Mania-92 Geplaatst: 10 oktober 2004 Rapport Share Geplaatst: 10 oktober 2004 :huh: hoe zet ik scripts in mijn server Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Furi0uz Geplaatst: 10 oktober 2004 Rapport Share Geplaatst: 10 oktober 2004 Nou... Dan zal ik je dat eventjes uit gaan leggen! Voor het draaien van scripts op je server heb je de volgende dingen nodig: - Een server (duh) - Admin pass van de server + admin port + ip (liefst admin+ pass!) - Nieuwste versie van mIRC! - MTA Mirc Admin van Aeron! - Pakketje scripts, meest gebruikte zijn de "mtama.mrc" scripts van [FMJ]Oli! Ervan uitgaande dat je een server en de pass hebt, begin ik maar over "mIRC"! mIRC is het meest gebruikte PROGRAMMA om scripts te draaien op game servers, in dit geval mta dus! mIRC kun je gratis downloaden van de officieele website: http://www.mirc.com Daar zul je dus de nieuwste versie vanaf moeten halen en installeren... Hierna komt het volgende, MTA Mirc Admin (kort: MTAMA) van Aeron downloaden! Dit is een soort van "add-on" die je kunt laden in mIRC om je scripts mee in te laden! MTA:MA kun je downloaden vanaf: www.aeron.tk ! Wees er zeker van dat je de laatste versie download, op dit moment MTAMA v3.19! Zet de bestanden ook graag in een map en noem je map gewoon: MTAMA319 Dan komt nu het laatste wat je moet downloaden, scriptjes... Dit houdt ik ook gewoon simpel door je een link te verschaffen naar de meest gebruikte scripts op MTA servers, [FMJ] Oli's MTAMA scripts! Die te downloaden zijn vanaf: http://www.mta-fmj.com/mtama.rar Wat dus een rar bestand is, Rar kun je uitpakken met WinRAR mocht je dit niet weten... Zorg dat je deze bestanden uitpakt naar de mIRC map! (waarschijnlijk: C:Program FilesmIRC) Nu je dit alles gedaan hebt moet je alles dus nog draaiende krijgen! Het eerste wat je moet doen is mIRC opstarten! Neem aan dat je wel weet hoe dat moet ... Als je dit eenmaal gedaan hebt krijg je dit scherm: Alles wat je hier hoeft te doen is de volgende code neer te plakken en/of typen op de witte balk waar het pijltje naartoe wijst: //load -rs $+(",$$sfile(*.mrc,Select your mta.mrc,Load),") Als je deze neergeplakt hebt druk je op ENTER en krijg je een laadscherm te zien! Bij dit laadscherm selecteer je het bestand "mta.mrc" die moet staan in de map waar je de bestanden van MTA:MA v3.19 hebt gelaten, als je gedaan hebt wat ik zei zouden de bestanden dus in de map MTAMA314 moeten staan! Als je eenmaal het bestand gevonden en geladen hebt springt er weer een nieuw schermpje tevoorschijn, namelijk deze: Hiet moet je dan tot slot je info nog even in toevoegen, client port is trouwens het port waarnaar een gewone speler connect (meestal 2003), admin port is het port waar je via de Remote Admin naar moet connecten (meestal 4003), de rest wijst zichzelf lijkt me... Zodra je alle info correct ingevuld hebt druk je op connect en word mIRC op de server ingeladen! Nu ga je eerst naar het knopje "Options" en zorg je dat "Enable scripts" en (indien je het admin+ password hebt) "Admin+" aangevinkt zijn! De rest is uiteraard eigen keuze! Nadat je hierma klaar bent druk je het Options schermpje weg en druk je in MTA Mirc Admin op het knopje "Scripts", als je de scripts hebt gedownload waarvan ik hier de download gepost hebt klik je dus op "Load" en laad je vanuit de map "mIRC" het bestand: mtama.mrc (let op! er staan hier 2 bestanden met de naam mtama, zorg dat je de goede selecteerd! Met als extensie: .mrc dus!)... En voila! Je scripts draaien! Er bestaat tevens ook een Engelstalige manual over het gebruik en de updates van MTAMA v*.**, geschreven door Aeron natuurlijk, deze kan hier gevonden worden: http://home.deds.nl/~aeron/files/manual.txt *Update by RTS: Nieuwste MTA:MA Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Mania-92 Geplaatst: 11 oktober 2004 Auteur Rapport Share Geplaatst: 11 oktober 2004 Als je deze neergeplakt hebt druk je op ENTER en krijg je een laadscherm te zien!Bij dit laadscherm selecteer je het bestand "mta.mrc" die moet staan in de map waar je de bestanden van MTA:MA v3.14 hebt gelaten, als je gedaan hebt wat ik zei zouden de bestanden dus in de map MTAMA314 moeten staan! Als je eenmaal het bestand gevonden en geladen hebt springt er weer een nieuw schermpje tevoorschijn, namelijk deze: dit laadscherm krijg ik niet te zien Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Furi0uz Geplaatst: 11 oktober 2004 Rapport Share Geplaatst: 11 oktober 2004 Heb je wel het juiste "mta" bestand geladen... Uit de map waarin je MTAMA314 neer hebt geplant? Uit die map moet je mta.MRC hebben, en niet mta.INI Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Mania-92 Geplaatst: 11 oktober 2004 Auteur Rapport Share Geplaatst: 11 oktober 2004 ik heb mta.mrc Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Furi0uz Geplaatst: 11 oktober 2004 Rapport Share Geplaatst: 11 oktober 2004 Hmm... En je hebt alles precies gedaan zoals ik beschreven heb? Aangezien ik m'n lijst nog eens nagecheckt heb en zelf via wijze van die lijst alles geprobeerd heb en alles het wel doet... Kijk anders nog eventjes in de Manual van Aeron: http://home.deds.nl/~aeron/files/manual.txt Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Mania-92 Geplaatst: 12 oktober 2004 Auteur Rapport Share Geplaatst: 12 oktober 2004 hoe log ik in als een admin Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Furi0uz Geplaatst: 12 oktober 2004 Rapport Share Geplaatst: 12 oktober 2004 Voeg dit toe in het bestand "nickserv.ini" - staat in je mIRC map: [JeNaam] pass=JePassword level=5 logintry=3 Daarmee zou ie het moeten pakken, als het bestand nickserv.ini niet bestaat kun je hem altijd nog aanmaken, er was nog een andere manier om een admin aan te maken met de scripts die hier gepost zijn, weet ik alleen niet zo uit mn kop... EDIT: Ik denk dat de volgende screen de andere manier wel duidelijk moet kunnen maken: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Mania-92 Geplaatst: 12 oktober 2004 Auteur Rapport Share Geplaatst: 12 oktober 2004 leg even met stappen uit Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Furi0uz Geplaatst: 12 oktober 2004 Rapport Share Geplaatst: 12 oktober 2004 Manier 1 Je opent mIRC, hierbij typ je in dat witte balkje die ene code die ik in mn eerste post heb geplaatst, dan opent ie het programma: "MTA:mA", daar ga je naar scripts - als er scripts geladen staan unload je alles - je laadt dan mtama.mrc uit de mIRC map, dan krijg je weer een extra schermpje, bij dat schermpje druk je op het tabknopje: "advanced admin". Manier 2 mIRC is geopend, programma MTA:mA ook, het script is al geladen, dan tik je bij die witte balk de code /menu in (LAAT MTA:MA WEL AANSTAAN NATUURLIJK! EN HET mtama.mrc SCRIPT GELADEN!), dan krijg je dat schermpje en klik je op het tabknopje "advanced admin"... Lijkt me best duidelijk toch... Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Mania-92 Geplaatst: 12 oktober 2004 Auteur Rapport Share Geplaatst: 12 oktober 2004 heb het al nu weer over naar de scripts Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
-Niels- Geplaatst: 12 oktober 2004 Rapport Share Geplaatst: 12 oktober 2004 op www.aeron.tk staat versie 3.14 helemaal nie moet ik dan 3.13 hebben?? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Furi0uz Geplaatst: 12 oktober 2004 Rapport Share Geplaatst: 12 oktober 2004 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
-Niels- Geplaatst: 12 oktober 2004 Rapport Share Geplaatst: 12 oktober 2004 als ik Mirc op start moet ik iets van servers intypen. kijk dit komt er te staan mIRC Options Connect Full Name: Email Address: Nickname: Alternative: Invisible Mode maar wat betekent dat allemaal en moet ik nog andere opties invullen zoals servers, options, local info en dan nog wat titels met plusjes ervoor kunnen jullie dat ff zeggen want ik begrijp er nix van groeten <-AC->BaDmAn Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Joriz Geplaatst: 12 oktober 2004 Rapport Share Geplaatst: 12 oktober 2004 Effe alle uitleg hierboven lezen daar staat tussen dat je //load -rs $+(",$$sfile(*.mrc,Select your mta.mrc,Load),") hier moet invullen: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.