Jump to content

[TUT|PHP|Script] Simpel IP ban systeem


Jarno

Recommended Posts

Hier een simpel IP ban scriptje met duidelijk commentaar.

ipcheck.php

<?php
$link_verboden = 'banned.htm'; // URL waar je naartoe gaat als je gebanned bent
$ip_adressen = '123.456.789.10|123.456.789.11|255.255.255.254'; // IP's die geband zijn (Voor nieuwe IP steeds voor het nieuwe IP adres een '|' teken ervoor
$ip_query = explode ('|', $ip_adressen); // De string '$ip_adressen' opsplitsen via het '|' teken

// Een loop doen
foreach ($ip_query as $ip_adres)
{
 if ($_SERVER['REMOTE_ADDR'] == $ip_adres)
 {
// IP komt voor bij geblokkeerde adressen
include($link_verboden); // Pagina in de variable '$link_verboden' staat in de pagina zetten.
exit; // Stop met de rest van de pagina
 }
}
?>

banned.html (Pagina waar je terecht komt als je bent geband)

<html />
<head />
<title />Niet meer welkom</title />
<body /> </body />
</head />
<body />
U bent niet meer welkom op deze website.<br />
</body />
</html />

Pagina waar je ban script op wilt (Moet een PHP pagina zijn!)

<?php
require("ipcheck.php");
?>

Liefst bovenaan!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NickyHendriks

    8

  • Thundercover

    4

  • Gta Ripper

    3

  • K.O.

    3

  • 2 maanden later...

We hebben het denk ik over Invisionfree, aangezien je een link naar een forum in je sig hebt.

Eerst hebben we iemands ip nodig, zoek gewoon een bericht van die persoon. In zijn profiel links staat zijn ip-adres (die kun je alleen zien als je admin bent ;) ).

Vervolgens log je in, in de admin cp. Zoek rechts naar 'Users and Groups->Ban Settings'. Daar staat gewoon 'Banned IP Address'. Als het goed is kan je zo iemand bannen dmv iemands ip.

Denk eraan, met het ip adres blokken ben je niet 100% veilig.

Link to comment
Delen op andere websites

We hebben het denk ik over Invisionfree, aangezien je een link naar een forum in je sig hebt.

Eerst hebben we iemands ip nodig, zoek gewoon een bericht van die persoon. In zijn profiel links staat zijn ip-adres (die kun je alleen zien als je admin bent ;) ).

Vervolgens log je in, in de admin cp. Zoek rechts naar 'Users and Groups->Ban Settings'. Daar staat gewoon 'Banned IP Address'. Als het goed is kan je zo iemand bannen dmv iemands ip.

Denk eraan, met het ip adres blokken ben je niet 100% veilig.

Bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 years later...
Grote Bump :$ Maar hoe zet ik dit in een form (zoals hierboven) maar dan niet via Banfilters. Want soms komen ze dan alsnog erop.

Als je niet zo veel verstand hebt van PHP en HTML, is het denk ik niet zo makkelijk om dit te integreren in je forum.

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, als je het via de forumsoftware regelt kunnen mensen gewoon weer op je forum komen. Dat komt doordat een IP ban vrij gemakkelijk te omzeilen is met een proxy. Wanneer je een dergelijk script gaat implementeren heb je dat probleem echter nog steeds. Het is niet zo dat dit script beter is dan het onderdeel van de forumsoftware. Het werkt precies hetzelfde, dus ook hiermee houd je die mensen niet tegen.

(Overigens geef ik zelf de voorkeur aan het IP-bannen van mensen via .htaccess bestanden of rechtstreeks in httpd.conf van Apache, omdat de pagina dan helemaal niet geladen wordt. Ik weet echter niet of het dan ook mogelijk is om gebruikers te redirecten naar een 'banned.html' pagina. Dat heb ik nog nooit geprobeerd.)

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, als je het via de forumsoftware regelt kunnen mensen gewoon weer op je forum komen. Dat komt doordat een IP ban vrij gemakkelijk te omzeilen is met een proxy. Wanneer je een dergelijk script gaat implementeren heb je dat probleem echter nog steeds. Het is niet zo dat dit script beter is dan het onderdeel van de forumsoftware. Het werkt precies hetzelfde, dus ook hiermee houd je die mensen niet tegen.

(Overigens geef ik zelf de voorkeur aan het IP-bannen van mensen via .htaccess bestanden of rechtstreeks in httpd.conf van Apache, omdat de pagina dan helemaal niet geladen wordt. Ik weet echter niet of het dan ook mogelijk is om gebruikers te redirecten naar een 'banned.html' pagina. Dat heb ik nog nooit geprobeerd.)

Oh ok... Waarin open ik de .htacces eigenlijk? Kladblok?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...