Jump to content

[SA-MP|Tutorial] Spawn 5 voertuigen op een rij.


Jarno

Recommended Posts

SA-MP Mini-tutorial



Spawn 5 voertuigen op een rij

Inleiding

Ik ga uitleggen hoe je met Pawno een script maakt die 5 BMX'en spawnt op een rij, met gebruik van een lus.

Wat heb je nodig?

  • Pawno
  • Een basis script
  • Beginners kennis

We gaan beginnen

Zoek in je script naar "public OnGameModeInit()". Kan hij niks vinden... Dan voeg je toe in je script na de main.

public OnGameModeInit()
{
 return 1;
}

In deze functie gaan we werken. We gaan 2 variables maken. Plaats dit (wat onder deze regel staat) boven iniedergeval "return 1;".

	new Float:bikeY = 2606.451; // (Float/Single) De Y positie waar je wilt waar de rij begint.
new count; // (Integer) Gebruiken voor de lus

Plaats daaronder:

// BMX
for(count = 0; count <= 5; count++)
{
 // AddStaticVehicle(WagenID,PositieX,PositieY,PositieZ,Rotatie,Kleur1,Kleur2);
 AddStaticVehicle(481,-1422.32,bikeY,55.8,270.0,-1,-1); // Spawn het voertuig
 bikeY += 2.5; // Stop bij bikeY +2.5 zodat de volgende BMX niet op dezelfde plek staat.
}

Et voila. Save en test je script en je zal zien bij punt -1422.32 , 2606.451 , 55.8 dat er 5 BMXen staan.

Enjoy! :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...
  • 1 year later...
  • 2 maanden later...

Dat kan je makkelijk uit die code afleiden:

AddStaticVehicle(481,-1422.32,bikeY,55.8,270.0,-1,-1);

De x-coordinaat is dus -1422.32

de y-coordinaat is bikeY

en z-coordinaat is 55.8

wat bikeY is, kan je ook in die code vinden:

new Float:bikeY = 2606.451;

Dus de eerste BMX spawnt op postie, ( -1422.31, 2606.451, 55.8 )

Bij de 2e bmx word de y-coordinaat met 2.5 verhoogd:

Dus bmx 2: ( -1422.31, 2608.951, 55.8 )

Dus bmx 3: ( -1422.31, 2611.451, 55.8 )

Dus bmx 4: ( -1422.31, 2613.951, 55.8 )

Dus bmx 5: ( -1422.31, 2606.451, 55.8 )

Bewerkt: door Sandra18[NL]
Link to comment
Delen op andere websites

Je moet dit wel op een vlakke ondergrond doen.

Anders kunnen de voertuigen in de lucht hangen.

Maar de x en de z coördinaten staan al vast:

-1422.32 en 55.8

Alleen de y-coordinaat veranderd.

In de code staat dat hij na elk gespawnt voertuig de y-coordinaat met 2.5 moet verhogen.

Dus zal de rij richting het noorden lopen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • 2 maanden later...
  • 2 maanden later...

Hmmm.. ik ben een beginner met dit script maar is er ergens een coördinaten bepaler, dat je bijv een plek aan klikt dat hij dan de coördinaten aangeeft? en in welk script moet ik dat zetten :s echt noobie ben ik ^^

Bewerkt: door nick5556
Link to comment
Delen op andere websites

Hmmm.. ik ben een beginner met dit script maar is er ergens een coördinaten bepaler, dat je bijv een plek aan klikt dat hij dan de coördinaten aangeeft? en in welk script moet ik dat zetten :s echt noobie ben ik ^^

Misschien kan je dan beter eerst met =>Deze<= tutorial beginnen.

Daarin staat uitgelegd hoe je coordiaten kan opzoeken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...