Jump to content

Prijs/Releasedatum Sony Playstation 3 bekend!

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Sony maakt prijs PlayStation 3 bekend

AMSTERDAM - Sony heeft dinsdag de prijzen en releasedatum van zijn nieuwe console, de Playstation 3 (PS3), bekendgemaakt. Er komen twee versies van de PS3 op de markt. De console met de 20 GB harde schijf zal 499 dollar (394 euro) gaan kosten. De duurdere versie (60 GB) zal voor 599 dollar over de toonbank gaan.

De spelconsole zal op 11 november in Japan in de winkels liggen. Europa en Amerika volgen een week later, zo maakte Sony bekend. Aanvankelijk zou de PS3 dit voorjaar uitkomen, maar door problemen met de copyrightbescherming in de Blu-ray-lezer moest de lancering worden uitgesteld.

De PlayStation 3 is de opvolger van succesnummer PlayStation 2, waarvan er meer dan 100 miljoen verkocht zijn. De PS3 moet gaan concurreren met Microsoft's Xbox 360 en Nintendo's Wii. De Xbox 360 ligt al een tijdje in de winkels, maar de Wii komt pas later dit jaar op de markt.

Exemplaren

Sony is van plan twee miljoen PS3's te produceren voor de wereldwijde lancering, die overigens allemaal in het zwart uitgevoerd zullen zijn. Sony hoopt daarmee voldoende exemplaren te hebben. Toen Microsoft in november 2005 zijn Xbox 360 lanceerde, waren veel gamers gefrustreerd vanwege het feit dat de console al razendsnel was uitverkocht.

Bron: Nu.nl

Eindelijk is dan alles definitief bekend. Een zeer redelijke prijs als je het mij vraagt! En de release dus toch nog dit jaar en niet in 2007. Veel van de geruchten ( Ook dat de PS3 900 Euro zou gaan kosten ) blijken dus gelukkig niet waar. Mijn dag is weer goed :sigaar:

Bewerkt: door BMW
Geplaatst:

Het is idd een erg mooie prijs, in Nederland zal de duurdere versie waarschijnlijk rond de €499 liggen met de huidige wisselkoers. Als daar ook nog btw bijkomt kom je waarschijnlijk uit op een prijs rond de €599.

Ik kan iig niet wachten tot 18 november. :bier:

Geplaatst:

Ik vind de prijs nogal hoog, hij is $200 duurder dan de Xbox 360 en de goedkope versie (die nog steeds $100 duurder is dan de 360) mist een aantal dingen die je uiteindelijk toch wel nodig hebt.

Geplaatst:

Eerst had ik ook hier ergens (Het grote PS3 topic??) gelezen dat de nieuwe GTA als release game op PS3 uitkomt, dus betekent dit dat we weten waneer de volgende GTA uitkomt?

Geplaatst:

ik denk het niet dat het zo hoog licht het bedrag eerde had sony playstion al bekendt gemaak dat het tussen de 4 en 5 honderd euro moest leggen het bedrag dus

Geplaatst:

Ik heb zojuist de persconferentie gekeken, en de controller reageert op beweging. _O_ Wat dus betekent dat plasje neit meer hetzelfde is.

Geplaatst:

Ik moet heel erg gaan sparen als ik die PS3 wil kopen. Ik geef elke keer alles uit aan andere dingen. Ik haal het in iedergeval niet bij de release datum.

Geplaatst:

Ik vind het eigenlijk zwaar tegenvallen van Sony. Een jaar geleden kwamen ze met die banaanvormige controller, maar van alle kanten komt kritiek op het ding. Deze herfst presenteert Nintendo hun innovatieve standsbedieningcontroller die bewegingen registreert en nu komt Sony met de originele dualshock als nieuw ontwerp die opeens ook op bewegingen reageert.

Jaaa, Sony is weer lekker origineel bezig hoor :duh:

Geplaatst:
Ik vind het eigenlijk zwaar tegenvallen van Sony. Een jaar geleden kwamen ze met die banaanvormige controller, maar van alle kanten komt kritiek op het ding. Deze herfst presenteert Nintendo hun innovatieve standsbedieningcontroller die bewegingen registreert en nu komt Sony met de originele dualshock als nieuw ontwerp die opeens ook op bewegingen reageert.

Jaaa, Sony is weer lekker origineel bezig hoor :duh:

1. Zoiets wordt een eis van gamers je kunt het moeilijk weglaten...

2. De controller van SONY legt alleen 2d vast die van nintendo ook 3d.

Geplaatst: (bewerkt)

@ Mania-92:

Dat neemt niet weg dat het idee ''gejat'' is van de controller van de Nintendo Wii.

Bovendien doet Sony of ze hét hebben uitgevonden, maar beter goed gejat dan slecht bedacht toch? Dit bewijst dat Nintendo met dé ideen komt voor de revolutie in de game industrie. Nintendo geeft altijd de veranderingen aan, Sony en Microsoft volgen dan op den duur vanzelf die strategy.

Ook vindt ik het jammer dat ze niet met een nieuw design voor een controller zijn gekomen, dit is ook weer minder origineel.

Sony deed het dit jaar goed op de persconferentie van de E3 (Zeker ten opzichte van de flop van vorig jaar :Y), de originaliteit daarin is echter erg slecht. icon3.gif

Bewerkt: door Jowx

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...