Samurai Geplaatst: 9 april 2006 Rapport Geplaatst: 9 april 2006 In deze tutorial behandelen we hoe je het beste files upload. Benodigd: Smart FTP Byethost account Smart_FTP geintstalleerd? Byethost account aangemaakt? Ok, let's start: Het begin: Je hebt een mail van Byethost gekregen, je wacht 10 a 15 minuten en gaat dan in de cpanel. Dan zie je staan links in het midden:FTP accounts, klik erop en dan zie je staan: Overview Add ftp user Filemanager Wij klikken op Add ftp user. We vullen een username in.Bv admin ofzo. Dan een passwoord, we herhalen het passwoord nog is. Dan staat er dat het is gelukt[ftp account added] en dan zie je staan: admin@tut-99.byethost16.com Admin is de user die je daarnet opgaf en tut-99.byethost16.com is je adres... Het Smart_FTP gedeelte: [indien je bij login en passwoord niets kunt invullen druk op anonymous, dan is dat weg] Vul bij adress je beythost adres in, in mijn geval tut-99.byethost16.com . Bij Login vul je dit in: admin@tut-99.byethost16.com en je vervangt admin door de naam van je user en tut-99.byethost16.com door je eigen adres. Bij passwoord vul je gewoon het passwoord in van die user. Meestal is het port 21. Dan is hij als het goed is connected.Je ziet linksvanonder een kruisje[zie screen] *KLIK VOOR SCREEN* Blijf daarop drukken tot alles vanonder weg is. Dan zie alleen nog maar mappen vanboven ergens. VERWIJDER DEZE NIET!Ga naar de htdocs map en verwijder ''portal.html''[druk op delete] Uploaden: Netzoals je een file van de ene map naar de andere verplaatste doe je dit ook zo. Je selecteert de nodige files en verplaatst ze naar Smart_ftp. Ze worden dan gekopieerd en niet verplaatst, dus wees gerust, je hebt ze nog op je pc staan. Maar zie dit filmpje hoe het precies in zijn werk gaat als je het nog niet door hebt[kort filmpje hoe bestanden te verplaatsen naar Smart_FTP] *KLIK VOOR VIDEO* Zo dit was het, ik hoop dat je het nu kan. Vragen en opmerkingen mogen hier gesteld worden. Reageren
Jarno Geplaatst: 10 april 2006 Rapport Geplaatst: 10 april 2006 Handige beginners tutorial. Toegevoegd aan Master Tutorial List. Reageren
Grove St. Geplaatst: 5 juli 2006 Rapport Geplaatst: 5 juli 2006 He, Ik ben zelf een E107 site aan het maken, maar ik heb een paar vragen: - Ik heb net portal.html verwijdert, wat moet ik nu doen? - In dit topic zie je een filmpje, mijn computer speelt hem te snel af zodat ik niks zie. Welke bestanden moet ik uploaden en ook waar? Heb je eventueel screens. - Zijn er daarna nog dingen die ik moet doen? Alvast Bedankt Reageren
Samurai Geplaatst: 5 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 5 juli 2006 He,Ik ben zelf een E107 site aan het maken, maar ik heb een paar vragen: - Ik heb net portal.html verwijdert, wat moet ik nu doen? - In dit topic zie je een filmpje, mijn computer speelt hem te snel af zodat ik niks zie. Welke bestanden moet ik uploaden en ook waar? Heb je eventueel screens. - Zijn er daarna nog dingen die ik moet doen? Alvast Bedankt - In htdocs upload je alle files van e107 - Je selecteert alle files van de map van e107, sleept ze naar smart ftp(nadat je verbinding hebt gemaakt met de ftp gegevens) en zo upload hij ze -Ja, je moet ook nog mysql database en user+passwoord aanmaken en dan e107 installeren. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.