Jump to content

Wat kan ik hier mee?

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een zeer oude pc in mijn kamer staan. Hij is echter niet nuttig want niemand gebruikt hem. Ik wil graag een nieuwe pc kopen maar men zegt dat het goedkoper is die zelf in elkaar te zetten. Het probleem is dat ik op dat vlak een digibeet ben en dat ik niet weet of dat wel kan met deze pc.

Specs:

10003690fh.th.jpg

System:

10003704vo.th.jpg

• Microsoft Windows 98

Computer:

10003659yq.th.jpg 10003637oa.th.jpg 10003728ev.th.jpg

• Genuine Intel
  • Pentium® Processor (Pentium-S 133Mhz)
  • 32,0 MB RAM

Prestaties:

• Geheugen: 32,0 MB RAM
  • Bestandssysteem: 32-bits
  • Virtueel Geheugen: 32-bits
  • PC-kaarten (PCMCIA): Er zijn geen pc-kaarten geïnstalleerd

Poorten:

• Communicatiepoort (COM1)
  • Communicatiepoort (COM2)
  • ECP-printerpoort (LPT1)

Schijfstations:

• GENERIC IDE DISK TYPE 46
  • GENERIC NEC FLOPPY DISK

Monitor:

• Philips CMO200 (14B)

Geplaatst:

Je kan als je een betere processor,moederbord, ram geheugen en Harde schijfruimte(ook voeding en een DVD-speler zou handig zijn) erin doen. Maar dan zou ik toch deze computer gebruiken voor oude games of Word bestanden te bewerken. Als je voor een nieuwe pc zou gaan zou ik niet die kast gaan gebruiken maar gewoon alles kopen.

Geplaatst:
Ik heb een zeer oude pc in mijn kamer staan. Hij is echter niet nuttig want niemand gebruikt hem. Ik wil graag een nieuwe pc kopen maar men zegt dat het goedkoper is die zelf in elkaar te zetten. Het probleem is dat ik op dat vlak een digibeet ben en dat ik niet weet of dat wel kan met deze pc.

<Specs>

Tja, de techniek is gevorderd in de loop der jaren, en ik ben bang dat die pc geen goede aansluitingen heeft voor hedendaagse apparatuur zoals een videokaart en RAM-modulen. Misschien kun je wel een nieuwe kast kopen, die heb je al voor 150 euro, al moet je er wel op letten dat er een goede cooling inzit.

Geplaatst:
Je kan als je een betere processor,moederbord, ram geheugen en Harde schijfruimte(ook voeding en een DVD-speler zou handig zijn) erin doen. Maar dan zou ik toch deze computer gebruiken voor oude games of Word bestanden te bewerken. Als je voor een nieuwe pc zou gaan zou ik niet die kast gaan gebruiken maar gewoon alles kopen.

Ja, er lijkt me niets meer bruikbaar. Behalve het toetsenbord, muis en scherm (reserve ofzo). Het beste van games is GTA1 en London, Worms2, AoE2 (kan hij nog net aan). Er zit ook geen 3D- of geluidskaart op en spelen zonder geluid is niet bepaald tof. Het enige wat ik hoor is het luide geronk van dat beestje zelf. Er zit geen printer en internet op aangesloten dus vangt hij meestal stof.

Geplaatst:
De computer weggeven aan hobbyíst :puh:

Die is goed! Dat zou ik ook doen, of op de stoep zetten. Je kunt er echt niks mee. Misschien verkopen op Markt Plaats. Daar willen ze nog wel 5 of 10 Euro voor geven. Niet als belediging maar het is hopeloos met zo'n computer. Je kunt hem op je muur hangen of onderdelen eruit slopen en dan op planken neerleggen als antiek bewondering. Misschien dat men later naar zoekt en bij jou komt omdat jij de enige bent met dat hardware.

Scherm zou je misschien wel net kunnen verkopen voor ik weet niet hoeveel.

Geplaatst:

Je zou het inderdaad kunnen verkopen.

Of als je een echte technicus bent een hele arcade kast eromheen bouwen zodat je een bepaald soort spelletje kunt spelen.

Maar daar zou ik als ik een beginner was niet aan beginnen.

Het beste is dus verkopen :)

Geplaatst:

Als je die pc wil gaan upgraden, komt er meer bij kijken dan even een geheugenbalkje en processor vervangen..

Er moet een nieuw moederbord in, met een 775 socket, geheugen, grafischekaart, nieuwe voeding. Plus de harde schijf is zo traag als dikke stroop door een trechter, en al je aansluitingen zijn traag (denk aan usb). En voor al die onderdelen en werkuren die je erin steekt kan je net zo goed een compleet nieuw systeem kopen. Ben je in één keer van het gelazer af...

Geplaatst:

Ik heb daarjuist Worms2 opnieuw geïnstalleerd. Dat is een grappig spel. Jammer dat ik geen geluid heb. Ik heb wel geluid aan de andere pc, maar op deze draait het sneller.

Ik heb gehoord dat een reuzenscherm beter is dan een flat-screen.

Ja, een gewoon scherm heeft een langere leefduur dan een flatscreen. Als je schoonheid (flatscreen) wilt, moet je er iets voor over hebben (geld).

Als je die pc wil gaan upgraden, komt er meer bij kijken dan even een geheugenbalkje en processor vervangen..

Er moet een nieuw moederbord in, met een 775 socket, geheugen, grafischekaart, nieuwe voeding. Plus de harde schijf is zo traag als dikke stroop door een trechter, en al je aansluitingen zijn traag (denk aan usb). En voor al die onderdelen en werkuren die je erin steekt kan je net zo goed een compleet nieuw systeem kopen. Ben je in één keer van het gelazer af...

Er zit niet eens een USB-aansluiting op. Ik denk ook dat het beter is een nieuwe te kopen, aangezien ik totaal niet zou weten waar ik mee bezig ben.
Verkoop de onderdelen 1 voor 1, je maakt meer winst.
Waar kan je dat verkopen?
Geplaatst:
Je kan het proberen via marktplaats ofzo, maar dat ouwe spul levert niet veel op. Ik weet niet of dat wel de moeite is..

Trouwens een compleet systeem heb je al voor 550 euro, ik neem aan dat je wel een scherm en toetsenbord hebt enzo....

Geplaatst:

Je kan het proberen via marktplaats ofzo, maar dat ouwe spul levert niet veel op. Ik weet niet of dat wel de moeite is..

Trouwens een compleet systeem heb je al voor 550 euro, ik neem aan dat je wel een scherm en toetsenbord hebt enzo....

Bij een pc zonder scherm zit normaal een toetsenbord en muis. Als ik een nieuwe pc koop, koop ik ook een nieuw scherm. Zie je mij daar al zitten aan die nieuwe pc met een oud, bol, tv-achtig scherm van 14" ?

Ik ook niet, het zou wel kunnen tot ik genoeg geld heb voor een scherm.

Geplaatst:

Als je zo'n oude PC compleet verkoopt dan krijg je weinig voor veel. Als je de onderdelen apart verkoopt krijg je weinig voor weinig.

Voorbeeld: Iemand bied €20 voor de pc. Ok, verkocht. 20 winst

Je verkoopt een ding voor €5 en nog een keer, en nog een keer, en nog een keer enz. Je maakt meer winst. En je kunt de prijzen verschillens maken. Iets wat meer waard is kan je duurder maken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...