Jump to content

Anti-aliasing

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een vraag, bij zo'n beetje alle nieuwe spellen zie je bij de grafische opties staan 'Anti-aliasing' maar wat is dit nou precies ? Als ik het aan zet kan ik ook nog eens kiezen tussen 2x 4x 8x 16x maar ik zie eerlijk gezecht geen verschil alleen het spel loopt een stuk schokkiger. Wie weet wat dit is ?

Geplaatst:

Ik dacht zelf dat het zo kon zijn dat als je niet aan hebt staan dat het spel iets te scherp word. Met de anti-aliasing word er volgens mij een softe tint er aan gegeven zodat het er mooier en beter uit ziet. Volgens mij moet je hier ook wel een redelijke computer voor hebben wil je dat normaal laten lopen. Kijk naar de San Andreas screens van Arjen, die heeft dat aanstaan en ik zie dat bij hem een softe tint ontstaat.

Geplaatst: (bewerkt)

Juist. Als je anti-aliasing uit hebt staan zie je duidelijke pixels. Kijk maar eens naar een auto redelijk ver van je vandaan als je in San Andreas zit. Dan zie je veel pixels. Als je anti-aliasing aan hebt staan, dan maakt hij 'extra pixels' aan waardoor het dus softer lijkt.

Je kunt het ook in Photoshop zien, als je een lettertype op None het staan, zie je een effen kleur. Als je de mode op Sharp of Crisp hebt staan, zie je dat de randen van de letters worden ge-smooth.

Toen ik mijn eerste screenshots van San Andreas vergeleek met screenshots zonder anti-aliasing merk je echt dat er iets mist. Het is dus gewoon het mooier maken van San Andreas.

[edit] Dit hoort trouwens bij Software. (Och Arjen, wat ben je weer vervelend. :puh:)

Bewerkt: door Arjen
Geplaatst:

Met Anti-Aliasing bedoelen ze dat de Aliasing van driehoekjes voor het oog wordt verminderd. Een rechte lijn in een speel heeft geen last van Aliasing maar een scheve wel, dus hoe hoger het Anti-Aliasing des te beter die driehoekjes worden ge-soft.

Met:

post-6-1148307667.gif

Zonder:

post-6-1148307673.gif

Geplaatst:

Bedankt jongens, ik weet genoeg. :Y

PS. Ik dacht dat dit in het hardware forum thuishoorden omdat het een onderdeel van je videokaart is.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Tja je moet er wel een zware videokaart voor hebben, net zoals bij het spel battlefield 2 heb je pas echt mooi beeld + anti aliasing met een videokaart van maar liefst 512 mb!!! :bonk:

Geplaatst:

Als je mooie kwaliteit wil dan heb je een GPU met 265MB nodig en een scherm die een resolutie van 1600x1200 ondersteund. Op zo'n resolutie zijn de pixels zo scherp dat je geen anti-aliasing meer nodig hebt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...