ikt Geplaatst: 11 maart 2006 Rapport Geplaatst: 11 maart 2006 (bewerkt) Ik sluit wel eens wat al in taakbeheer->processen. Maar willen mensen die de pc goed kennen laten weten wat je níét moet afsluiten? BVD Bewerkt: 11 maart 2006 door ikt Reageren
Matiscus Geplaatst: 11 maart 2006 Rapport Geplaatst: 11 maart 2006 (bewerkt) Alles waar SYSTEM bij staat sluit je best niet af. En ook bv: explorer.exe. Als je explorer.exe afsluit heb je geen taakbalk meer. Voor de rest weet ik er niet zoveel. Ik kijk het even na... Bewerkt: 11 maart 2006 door Matiscus Reageren
Gunslinger Geplaatst: 11 maart 2006 Rapport Geplaatst: 11 maart 2006 Ik sluit wel eens wat al in taakbeheer->processen. Maar willen mensen die de pc goed kennen laten weten wat je níét moet afsluiten? BVD Klik om te beginnen op Gebruikersnaam. Nu worden alle processen op gebruikersvolgorde gezet. Je hebt o.a. Lokale Service, Netwerk Service, SYSTEM, en nog een groep. De naam van de groep is de naam waarop de licentie van Windows staat (dus niet de accountnaam). Om te beginnen moet je van Lokale Service en Netwerk Service afblijven, dat is voor de verbinding van je computer met internet en thuisnetwerk. Bij de andere twee groepen is het per proces verschillend of je het uit kunt zetten of niet, maar bij SYSTEM zitten meer processen die niet uit mogen dan bij de licentienaam-groep. Een voorbeeld van de SYSTEM-groep die niet uitmogen is winlogon.exe. Bij de andere groep mag je explorer.exe niet uitzetten, dan loop je computer vast. Als je iets uit wilt zetten, kun je dat beste doen in de groep van de licentienaam. Je zult er processen tussen zien staan die erg veel op de namen van programma's lijken. Die kun je gerust uitzetten. Zo heb ik het update-programma van mijn geluidskaart er tussen staan. Misschien kun je beter een screenshot plaatsen. Zo kunnen wij kijken wat er uit kan, en wat niet. De processen zijn bij iedereen een beetje anders. Reageren
JGuntherS Geplaatst: 11 maart 2006 Rapport Geplaatst: 11 maart 2006 Je kunt explorer.exe best afsluiten, soms komt de taakbalk (wat onder explorer.exe valt) dan vanzelf weer terug. Soms moet je explorer.exe dan zelf weer aanzetten (Taakbeheer -> Bestand -> Nieuwe taak -> explorer.exe). Reageren
ikt Geplaatst: 11 maart 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 11 maart 2006 (bewerkt) Alles wat zwart is, is mijn echte naam. De rest is normaal gelaten. Bewerkt: 11 maart 2006 door ikt Reageren
SummerBase Geplaatst: 11 maart 2006 Rapport Geplaatst: 11 maart 2006 (bewerkt) ^ Deze zwarte: moet je zeker niet stoppen. Met de rode moet je uitkijken maar kunnen niet cruciale dingen aanrichten. Verder maakt het volgens mij niet zoveel uit. Suc6 Bewerkt: 11 maart 2006 door SummerBase Reageren
JGuntherS Geplaatst: 11 maart 2006 Rapport Geplaatst: 11 maart 2006 Zoals ik al eerder gezegd heb, mag je explorer.exe best stoppen. Waarschijnlijk is het ook niet zo erg als je soundman.exe stopt. Als je lsass.exe stopt, sluit de computer vanzelf na 30 seconden af, kijk daar dus mee uit. Lsass.exe kun je trouwens met taakbeheer niet eens stoppen, evenals smss.exe. Spoolsv.exe heeft iets met de printer te maken, ik weet niet precies wat er gebeurt als je die afsluit, het kan zijn dat je computer zich na 30 seconden opnieuw opstart. Reageren
MrKooKie Geplaatst: 11 maart 2006 Rapport Geplaatst: 11 maart 2006 Als RTVscan een virusscanner is, en je hebt niet al te veel virussen en zo moet je die effe uitzetten, dat bespaart weer een hoop. Reageren
SummerBase Geplaatst: 12 maart 2006 Rapport Geplaatst: 12 maart 2006 Zoals ik al eerder gezegd heb, mag je explorer.exe best stoppen. Waarschijnlijk is het ook niet zo erg als je soundman.exe stopt.Als je lsass.exe stopt, sluit de computer vanzelf na 30 seconden af, kijk daar dus mee uit. Lsass.exe kun je trouwens met taakbeheer niet eens stoppen, evenals smss.exe. Spoolsv.exe heeft iets met de printer te maken, ik weet niet precies wat er gebeurt als je die afsluit, het kan zijn dat je computer zich na 30 seconden opnieuw opstart. Soundman.exe mag niet gestopt worden dan kan je niet meer naar kRose luisteren. En explorer.exe lijkt me handig om aan te houden . Ontopic: svchost.exe zijn als het ware de bouwsteentjes van de computer. Als je die afsluit kan je computer uitvallen. Lexpps & Lexbces: toevallig een Lexmark printer? Verder kan je verschillende dingen wel uitzetten. Het uitzetten van processen maakt niks kapot. Alleen kan de werking van programma's veranderen. Als je de pc weer opnieuw opstart is alles weer hetzelfde. Mits je normaal afsluit . Reageren
ikt Geplaatst: 12 maart 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 12 maart 2006 (bewerkt) Als RTVscan een virusscanner is, en je hebt niet al te veel virussen en zo moet je die effe uitzetten, dat bespaart weer een hoop. Als ik mijn virusscan uitzet zit mijn pc niet vol virussen maar IS dan een virus Als je lsass.exe stopt, sluit de computer vanzelf na 30 seconden af, kijk daar dus mee uit. Lsass.exe kun je trouwens met taakbeheer niet eens stoppen, evenals smss.exe. Spoolsv.exe heeft iets met de printer te maken, ik weet niet precies wat er gebeurt als je die afsluit, het kan zijn dat je computer zich na 30 seconden opnieuw opstart. Ontopic: svchost.exe zijn als het ware de bouwsteentjes van de computer. Als je die afsluit kan je computer uitvallen. Lexpps & Lexbces: toevallig een Lexmark printer? Ja! Bewerkt: 12 maart 2006 door ikt Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.