Geplaatst: 10 april 200619 jaren comment_387207 SA-MP Mini-tutorial Spawn 5 voertuigen op een rij Inleiding Ik ga uitleggen hoe je met Pawno een script maakt die 5 BMX'en spawnt op een rij, met gebruik van een lus. Wat heb je nodig? Pawno Een basis script Beginners kennis We gaan beginnen Zoek in je script naar "public OnGameModeInit()". Kan hij niks vinden... Dan voeg je toe in je script na de main. public OnGameModeInit() { return 1; } In deze functie gaan we werken. We gaan 2 variables maken. Plaats dit (wat onder deze regel staat) boven iniedergeval "return 1;". new Float:bikeY = 2606.451; // (Float/Single) De Y positie waar je wilt waar de rij begint. new count; // (Integer) Gebruiken voor de lus Plaats daaronder: // BMX for(count = 0; count <= 5; count++) { // AddStaticVehicle(WagenID,PositieX,PositieY,PositieZ,Rotatie,Kleur1,Kleur2); AddStaticVehicle(481,-1422.32,bikeY,55.8,270.0,-1,-1); // Spawn het voertuig bikeY += 2.5; // Stop bij bikeY +2.5 zodat de volgende BMX niet op dezelfde plek staat. } Et voila. Save en test je script en je zal zien bij punt -1422.32 , 2606.451 , 55.8 dat er 5 BMXen staan. Enjoy!
Geplaatst: 6 juli 200618 jaren comment_459141 Érg leuk! 'Ff een n00b vraagje, als je alle BMX,en in de tekst vervangt door bijv. NRG500, spawnt 'ie dan NRG500's?
Geplaatst: 10 juli 200618 jaren Auteur comment_462715 Als je 481 vervangt met het nummer van NRG500 dan spawnt hij allemaal NRG's.
Geplaatst: 10 juli 200717 jaren comment_729605 Als je 481 vervangt met het nummer van NRG500 dan spawnt hij allemaal NRG's. En weet je een lijst met alle vehicle nummers ofzo dan word het wat makkelijker scripten hea Thnxz alvas
Geplaatst: 14 juli 200717 jaren comment_732769 En weet je een lijst met alle vehicle nummers ofzo dan word het wat makkelijker scripten hea Thnxz alvas kijk hier of hier.
Geplaatst: 17 september 200717 jaren comment_778757 Dat kan je makkelijk uit die code afleiden: AddStaticVehicle(481,-1422.32,bikeY,55.8,270.0,-1,-1); De x-coordinaat is dus -1422.32 de y-coordinaat is bikeY en z-coordinaat is 55.8 wat bikeY is, kan je ook in die code vinden: new Float:bikeY = 2606.451; Dus de eerste BMX spawnt op postie, ( -1422.31, 2606.451, 55.8 ) Bij de 2e bmx word de y-coordinaat met 2.5 verhoogd: Dus bmx 2: ( -1422.31, 2608.951, 55.8 ) Dus bmx 3: ( -1422.31, 2611.451, 55.8 ) Dus bmx 4: ( -1422.31, 2613.951, 55.8 ) Dus bmx 5: ( -1422.31, 2606.451, 55.8 ) Bewerkt: 17 september 200717 jaren door Sandra18[NL]
Geplaatst: 22 september 200717 jaren comment_782238 Maar als je alleen de ''Y'' coordinaten moet invoeren, weet hij toch niet naar welke kant de rij moet gaan? En hoe hoog? straks staat hij wel in de lucht... Bewerkt: 22 september 200717 jaren door Danny_k
Geplaatst: 23 september 200717 jaren comment_782506 Je moet dit wel op een vlakke ondergrond doen. Anders kunnen de voertuigen in de lucht hangen. Maar de x en de z coördinaten staan al vast: -1422.32 en 55.8 Alleen de y-coordinaat veranderd. In de code staat dat hij na elk gespawnt voertuig de y-coordinaat met 2.5 moet verhogen. Dus zal de rij richting het noorden lopen.
Geplaatst: 13 oktober 200717 jaren comment_796483 Als ik hem gebruik en de coords invoeg die ik heb, dan komt er foutmelding.
Geplaatst: 13 oktober 200717 jaren comment_797086 Als ik hem gebruik en de coords invoeg die ik heb, dan komt er foutmelding. Zal handig zijn als je ons verteld wát die foutmeldingen zijn. Dat helpt wat makkelijker
Geplaatst: 5 januari 200817 jaren comment_859633 hmm, bij mij vallen ze allemaal op de grond neer, verspreid bahalve de originele ??
Geplaatst: 2 april 200817 jaren comment_930299 Hmmm.. ik ben een beginner met dit script maar is er ergens een coördinaten bepaler, dat je bijv een plek aan klikt dat hij dan de coördinaten aangeeft? en in welk script moet ik dat zetten :s echt noobie ben ik ^^ Bewerkt: 2 april 200817 jaren door nick5556
Geplaatst: 2 april 200817 jaren comment_930317 Hmmm.. ik ben een beginner met dit script maar is er ergens een coördinaten bepaler, dat je bijv een plek aan klikt dat hij dan de coördinaten aangeeft? en in welk script moet ik dat zetten :s echt noobie ben ik ^^ Misschien kan je dan beter eerst met =>Deze<= tutorial beginnen. Daarin staat uitgelegd hoe je coordiaten kan opzoeken.
Geplaatst: 2 april 200817 jaren comment_930345 Nee, dat bestaat niet. Er was wel een site, maar later bleek die totaal verkeerde coördinaten te geven. Een paar andere oplossingen zijn: SAPM - San Andreas Place ManagerDit programma is downloadbaar, en vergt geen installatie. Het valt buiten SA-mp om te gebruiken, dus ook in de Singeplayer. Het is vrij makkelijk in gebruik, en het wordt veel gebruikt.Je kunt het hier downloaden. Download hem, en zet hem op een handige plaats als het bureaublad. Als je hem hebt gedownload is het nog ingepakt, je kunt het uitpakken met WinRAR. Als je WinRAR nog niet hebt geïnstalleerd dan kun je het op die site downloaden. Installeer het, en je kunt verder. Als je WinRAR (al) hebt geïnstalleerd ga je naar 'SAPM.rar', het bestand dat ik je al heb laten downloaden. Klik er rechts op, en kies 'Uitpakken in \SAPM'. Er zal een map verschijnen. Je hebt SAPM nu 'geïnstalleerd'.In de uitgepakte map staat 'San Andreas Place Manager.exe'. Dubbelklik erop zodat hij opstart. Er staat in het midden een lijst, met rechts ernaast een aantal buttons. In de lijst staan al van te voren ingestelde plaatsen, die handig kunnen zijn. Er naast staan buttons, met onder andere de naam 'Add place', waarmee je een plaats toevoegt. Klik er op en er zal een venster verschijnen. Er staat een button met 'Click here to insert your current game location'. Daarmee worden de coördinaten van de plaats waar je nu staat ingevoerd, waarna je ze kunt kopiëren naar bijvoorbeeld Pawno. Je kan ook gewoon op 'Add Place' klikken waardoor de plaats ook daadwerkelijk wordt toegevoegd. Kopiëren van de coördinaten gaat gewoon via Ctrl + C of door er rechts op te klikken en 'Kopiëren' te kiezen. Let wel op dat er bij SAPM komma's worden gebruikt, in plaats van de door Pawno gebruikte punten. Verander die dus even. Hierna kun je wel verder denk ik. /save commando uit SA-mpDit is een wat simpelere manier, die ook erg handig kan zijn. Je hoeft er niets voor in je script te zetten, te downloaden of iets anders: het zit er standaard in. Voorwaarde is wel dat je in SA-mp moet zitten, dus niet de Singleplayer.Ga naar de plaats waarvan je de coördinaten wilt hebben. Eenmaal aangekomen toets je het volgende commando in de chatbox: /save [naam] Op de plaats van [naam] kun je een opmerking neerzetten, waar ik later op terugkom. Slimste is wel om er iets nuttigs neer te zetten. Nu je de coördinaten hebt kun je verder, ga uit SA-mp naar Windows. Ga naar de plaats waar je GTA San Andreas hebt geïnstalleerd, en zoek het bestand 'savedpositions.txt'. In dit bestand staan al je opgeslagen coördinaten. Ze staan echt op de Pawno manier, dus met AddStaticVehicle en AddPlayerClass. Ditmaal staan er dus ook geen komma's, maar echt punten. Kopieer de coördinaten, of gewoon het hele commando. Dit zijn de twee veelgebruikte manieren, succes
SA-MP Mini-tutorial
Spawn 5 voertuigen op een rij
Inleiding
Ik ga uitleggen hoe je met Pawno een script maakt die 5 BMX'en spawnt op een rij, met gebruik van een lus.
Wat heb je nodig?
We gaan beginnen
Zoek in je script naar "public OnGameModeInit()". Kan hij niks vinden... Dan voeg je toe in je script na de main.
In deze functie gaan we werken. We gaan 2 variables maken. Plaats dit (wat onder deze regel staat) boven iniedergeval "return 1;".
Plaats daaronder:
Et voila. Save en test je script en je zal zien bij punt -1422.32 , 2606.451 , 55.8 dat er 5 BMXen staan.
Enjoy!