Jump to content

GTA mogelijk alleen om XBOX360

Recommended Posts

Geplaatst:

Dit las ik zo net op gamer.nl:

Voor alsnog kenden we de Grand Theft Auto-reeks vooral op de PlayStation en PSP, al werd er ook wel eens een zijstap naar de PC en Xbox gemaakt. Microsoft heeft in het blad GameInformer bekend gemaakt dat zij graag de nieuwe Grand Theft Auto-titel exclusief op de Xbox 360 willen laten verschijnen. 

Mocht Rockstar niet instemmen met een volledige exclusiviteit, dan wil Microsoft pogingen doen voor een tijdelijke exclusiviteit, zoals Sony ook deed bij de Grand Theft Auto games voor de PS2. Overigens zal het niet zonder slag of stoot gaan, want Sony zal niet graag willen dat dit PlayStation-paradepaardje in handen van de concurrent valt.

Dit zou dus beteken dat de nieuwe GTA alleen op de XBOX360 uitkomt. :-(

Zeg maar wat julie ervan vinden.

Geplaatst:

Ik hoop het zeker niet, anders moet ik speciaal een Xbox daarvoor aan gaan schaffen :t

Maar zelf denk ik niet dat dit gebeurt, ik denk toch dat hij weer als eerst op de PS uitkomt.

Geplaatst:

Ik las het net ook, ik denk dat ze het niet gaat lukken omdat Sony de exclusiviteit al heeft.

En als ze hem dan ook aan Microsoft geven ze een hoop duiten mislopen!

Dit staat BTW in verkeerde subforum, dit moet in Upcoming GTA ;)

Geplaatst:

GELUL!!!

denk je nu echt dat R* alleen voor de 360 spellen gaat maken?? dat levert toch veel te weinig op

Geplaatst: (bewerkt)

Ik hoop het niet... ik denk het ook niet, maar als Microsoft dat wil doen, dan zijn nog niet blij met de verkoopcijfers van games op de Xbox 360 waarschijnlijk, dat kan zo zijn...

@Levi: Je zet dit in San Andreas Media, maar hoort het niet beter thuis in Upcoming GTA General?

>>> Door .Levi.: Het is Media maar je hebt gelijk het gaat over de volgende Gta serie inderdaad. Moved > Upcoming GTA general.<<<

Bewerkt: door .Levi.
Geplaatst:

Geloof je het zelf?

Waarom zou R* een contract aangaan met Microschoft (= klooitvioolen)? SONY betaald toch meer denk ik zo.

Geplaatst:

Ik hoop gewoon dat het spel op alles tegelijk uitkomt maar daar heb je héél weinig kans op.Zo zouden ze ook meer verdienden,want sommigen met een X-Box/PC kopen een ander spel omdat ze zo lang moeten wachten,anderen kopen dan weer de PlayStation omdat ze anders lang moeten wachten.Zelf heb ik een PC. :)

Geplaatst:

Het maakt me eigenlijk niet veel uit als hij daarna toch gewoon ook op PS3 en PC verschijnt. Dat maakt het spel alleen maar beter. Ik hoop dat hij ook voor pc uitkomt (niet op HD-DVD maar gewone DVD).

Geplaatst:

mensen maakt u niet druk :bonk:

Sony heeft al enige tijd een contract met R* dat GTA voor een bepaalde periode (k dacht een half jaar)exclusief op een PS console komt.

Ook heeft R* al bevestigd dat ze bezig zijn met het bouwen van GTA op de structuur van de PS3...voor de duidelijk heid, dat is dus de kracht van de Cell combineren met de RSX (de video kaart)...dan word het héél onwaarschijnlijk dat ze nu gaan overstappen op de xbox360 omdat ze dan helemaal op nieuw kunnen beginnen met de engine.

Dit zij R* vorig jaar november in een intervieuw met officiële Playstation Magazine:

"Rockstar North is creating a specialized game engine for PS3 that will bring GTA 4 to life to a degree that PS2 games could only hint at. Specifically, they're going to be using the high data transfer bandwidth of the Cell CPU, RSX GPU, and Blu-ray Disc to use several streams of game info simultaneously. The game's city - unfortunately yet to be even hinted at - will still be free roaming and seamless, but broken down into smaller, more deatailed areas at the engine level, into which the game designers are going to be able to pour more textures, more oject variety, and tons of details (such as discareded soda cans with their own physics), just for starters. The goal is a city that's less repetitive and where everything - and everyone - looks and acts more like they would in the real world on every level."

Geplaatst:
mensen maakt u niet druk :bonk:

Sony heeft al enige tijd een contract met R* dat GTA voor een bepaalde periode (k dacht een half jaar)exclusief op een PS console komt.

Ook heeft R* al bevestigd dat ze bezig zijn met het bouwen van GTA op de structuur van de PS3...voor de duidelijk heid, dat is dus de kracht van de Cell combineren met de RSX (de video kaart)...dan word het héél onwaarschijnlijk dat ze nu gaan overstappen op de xbox360 omdat ze dan helemaal op nieuw kunnen beginnen met de engine.

Dit zij R* vorig jaar november in een intervieuw met officiële Playstation Magazine:

"Rockstar North is creating a specialized game engine for PS3 that will bring GTA 4 to life to a degree that PS2 games could only hint at. Specifically, they're going to be using the high data transfer bandwidth of the Cell CPU, RSX GPU, and Blu-ray Disc to use several streams of game info simultaneously. The game's city - unfortunately yet to be even hinted at - will still be free roaming and seamless, but broken down into smaller, more deatailed areas at the engine level, into which the game designers are going to be able to pour more textures, more oject variety, and tons of details (such as discareded soda cans with their own physics), just for starters. The goal is a city that's less repetitive and where everything - and everyone - looks and acts more like they would in the real world on every level."

Dat klinkt allemaal wel leuk, maar Microsoft is het bedrijf met het geld en niet Sony, R* verdient waarschijnlijk zoveel geld aan dat contract dat het al bijna niet meer uitmaakt of GTA goed verkoopt.

Ik heb nogal gemengde gevoelens over dit stukje, aan de ene kant lijkt het mij bijna onmogelijk omdat Rockstar zijn GTA niet meer goed zal verkopen, aan de andere kant ben ik toch wel bang dat Microsoft zijn zin zal krijgen omdat ze veel rijker zijn dan Sony en omdat dit contract dat ze willen erg belangrijk kan zijn voor de verkoop van de XBOX360 maar ook voor de verkoop van andere games op de XBOX360.

Want als iedereen voor GTA een XBOX360 heeft gekocht dan zullen ze hun andere games ook wel voor de XBOX360 gaan kopen. :-(

Nou ja hoe dan ook ik hoop dat het niet door gaat. :)

En..sorry dat ik dit topic in het verkeerde forum heb geplaatst. :$

Geplaatst:

Windows is ook nog altijd van microsoft he dus zal hij waarschijnlijk op de xbox en pc tegelijk uitkomen en met de pc is bijna iedereen gelukig en ik als grote play station fan zal hem dan wel kopen voor de pc want dan kan ik ineens beginen met modden wat ik wel graag zou doen en nu niet kan op de play station en nu kan ik ook geen mta spelen.

Als het op de pc als eerst komt wat vermoedelijk er dan ook inzit als het waar is wat in de titel van dit topic staat, dan zal niemand dit echt erg vinden buiten de mensen die geen (sterke) pc hebben, maar dat is misschien 5% van alle gta gamers.

Geplaatst:

ik ben bang voor je dat dat niet waar is...het percentage wat wel een zwaare PC heeft is aanzienlijk laag!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...