud in je post als je iemands design gaat raten. Dat is ook erg leuk om te lezen voor die gene die het laat raten.

Rechtstreeks uit de Graphics Showroom Regels.

Misschien moet er maar een regeltje bij en danwel: Wie zich niet aan de regels houdt, en niet op de manier beoordeelt zoals hierboven staat omschreven, kan een officiele waaschuwing verwachten..

Groetjes :cya:

Bewerkt: door RonaldVC
Link to comment
Delen op andere websites

Heb ik ook al gelezen, maar er wordt niet echt naar gehandhaafd. De moderators (Slimm & Levi) zijn er dan ook niet elke keer bij als er gerate wordt, maar de leden moeten zelf ook inzien dat ze niet de beste in designen zijn en dat ze niet altijd even goed raten.

>>> Door .Levi.: Arjen ik ben het volkomen met je eens, zelf hebben Slimm en ik dit meerdere malen gezegt. Maar ik vind het goed dat je zo'n topic erover hebt gemaakt. Je zei ook het is meer algemeen. Daarom verplaats ik dit topic ook naar Algemeen.<<<

>>> Door .Levi.: Topic moved to algemeen<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Om nog even een reactie te geven, het is goed om je mening te geven, en om verbeterpunten aan te wijzen... Maar er zijn altijd mensen die het gaan afkraken, en de grond in stampen.

Als mensen hun Sig laten Raten, hebben ze er natuurlijk ook moeite voor gedaan, dan is het eigenlijk niet leuk om meteen een 1 te geven, alleen omdat het je eigen mening is...

Iedreeen doet er moeite voor, en om dan een 1 te geven, vind ik zelf een beetje lullig...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het aan de ene kant eens en aan de andere kant oneens, men moet kijken naar de persoon of hij het met plezier heeft gemaakt. of hij er energie in heeft gestoken! dat zie je dan ook vaak aan de uitstraling... Ook vind ik dat er een speciale band moet zitten tusssen de persoon, ik zie vaak G-Unit en al die hip hop etc. sigs, ik ben geen fan ervan en doe geen moeite om daar te posten ( check het maar na ).

Als er iemand met een auto sig is dan spring ik ernaar toe :puh: Soms vindt je het mooi soms niet, een beginner krijgt vaak een 6 omdat het niks is, maar aan de andere kant moeten de mensen eens denken of hij er tijd en zijn "ziel" erin heeft gestoken en hij het met "Liefde" heeft gemaakt... Ik tel meestal zo:

- Uitstraling geheel / 2 punten

- Veel werk/weinig werk / 2 punten

- Veel tijd in gestoken / 2 punten

- Is het gewoon netjes afgewerkt / 3 punten

Goed dat iemand eens zijn mening vertelt, ook gaan veel mensen mee met anderen.. bijv:

Goed gedaan ........ een 7

Omdat

+ baksdsdaf

+ f sefgedf

+ egfse\ft

- efteteswtg

- sewtttsewt

en dan een ander:

Mee eens ( dit is trowuens spam )

Niemand heeft dezelfde mening altijd heb je anderen meningen tussen personnen ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry, maar dit snap ik niet helemaal.

Dus voortaan moet ik gewoon zeggen "leuk gedaan, een 8" (<- is spam).

Wat schiet die persoon ermee op???

Je kan plus en minpunten noemen, en zeggen wat er verbeterd kan worden. Daar heeft die persoon ook nog wat aan.

Dan even over dat voorbeeld van die opa, hij kan het wel mooi vinden. Maar weet niet wat er allemaal mogelijk is om het nog mooier te maken. Mensen die dat wel weten kunnen daar dan even op wijzen, en zo wordt je langzaam steeds beter, omdat je tips krijgt van andere mensen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het eens en niet eens Arjen.

Als je zegt mooi, een 8 is dat idd spam zoals Dmt zegt.

Daarom geef ik vaak ook tips ofzo iet dat ik veel rate maar toch doe ik dat dan.

Maar ik haat het helemaal als iemand zegt in het ''Rate de sig boven'' topic dan zeggen ze :

Mooi, 7 rate mijn. Ze kijken er wss niet eens naar maar willen hun eigen score weten en zoiets vind ik erg dom en dat gebeurt veel.

Maar aan de ene kant is het goed als er iemand word afgekraakt. Ik weet van mezelf dat ik erg slecht ben en lelijke dingen maak met PS en als ze zeggen : Wow erg mooi enz... dan ga ik denken van : Ik ben goed enz...

Dus je kan beter de waarheid zeggen, maar met dit ben ik het eens Arjen zegt een zakelijke sig is idd niet met brushes of dergelijke maar simpel maar krachtig en als ik nu eerlijk moet zijn ik zou dit niet gedacht hebben.

Daarom Arjen ik vind dit een erg goed topic daarom ga ik meer raten en doen wat je zegt erop letten dat het anime sigs zijn of meer zakelijke sigs of design is.

_________________

MVG, Giorgo

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry, maar dit snap ik niet helemaal.

Dus voortaan moet ik gewoon zeggen "leuk gedaan, een 8" (<- is spam).

Wat schiet die persoon ermee op???

Je kan plus en minpunten noemen, en zeggen wat er verbeterd kan worden. Daar heeft die persoon ook nog wat aan.

Dan even over dat voorbeeld van die opa, hij kan het wel mooi vinden. Maar weet niet wat er allemaal mogelijk is om het nog mooier te maken. Mensen die dat wel weten kunnen daar dan even op wijzen, en zo wordt je langzaam steeds beter, omdat je tips krijgt van andere mensen.

lees jij niet goed ofzo :? ik zeg dat je juist argumenten moet geven, heb ik een heel verhaal getypt snap je het nog niet... :-( hetzelfde geldt voor giorgo

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry, maar dit snap ik niet helemaal.

Dus voortaan moet ik gewoon zeggen "leuk gedaan, een 8" (<- is spam).

Wat schiet die persoon ermee op???

Je kan plus en minpunten noemen, en zeggen wat er verbeterd kan worden. Daar heeft die persoon ook nog wat aan.

Dan even over dat voorbeeld van die opa, hij kan het wel mooi vinden. Maar weet niet wat er allemaal mogelijk is om het nog mooier te maken. Mensen die dat wel weten kunnen daar dan even op wijzen, en zo wordt je langzaam steeds beter, omdat je tips krijgt van andere mensen.

lees jij niet goed ofzo :? ik zeg dat je juist argumenten moet geven, heb ik een heel verhaal getypt snap je het nog niet... :-( hetzelfde geldt voor giorgo

Uhm mogen we onze eigen mening niet geven, ik volg arjen die zegt dat hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...