Jump to content

Msg Plus!


Ferre

Recommended Posts

Dit topic wordt niet meer bijgewerkt. Heb je vragen over Msg Plus! dan kun je Ferre een persoonlijk bericht sturen.

In dit topic wil ik alle mogelijkheden van Msg Plus! vertellen. Ik heb zelf Msg Plus! en wou andere er meer over vertellen. Alleen ik weet natuurlijk niet alles. Dus als jullie nog iets weten, vertel het dan :). Bij elk onderwerp heb i erbij gezegt voor (bij) welke versie je wat moet doen.

Dowloaden

Msg Plus! kun je dowloaden op: www.msgplus.net. Er is nu ook een nieuwe versie uit, speciaal gemaakt voor Windows Live Messenger (v8.0). Die heet Msg Live Plus! en is hier te downloaden: www.msgliveplus.net

Ik raad het wel aan om Alleen misschien is het handig als je eerst dit leest voordat je het installeerd. eerst te lezen voordat je begint met installeren.

Tekst (Voor 7.5 & 8.0)

Met Msg Plus kun je bijvoorbeeld je msn naam ook opvrolijken. Je moet deze 'codes' hieronder voor je tekst zetten.

·# -[b] Dikgedrukt[/b]
·@ - [u]Onderstreept[/u]

·& - [i]Schuingedrukt[/i]
·'  - [s]Doorstreept[/s]

·$ - Kleur.

De kleurencode werk als volgt: Open een scherm/gesprek met iemand. Druk daarna op Ctrl+K (Dit kan alleen bij 7.5). Dan krijg je dit

msnpluskleur4jz.png

[Op de screen zie je de muis niet, maar hij hoort op het blauwe vak ernaast]

Als je dus met je muis over een kleur gaat, krijg je een getal. In dit geval 39. Dit getal moet je achter ·$ zetten. Dus als je deze code (·$39) voor je naam neer zet, dan zie je je naam in blauw.

Alleen het nadeel is, dat mensen zonder Msg Plus! dit zien:

·$39Ferre

Terwijl je zelf dit ziet:

Ferre

Eigen Statussen (7.5 en 8.0)

met Msn Plus! is het ook mogelijk om je eigen statussen te maken. Bij 7.5 moet dit als volgd: Klik bovenin bij je messenger op Plus!\Voorkeuren\Personnlijke Statussen\Voorgedefineerd. Vul hier je gewenste status in.

Ergens staat ook Messenger-status. Het is het handigste om te zorgen dat hij ongeveer hetzelfde is als je eigen status. Want mensen zonder Plus! Zien alleen maar een standaard status:

msnplus3vy.png

Met 8.0 maak je een eigen status als volgd:

Maak even het scherm van Msn groot (klik even op dat vierkanten), dit is makkelijker te volgen. Oke, bovenin staat als het goed is Plus!\Voorkeuren\Aanpassingen\Statussen\Nieuw. Dan krijg je dit scherm:

*Beschrijving: Hier vul je je status in, In mijn geval "Even naar buiten"

*Vituele Status: Dit is de status die je contactpersonen zien. Je kunt gewoon "Even naar buiten" naar dit invul-ding-geval ( :cab: ) kopieëren.

*Persoonlijk bericht: Ken je vast wel, die grijze tekst achter je naam. Dit kun je open laten maar je mag het altijd doen.

*Automatisch bericht: Als iemand een gesprek met jou opent dan krijgt diegene automatische een bericht. Dit is niet verplicht.

Zo ziet hij er nu bij mij uit:

Klik nu op je Msn naam en klik vervolgens op Meer Statussen en klik dan je zelf gemaakte status aan!

Dit is nu je status:

Geluiden Verzenden

Om geluiden te verzenden moet je een gesprek openen, en op dit icoontje klikken:

msnplusssssssssssssss8cm.png

Dan krijg je dit scherm:

msnplas2tw.png

Klik op Geluidsbibliotheek, en dan op Toevoegen. Volg dan de stappen, die er staan en zo voeg je een geluid toe. Verder kun je ook op Willekeurige Downloaden klikken.

Groepsnamen een kleur geven

Topic van DaddyPimp

Baasbescherming (met dank aan Ruurd31)

Baasbescherming is handig voor leden als ze huiswerk maken en toch niet op MSN mogen. Door 1 druk op 2 toetsen veranderd het MSN logootje in een bestandje van System32, en denken ze niet dat je op MSN zit.

Het instellen gaat als volgt: Ga naar Plus!\Voorkeurenwizard\Volgende\Volgende. Daar staat onder in Baasbescherming. Je moet het vakje aanvinken, en een sneltoets invullen bijvoorbeeld Ctrl+Space.

Resultaat:

msnpluz9jo.png

Gesprekken Groeperen

Je kunt ook gesprekken groepen, dus je stopt al je huidige gesprekken in een venster. Dit is touwens erg handig voor als je moe wordt van al die gesprekken onder in je beeld.

Instellen gaat als volgd:

Ga naar Plus!\Voorkeuren\Berichten\Groeperen. Vink dan dit aan:

msnplllsssssss6rm.png

Geluid, als iemand zich aanmeld en/of afmeld

Als je bijvoorbeeld een contactpersoon hebt, die je aan een leuk liedje doet denken. Kun je dit lied af laten spelen als hij/zij zichaanmeld en/of afmeld.

Het gaat als volgd: Ga naar Plus!\Voorkeuren\Meldingen\Geluidsmeldingen. En klik bij die lijst onder Groepen/Contactpersonen een persoon aan. Open dan een geluid:

msgplus17gt.png

Naam veranderen in een Gesprekscherm (met dank aan Achille)

Als je je nick wilt veranderen in hetzelfde scherm waarmee je tegen iemand praat doe je

bv: /nick Ben , om je tekst dik te maken doe je: Ctrl + B , om schuin: Ctrl + I, en lijntje eronder Ctrl + U.

Om er kleur bij te doen kan je Crtl + K drukken daar kan je kleuren kiezen.

Speciale Codes (Met dank aan Dynamic)

Je kunt ook speciale codes invoegen. Open een gesprek en ga dan naar Plus!\Speciale Code invoegen. Zoals je hier op het plaatje ziet:

ietswatjijnietweet2wg.png

Als jij ook nog wat dingen weet wat je met Msg Plus kan, mag je het hier posten. Vragen zijn ook welkom.

Laatste Update:

Bewerkt: door Ferre
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ferre

    9

  • Robin2130

    3

  • Jarno

    3

  • Matiscus

    3

Soundclips opnemen.. ?

Hoe bedoel je? Moet dat er nog bij? Kun je het dan even uitleggen, want dat weet ik nog niet :puh:

Mooie uitleg maar je maakt nu wel een grote fout. Het is MSG Plus! en niet Msn Plus! of MSN Plus!! Ik voeg hem toe aan Master Tutorial List.

Oke, ik heb van overal Msg Plus! van gemaakt :)

Link to comment
Delen op andere websites

Nice topic :klap: . Ik heb nog een toevoeging, ik zou als eerste even aan Jarno vragen of hij dit topic wil veranderen. Ik zou ook wat vertellen over Baasbescherming. Dit is handig voor leden als ze huiswerk maken en toch niet op MSN mogen. Door 1 druk op 2 toetsen veranderd het MSN logootje in een bestandje van System32, en denken ze niet dat je op MSN zit. Altijd handi voor forum-leden.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor Voiceclips neem je niet op met MSN Plus. Maar met de gewone Msn. Je doet als volgt:

Klik op Voiceclips blijven klikken. Iets inspreken. Dan muisloslaten, en je voiceclip is verzonden. ;)

En WLM werkt inderdaad niet met MSN PLUS. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan ergens een contact persoon een kleur geven of als ie aanmeld een speciaal geluidje en ook als desktop laten zien die gebruiker, weet niet meer waar want heb nu msn8

Edit: Bij contactlijst :Y

Bewerkt: door Follow
Link to comment
Delen op andere websites

Je kan ergens een contact persoon een kleur geven of als ie aanmeld een speciaal geluidje en ook als desktop laten zien die gebruiker, weet niet meer waar want heb nu msn8

Edit: Bij contactlijst :Y

Ik zal hem vandaag even toevoegen. En even kijken hoe het moet.

En voor 8.0 beta is er nog geen Plus!. Dus dat kan niet, of het komt omdat hij in de beta is :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ja inderdaad Jarno. Maar Microsoft Anti Spyware is niet echt een goed programma. Bij mij staat het erbij voor spek en bonen. Als ik er met scan vind hij 1 of 2 objecten. En doe je het met een andere Spyware programma dan vind hij er in de 45. Dus het klopt nog niet echt. Maar het is een beta voor iets he. :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

En MSG PLus krijgt een opvolger die MSG Plus Live gata heten.

De releasedatum is niet bekend, maar Patchou (de maker van MSG Plus!) heeft laten weten dat MSG Plus Live op hetzelfde moment uit zal komen als Windows Live Messenger.

Beta versies van MSG PLus Live zal er niet komen, omdat Patchou het niet wil dat iedereen met een buggy plus zit.

Maar verwacht rond eind april de nieuwe Plus!

In de komende Plus! is de logfunctie wel mooi opgelapt.

We krijgen dus veel mooiere logs :)

Logs

Link to comment
Delen op andere websites

Beta versies van MSG PLus Live zal er niet komen, omdat Patchou het niet wil dat iedereen met een buggy plus zit.

Maar verwacht rond eind april de nieuwe Plus!

Msn plus live gebruiken een paar mensen al om het te testen, een tester dus.

Link to comment
Delen op andere websites

Beta versies van MSG PLus Live zal er niet komen, omdat Patchou het niet wil dat iedereen met een buggy plus zit.

Maar verwacht rond eind april de nieuwe Plus!

Msn plus live gebruiken een paar mensen al om het te testen, een tester dus.

Ik denk dat toch iemand het moet testen ;). Maar het is dus niet open voor publiek.

Maar Mr. X, dat is goed nieuws! Ongeveer een maandje, alleen ik zou het helemaal gelweldig vinden als Plus! en Live gewoon samen gaan. Dat je Plus! niet apart hoeft te downloaden :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...