Jump to content

Postcount probleem


PatrickW

Recommended Posts

Zoals jullie ongetwijfeld al opgevallen is, is er een probleem met de postcount. Naar aanleiding van de topics in Feedback over de postcount, hebben we gekeken wat de mogelijkheden zijn van de postcount, maar tijdens het proberen van een idee is de postcount per ongeluk gereset. Omdat we verzuimd hebben een backup te maken, omdat we niet van plan waren een grote wijziging te maken, is dit niet meer eenvoudig te herstellen.

Er wordt momenteel gewerkt aan een oplossing om de postcount weer op te laten tellen, maar het oorspronkelijke aantal posts per persoon moet handmatig worden ingevoerd. Hiervoor moet iedereen die zijn postcount terug wil, even een PB naar één van de admins sturen, met daarin zijn totaal aantal posts en wat andere informatie. Gebruik hiervoor het onderstaande lijstje, zodat we het snel kunnen verwerken.

Naam:

Gebruikersnummer:

Registratie-email:

Posts:

Vermeld 'postcount' in de beschrijving van de PB. Je gebruikersnummer vind je links naast iedere post die je zet. Het emailadres moet het adres zijn waarmee je geregistreerd hebt op het forum, hieraan kunnen we je account namelijk snel mee terug vinden. Stuur deze PB svp. zo snel mogelijk, zodat we de postcount dit weekend nog kunnen herstellen.

Het aantal posts kun je berekenen door in je profiel al je posts in te zien (Profiel > Vind posts gebruiker) en het aantal pagina's te vermenigvuldigen met het aantal posts per pagina (Normaal gesproken is dit 25). Wanneer je actief bent in het Spelletjes Forum en/of Gang Talk, ga dan na hoeveel posts je hier gezet hebt (Bij Gang Talk kun je dit nagaan door op het aantal posts van het Gang Talk Topic van je gang te klikken, bij het Spelletjes Forum zul je een schatting moeten maken), en trek dit aantal van het totaal af.

Wees svp. eerlijk bij het doorgeven van je aantal posts. Een paar posts meer of minder is natuurlijk geen ramp, maar wanneer we erachter komen dat je deze mogelijkheid misbruikt om je postcount op te schroeven, wordt je postcount niet hersteld.

Excuses voor het ongemak

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • PatrickW

    5

  • Lantyz

    2

  • Ferre

    2

  • Argon

    2

Top Posters In This Topic

Om het probleem niet nog groter te maken, hebben we tijdelijk de postcount helemaal uitgezet op het hele forum. Dus niet te veel posten totdat het herstelt is, want het telt niet mee.

Update: We verwachten dat we in de loop van vanmiddag de eerste postcounts weer kunnen gaan herstellen.

Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien we nu behoorlijk wat PB's te verwerken krijgen, wil ik iedereen die nog een PB wil sturen verzoeken om vooral het lijstje hierboven te gebruiken, en 'postcount' in de titel te vermelden. Dit maakt het verwerken van alle postcounts voor ons een stuk makkelijker!

[b]Naam:[/b]
[b]Gebruikersnummer:[/b]
[b]Registratie-email:[/b]
[b]Posts:[/b]

Daarnaast wil ik even melden dat we door de hoeveelheid niet kunnen reageren op iedere PB. Dat je geen reactie krijgt wil dus niet zeggen dat we je PB niet ontvangen hebben!

Link to comment
Delen op andere websites

Goed, voor alle duidelijkheid hier ook nog maar een keertje, het hele postcount probleem was uiteindelijk een, naar ons idee, goed geslaagde

1 April grap

Wij hebben er erg om gelachen, maar we hopen uiteraard dat jullie er nu ook de lol van kunnen inzien. :puh:

Een dergelijk probleem als we hierboven beschreven hebben, kan in werkelijkheid niet voorkomen. Wanneer er gerommeld wordt in dit soort bestanden, zorgen we er uiteraard altijd voor dat eventuele fouten altijd weer terug te zetten zijn.

De postcount heeft nooit uitgestaan, en er zijn dus geen posts verloren gegaan. Op 1 april zijn de forumskins zodanig aangepast dat de postcounts overal vervangen zijn met het cijfer 0, met de nodige verdere aanpassingen. Op de achtergrond tikte de postcount vrolijk verder.

Hieronder een lijstje van iedereen die ons een PB met ingevulde lijst heeft gestuurd. Sommigen lieten naast hun lijstje ook weten het niet helemaal zuivere koffie te vinden, anderen wensten ons veel sterkte met het vele werk, en weer anderen vonden het idee van een blunderende admin wel komisch. :puh:

Daarnaast hebben we ook nog enkele PB's gehad van leden die er niet intrapte, en dus niet in deze lijst staan.

  1. The Mafia
  2. ~> GizmO <~
  3. Ferre
  4. Piet-Herr
  5. Godrax
  6. Schno009
  7. maarte41
  8. gta ripper
  9. juuldr
  10. Wesley_GTA
  11. Gtaboy107
  12. T@rget
  13. Dynamic
  14. Velaro
  15. SilverDust
  16. Room
  17. GTA Vice VIP
  18. Johan O.
  19. Typhoon
  20. dabeast
  21. RonaldVC
  22. svenie
  23. Crifox
  24. Grove St.
  25. kadee
  26. robertgta
  27. Mr. X
  28. ikt
  29. Moonbeam
  30. TQM
  31. Wazuup
  32. Thomas Crown
  33. Dutchy3010
  34. Gunslinger
  35. crazy ceezy
  36. Jon Asses
  37. oeneboy
  38. Big-Loser
  39. Achille
  40. TommieguN
  41. XboxGta
  42. -Matthijs-
  43. Matiscus
  44. TheRing
  45. Follow
  46. san_andreas
  47. royboyvdv
  48. gta ripper
  49. flitskikker
  50. Dago58x
  51. Blaster27

Aan iedereen die er niet intrapte: Proficiat!

Aan iedereen die er wel intrapte: Bedankt voor je waardevolle bijdrage aan deze aprilgrap.

Aan iedereen die er niet om kan lachen: Excuses voor het ongemak. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

IK sta er ook bij :D

Maar alle Gmods en Admins wisten ervan. Vandaar dat .Levi. zei dat je nog steeds niet mocht boosten/spammen.

Echte een goede grap, ik trapte er ook in. Maar ik had in die PB er wel groot, en in het rood bij gezet dat het een grap was.

Edit: Mag ik hier wel posten? Ondanks dat het slotje eraf is?

Bewerkt: door Ferre
Link to comment
Delen op andere websites

sommigen lieten naast hun lijstje ook weten het niet helemaal zuivere koffie te vinden,

:puh: Dat deed ik ook lol.. ik vondt hem heel erg geslaagd, maar ik kwam op het forum en dacht wat zal de 1 april grap zijn, en toen zag ik hem. Jullie zouden ook nooit zoiets dom doen natuurlijk.

En volgens jullie kan het ook niet! :puh:

@Ferre, Godrax als ze het slotje ervan af halen zal je hier wel mogen posten, anders lieten ze hem wel op slot! :puh:

@Post hieronder:

De postcount heeft nooit uitgestaan, en er zijn dus geen posts verloren gegaan. Op 1 april zijn de forumskins zodanig aangepast dat de postcounts overal vervangen zijn met het cijfer 0, met de nodige verdere aanpassingen. Op de achtergrond tikte de postcount vrolijk verder.
Bewerkt: door Typhoon
Link to comment
Delen op andere websites

Ik had wel voor de zekerheid een PBtje gestuurd :D maar ik had hem wel door anders had ik geen topic er over gemaakt :D het was wel een goed idee!!!

:klap::klap::klap:

EDIT:

Zijn de posts die je gistere postte er wel bij getelt of niet?

Bewerkt: door T@rget
Link to comment
Delen op andere websites

EDIT:

Zijn de posts die je gistere postte er wel bij getelt of niet?

De postcount heeft nooit uitgestaan, en er zijn dus geen posts verloren gegaan.

Nee dus! ;)

Bewerkt: door Froodooo
Link to comment
Delen op andere websites

Jawel die zijn er wel bijopgeteld.

Maar hebben jullie de query:

UPDATE prefix_leden SET posts='0'

Uitgevoerd of hebben jullie het in de templates gewijzigd.

Templates:

Op 1 april zijn de forumskins zodanig aangepast dat de postcounts overal vervangen zijn met het cijfer 0

;)

Link to comment
Delen op andere websites

Jawel die zijn er wel bijopgeteld.

Maar hebben jullie de query:

UPDATE prefix_leden SET posts='0'

Dat zou wel het makkelijkst zijn geweest, maar daarbij gaan dus echt de postcounts verloren, en kun

je ze naderhand alleen maar opnieuw berekenen met een tooltje ( dat trouwens standaard in IPB2.1 zit ingebouwd).

Het probleem is echter dat dit voor veel leden een behoorlijk teruggang in postcount zou kunnen beteken, omdat de posts dan worden geteld volgens de huidige forum instellingen. Dus ook posts die vroeger in een forum zijn gedaan, waar sinds kort de postcount uitstaat, tellen dan plotseling niet meer mee.

Uitgevoerd of hebben jullie het in de templates gewijzigd.

Uiteraard hebben we dit via de skin-templates gedaan, dat is de enige manier om het gewenste effect te bereiken, terwijl de postcounts behouden blijven en de postcount onder water ook gewoon door blijft werken.

:sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Op 1 april zijn de forumskins zodanig aangepast dat de postcounts overal vervangen zijn met het cijfer 0, met de nodige verdere aanpassingen. Op de achtergrond tikte de postcount vrolijk verder.

Wacht eens even. Is de grap nog niet afgelopen?

Bij dat stukje, naast elke post staat er inplaats van Berichten, 1 April :engel:

En voor 1 April hebben jullie wat met de skin gedaan, maar is dit nog een grap, een echte fout, of bewust gedaan?

Link to comment
Delen op andere websites

Hahaha :D .

Ik ben er eigenlijk wel ingetrapt, ik was te laat wanneer ik zag dat het 1 april is!

IK had het daarnaa wel direct door.

Maarja, te laat he! :Y

Wie zat eigenlijk allemaal mee in het complot? Alleen PatrickW en Lantyz?

Goed gedaan ik zie de lol er wel van in hoor :schater: .

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...