Jarno Geplaatst: 10 april 2006 Rapport Geplaatst: 10 april 2006 SA-MP Mini-tutorial Spawn 5 voertuigen op een rij Inleiding Ik ga uitleggen hoe je met Pawno een script maakt die 5 BMX'en spawnt op een rij, met gebruik van een lus. Wat heb je nodig? Pawno Een basis script Beginners kennis We gaan beginnen Zoek in je script naar "public OnGameModeInit()". Kan hij niks vinden... Dan voeg je toe in je script na de main. public OnGameModeInit() { return 1; } In deze functie gaan we werken. We gaan 2 variables maken. Plaats dit (wat onder deze regel staat) boven iniedergeval "return 1;". new Float:bikeY = 2606.451; // (Float/Single) De Y positie waar je wilt waar de rij begint. new count; // (Integer) Gebruiken voor de lus Plaats daaronder: // BMX for(count = 0; count <= 5; count++) { // AddStaticVehicle(WagenID,PositieX,PositieY,PositieZ,Rotatie,Kleur1,Kleur2); AddStaticVehicle(481,-1422.32,bikeY,55.8,270.0,-1,-1); // Spawn het voertuig bikeY += 2.5; // Stop bij bikeY +2.5 zodat de volgende BMX niet op dezelfde plek staat. } Et voila. Save en test je script en je zal zien bij punt -1422.32 , 2606.451 , 55.8 dat er 5 BMXen staan. Enjoy! Reageren
Azer Geplaatst: 10 april 2006 Rapport Geplaatst: 10 april 2006 Erg handig voor bv. racescripts Reageren
Alexy Geplaatst: 6 juli 2006 Rapport Geplaatst: 6 juli 2006 Érg leuk! 'Ff een n00b vraagje, als je alle BMX,en in de tekst vervangt door bijv. NRG500, spawnt 'ie dan NRG500's? Reageren
Jarno Geplaatst: 10 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 10 juli 2006 Als je 481 vervangt met het nummer van NRG500 dan spawnt hij allemaal NRG's. Reageren
zeroRidaa Geplaatst: 10 juli 2007 Rapport Geplaatst: 10 juli 2007 Als je 481 vervangt met het nummer van NRG500 dan spawnt hij allemaal NRG's. En weet je een lijst met alle vehicle nummers ofzo dan word het wat makkelijker scripten hea Thnxz alvas Reageren
Azer Geplaatst: 14 juli 2007 Rapport Geplaatst: 14 juli 2007 En weet je een lijst met alle vehicle nummers ofzo dan word het wat makkelijker scripten hea Thnxz alvas kijk hier of hier. Reageren
Las Vegas Geplaatst: 17 september 2007 Rapport Geplaatst: 17 september 2007 Welke plek komen die 5 bmx dan Reageren
Sandra Geplaatst: 17 september 2007 Rapport Geplaatst: 17 september 2007 (bewerkt) Dat kan je makkelijk uit die code afleiden: AddStaticVehicle(481,-1422.32,bikeY,55.8,270.0,-1,-1); De x-coordinaat is dus -1422.32 de y-coordinaat is bikeY en z-coordinaat is 55.8 wat bikeY is, kan je ook in die code vinden: new Float:bikeY = 2606.451; Dus de eerste BMX spawnt op postie, ( -1422.31, 2606.451, 55.8 ) Bij de 2e bmx word de y-coordinaat met 2.5 verhoogd: Dus bmx 2: ( -1422.31, 2608.951, 55.8 ) Dus bmx 3: ( -1422.31, 2611.451, 55.8 ) Dus bmx 4: ( -1422.31, 2613.951, 55.8 ) Dus bmx 5: ( -1422.31, 2606.451, 55.8 ) Bewerkt: 17 september 2007 door Sandra18[NL] Reageren
WackoX Geplaatst: 22 september 2007 Rapport Geplaatst: 22 september 2007 (bewerkt) Maar als je alleen de ''Y'' coordinaten moet invoeren, weet hij toch niet naar welke kant de rij moet gaan? En hoe hoog? straks staat hij wel in de lucht... Bewerkt: 22 september 2007 door Danny_k Reageren
Sandra Geplaatst: 23 september 2007 Rapport Geplaatst: 23 september 2007 Je moet dit wel op een vlakke ondergrond doen. Anders kunnen de voertuigen in de lucht hangen. Maar de x en de z coördinaten staan al vast: -1422.32 en 55.8 Alleen de y-coordinaat veranderd. In de code staat dat hij na elk gespawnt voertuig de y-coordinaat met 2.5 moet verhogen. Dus zal de rij richting het noorden lopen. Reageren
Rivel Geplaatst: 13 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 13 oktober 2007 Als ik hem gebruik en de coords invoeg die ik heb, dan komt er foutmelding. Reageren
Sandra Geplaatst: 13 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 13 oktober 2007 Als ik hem gebruik en de coords invoeg die ik heb, dan komt er foutmelding. Zal handig zijn als je ons verteld wát die foutmeldingen zijn. Dat helpt wat makkelijker Reageren
white gangsta Geplaatst: 5 januari 2008 Rapport Geplaatst: 5 januari 2008 hmm, bij mij vallen ze allemaal op de grond neer, verspreid bahalve de originele ?? Reageren
nick5556 Geplaatst: 2 april 2008 Rapport Geplaatst: 2 april 2008 (bewerkt) Hmmm.. ik ben een beginner met dit script maar is er ergens een coördinaten bepaler, dat je bijv een plek aan klikt dat hij dan de coördinaten aangeeft? en in welk script moet ik dat zetten :s echt noobie ben ik ^^ Bewerkt: 2 april 2008 door nick5556 Reageren
Sandra Geplaatst: 2 april 2008 Rapport Geplaatst: 2 april 2008 Hmmm.. ik ben een beginner met dit script maar is er ergens een coördinaten bepaler, dat je bijv een plek aan klikt dat hij dan de coördinaten aangeeft? en in welk script moet ik dat zetten :s echt noobie ben ik ^^ Misschien kan je dan beter eerst met =>Deze<= tutorial beginnen. Daarin staat uitgelegd hoe je coordiaten kan opzoeken. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.