X-TX Geplaatst: 24 februari 2006 Rapport Geplaatst: 24 februari 2006 (bewerkt) Hoe gevaarlijk is Google? Het is bij de meeste niet bekend, maar Google beschikt over meer informatie over jou dan je op het eerste gezicht zou denken. Google Gmail resteerd al jou e-mailtje die binnen komen en verzonden worden. Met Google Toolbar weet Google alle sites die jij bezoekt en zo ook de informatie die tussen de server en jou computer gaat bij het bekijken en binnenkomen van de site. Wat vinden jullie hiervan? Ik vind dat niet kunnen dat alle e-mails worden na gelezen en ook nog eens informatie eruit halen dat niet voor andere bedoeld is. Natuurlijk heeft het een plus punt en dat is dat terroristen makkelijk gevonden kunnen worden. Maar hoe groot is die kans nou. Daarnaast, waarmee denk je dat Google die ene 2GB betaald? Denk daar maar eens goed over na. - Dit gaat deels over Software en deels over internet. - Bewerkt: 24 februari 2006 door X-TX Reageren
RonaldVC Geplaatst: 24 februari 2006 Rapport Geplaatst: 24 februari 2006 Dikke bout !!!! Wat is er tegenwoordig nou nog prive, Wat maakt mij het nou in godsnaam uit dat ze kunnen zien welke sites in opzoek? Dat heb ik ook al eerder gezegd.. Je email hoort gewoon wel persoonlijk te blijven.. Maar XTX, als jij dat zo erg vind dan gebruik je Google en Gmail toch gewoon niet.. Ben je van het probleem af... Reageren
GTA-Sheep Geplaatst: 24 februari 2006 Rapport Geplaatst: 24 februari 2006 En daarom zit ik gewoon op Outlook Express, heb ik een betaalde provider en blijf ik verre van al dat soort programma's. Iedereen zou toch moeten snappen dat "gratis" niet bestaat niet bestaat in de wereld. Door het verkopen van jou gegevens, het aanbieden van reclame etc. probeert men winst te maken. Als je dat niet wilt moet je gewoon betalen voor dergelijke diensten: dan heb je meteen zwart op wit wat wel en wat niet gedaan wordt met je gegevens..... Edit @Coz --> Natuurlijk zullen betaalde providers ook statistieken bijhouden en gegevens bewaren, maar ze kunnen er niet veel mee aangezien ze zich aan de regels moeten houden en als ze er wel wat mee doen: so be it, ik heb niets te verbergen.... Reageren
coz Geplaatst: 24 februari 2006 Rapport Geplaatst: 24 februari 2006 (bewerkt) google iets doen met/tegen terroristen ... HAHAHAHAHAHAHA maargoed , dit is niet de plek om even duidelijk te maken dat je geen reet van die terroristen !HYPE! moet aantrekken Wel wil ik je even duidelijk maken dat in de overeenskomst van oa hotmail en microsoft en vele anderen geheel vergelijkbare voorwaarden staan ... qua scannen , bewaren en gebruiken van jouw informatie overigens , met je betaalde provider kom je dus nog niet veel verder , die houden ook statistieken bij enzenz en als de ontvanger een hotmail adres heeft ...... Bewerkt: 24 februari 2006 door coz Reageren
X-TX Geplaatst: 24 februari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 24 februari 2006 Maar X-TX, als jij dat zo erg vind dan gebruik je Google en Gmail toch gewoon niet.. Ben je van het probleem af... Ik wil aan mensen die wel gebruik maken van Google uitleggen dat het niet goed is. Reageren
Robin2130 Geplaatst: 24 februari 2006 Rapport Geplaatst: 24 februari 2006 Maar X-TX, als jij dat zo erg vind dan gebruik je Google en Gmail toch gewoon niet.. Ben je van het probleem af... Ik wil aan mensen die wel gebruik maken van Google uitleggen dat het niet goed is. Ja dat snap ik maar je doet er helaas weinig tegen. Het is eenmaal zo, ik gebruik Gmail en ik krijg ook erg weinig spam binnen gelukkig dus ik vind t wel best zo. Ik krijg toch weinig boeiende mailtjes binnen. ik blijf bij Gmail. En waarom? nou ik vind dat makkelijker dan die stomme hotmail en je heb meer opslag capaciteit oke dat je mailtjes nagelezen kunnen worden, ja das eigenlijk de prijs die je ervoor betaald, het is idd niet netjes maar ik doe er toch weinig tegen. Maar geloof me, Google krijgt hier gezeik mee dus er zal daar heus wel een einde aan komen, en btw Gmail is nog STEEDS in de beta stadium dus ik vind dat we daar ook rekening mee moeten houden Reageren
Dizcid Geplaatst: 24 februari 2006 Rapport Geplaatst: 24 februari 2006 mij maakt het niet echt uit zolang er geen problemen komen enz. Reageren
Jorge_F Geplaatst: 24 februari 2006 Rapport Geplaatst: 24 februari 2006 (bewerkt) En daarom zit ik gewoon op Outlook Express, heb ik een betaalde provider en blijf ik verre van al dat soort programma's. Iedereen zou toch moeten snappen dat "gratis" niet bestaat niet bestaat in de wereld. Door het verkopen van jou gegevens, het aanbieden van reclame etc. probeert men winst te maken. Klopt, daar weet ik nog wel een voorbeeld van. Het share programma bearshare bied twee versies van hun programma aan. De gratis versie en de pro versie waarvoor je moet betalen. Nu zeggen ze dus dat die pro versie veel meer downloads vind en sneller download alleen je moet er voor betalen, bijna iedereen neemt dus de gratis versie. Maar dat maakt voor bearshare niks uit, want met de gratis versie komt gelijk ook nog eens reclame van WhenUsearch wat hoogst irritant is maar waar bearshare vast zeer wat verdiend. Bij de pro versie krijg je geen reclame maar daarvoor moet je wel betalen. Conclusie: zoals Sheep al zegt, niks is helemaal gratis. Je zit altijd wel aan reclame/spyware/adware enzo vast. @X-TX, jij zegt dat je aan mensen die wel google gebruiken wilt uitleggen dat het niet verstandig is. Ik gebruik geen g-mail maar ik maak wel gebruik van de google zoekmachine. Valt de zoekmachine ook onder de gevaren die jij in dit topic beweerd? Bewerkt: 24 februari 2006 door Jorge_F Reageren
X-TX Geplaatst: 24 februari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 24 februari 2006 @X-TX, jij zegt dat je aan mensen die wel google gebruiken wilt uitleggen dat het niet verstandig is. Ik gebruik geen g-mail maar ik maak wel gebruik van de google zoekmachine. Valt de zoekmachine ook onder de gevaren die jij in dit topic beweerd? Zoekmachine gebruiken, dat doe ik zelf ook en Google is mijn startpagina en waarschijnlijkt bij wel meer mensen hier. Het zal kunnen dat als je de site op komt de gegevens worden verzonden naar de server en weer terug en weer naar de server. Als je gaat zoeken ook. Ik denk dat ze dat wel regestreren naar welke sites je zoekt. Valt het je ook op dat als je naar een site zoekt, dat meestal de beste boven aan staan? En onderaan allemaal rommel waarvan de helft dood is. Het kunnen dan 2 dingen zijn; A) Google wordt betaal door de sites om omhoog gezet te worden, B) Google kijkt naar welke sites de meeste mensen gaan en zo schuiven ze dat omhoog. Dus, ik denk dat ze dan wel dingen opslaan maar daar verder alleen de zoekopdrachten mee versnellen door te kijken naar wat je zoekt. Reageren
Matiscus Geplaatst: 24 februari 2006 Rapport Geplaatst: 24 februari 2006 Ik denk dat ik rap is men inbox ga leeg maken... Maar ik heb er met iemand over gesproken, het enigste wat ze doen met je gegevens is voor reclame te sturen. Dus waar maak je je druk om? Reageren
Ferre Geplaatst: 24 februari 2006 Rapport Geplaatst: 24 februari 2006 Maar ik heb er met iemand over gesproken, het enigste wat ze doen met je gegevens is voor reclame te sturen. Maar Gmail heeft een hele goed spamfilter Maar als ze niks vervelends met mijn mailtjes doen vind ik het best. Maar eigenlijk vind ik het niet kunnen. Maar ik denk dat ik Gmail blijf gebruiken. Reageren
Gunslinger Geplaatst: 24 februari 2006 Rapport Geplaatst: 24 februari 2006 Maar ik heb er met iemand over gesproken, het enigste wat ze doen met je gegevens is voor reclame te sturen. Maar Gmail heeft een hele goed spamfilter Maar als ze niks vervelends met mijn mailtjes doen vind ik het best. Maar eigenlijk vind ik het niet kunnen. Maar ik denk dat ik Gmail blijf gebruiken. Ja, GMail heeft een goede spamfilter. Maar die mensen van Google zorgen er wel voor dat hun mailtjes niet als spam gezien worden. Met je mailtjes doen ze echt niets, dat zou privacyinbreuk van het hoogste niveau zijn. Zoals al eerder gezegd in dit topic, houdt men vooral je internetgebruik in de gaten, om zo reclame te kunnen sturen die jou hopelijk (voor hun) intereseert. Zo komen ze weer aan hun geld. Reageren
X-TX Geplaatst: 24 februari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 24 februari 2006 (bewerkt) Ik ga de artiekel even overpennen naar hier. Het is een boekje en krijgen alle HCC leden. --- Hoe gevaarlijk is Google De groei van Google is ongekend. Het bedrijf heeft al sinds de oprichting een populaire status en leek lange tijd weinig fout te kunnen doen. Recentelijk klinken er echter steeds meer kritische geluiden. Google zou het internet willen domineren. Er lijk geen onderdeel van het web waar het bedrijf zich nog niet gemanifesteerd heeft. Met gratis diensten zouden kleine concurrenten weggedrukt worden. En hoe zit het met Privacy? Google komt steeds meer te weten over gebruikers, maar wat gebeurt er met de gegevens? HCC!LINK vroeg zich af of we werkelijk wat te vrezen hebben over zoekgigant Google. Stelling: Google is hard op weg naar monopolist te worden en vormt een bedreiging voor de privacy. + Jeroen van de Wiel, Google watcher en beheerder van de Nederlande Google-weblog, google, pagina.nl en googleprotestenpagina."De eerste kritische geluiden kwamen na de beursgang in 2003 en de pers nam de massaal over. Toen werd het veel mensen duidelijk dat Google geen filiantropische instelling was. Het bedrijf wil de grootste worden, en daarvoor moeten ze in de aanval gaan. Dat is de enige mogelijkheid om te overleven. Gevolg is dat Microsoft voor het eerste in de geschiedenis te maken heeft met bedreiging. Dit is een goed iets natuurlijk. Concurrentie leidt tot verbetering. De consument heeft baat bij keuze. Nu zijn er drie grote spelers op de zoekmarkt; Google, Yahoo en MSN, dus met de dominantie valt het wel mee. Bovendien kan er over een half jaar ineens een nieuwe speler verschijnen die de markt op kop zet. In hoeverre er gevaar schuilt in het gebruik van persoonlijke gegevens om op maat gesneden advertenties te bieden, ja, dat is een interessante discussie. Zolang je duidelijk schept over wat er met de gegevens gebeurt, is er geen probleem. Het moet kunnen, zolang je de gegevens niet doorverkoopt. Ik zou me wat Google betreft dan ook geen zorgen maken. Een bedrijf als Google kan alleen succesvol zijn als ze relaties hebben met zoveel mogelijk mensen. Als ze over de schreef gaan, verliezen ze die relaties. Ik ben overigens wel voorstander van een kritische houding, dit werkt namelijk regulerend. Google houdt nu misschien nog relatief weinig bij, maar dat gaat in de toekomst waarschijnlijk veranderen. De verwachting is dat een eigen opslagschijf straks niet meer noodzakelijk is, gebruikers krijgen gewoon gratis terrabyte bij Google. De grootste zorg op het gebied van privacy is dat je niet weet wat Google dan prijsgeeft aan veiligheidsdiensten. Het zou me nu al niet verbazen als Gmail achterdeurtjes heeft openstaan voor de CIA. Nu is het nog mail, straks hele harde schijf." + Maurice Wessling, van privacyorganisatie Bits of Freedom."[...Heel veel tekst...] Een ander bezwaar is dat het bedrijf gebruikmaakt van een automatisch systeem dat niet alleen de inhoud van de berichten leest, zoals spamfilers, maar ook indexeert en opslaat. Dit kan verstrekkende gevolgen hebben voor de toekomst. Google komt vrijwel maandelijks met nieuwe gratis diensten die specifieke advertenties levert, gericht op de gebruiker. De ontwikkeling is dat ook kantoorprogramma's als webdiensten aangeboden worden, waardoor mogelijk vertrouwelijk tekstdocumenten en spreadsheets online opgeslagen worden. Je mag ervan uitgaan dat hierbij hetzelfde systeem gebruikt gaat worden als Gmail. Zo zullen steeds meer privégegevens van particulieren in één gigantische databank terechtkomen. Google begon na de kritische berichten in de media met een PR-offensief richting privacyorganisaties, maar ik heb niet echt de indruk dat Google beter luistert dan andere bedrijven. [... ze hebben privacyreglement vernieuwd, maar die is nog steeds niets bijzonders... hij is wel beter dan de oude...] Het probleem is dat er niets in staat over bewaartermijnen. Niet over zoekopdrachte en niet van e-mail. Gebruikers mogen er dan van uitgaan dat de bewaartermijn onbeperkt is. Het is moeilijk in te schatten wat er op lange termijn gebeurt met zo'n database vol gegevens. Google's voorwaarden kunnen veranderen, of de privacyregels van de VS en Europa. Google kan de gevens ook gebruiken voor nieuwe toepassingen. Het is een proces van kleine stapjes. En het indexeren van e-mail is een stap in de verkeerde richting." ---- Dit is niet alles wat erin stond maar meer dan genoeg bovendien doet een van mijn vingers pijn waardoor ik amper kan typen. De 2 tekst heb ik iets afgekort want anders anders werd het te lang. Volgens mij zegt dit echt wel genoeg. BRON: HCC!LINK Maart 2006. Bewerkt: 24 februari 2006 door X-TX Reageren
Robin2130 Geplaatst: 24 februari 2006 Rapport Geplaatst: 24 februari 2006 eeeh X-TX word je nou anti-google ofzo want daar gegint het wel op te lijken namelijk Reageren
Matiscus Geplaatst: 24 februari 2006 Rapport Geplaatst: 24 februari 2006 Ja blijkbaar. Hij gaat zijn eigen zoekmachine uitvinden. Genaamt "X-TX search". Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.