Jump to content

[SA|MAP] Een model in SA zetten.


Wazuup

Recommended Posts

VideoTutorial: Een model is SA zetten

Hey allemaal. Aangezien mij gevraagd werd om een videotutorial over hoe je een model in San Andreas zet,

ben ik aan de slag gegaan. Het mooie van deze tut is dat je goed leert begrijpen hoe het 3d gedeelte van gta in elkaar zit.

Het gaat op ongeveer de zelfde manier als de tutorial van Wauzie, dus ook dank

aan hem. Als het te snel gaat kan je het dus ook nog nalezen. Hier een lijstje met benodigheden:

- 3ds Max 7 of 8

- KAM's scripts

- SA place Manager

- TXD Workshop

- Kladblok

Als je de scripts hebt gedownload, moet je het rar bestand uitpakken met winrar en alle scripts in de

''Scripts'' map van 3ds Max zetten.

Er zit een klein foutje in de tutorial, ik zeg namelijk dat je in de ide/ipl alle lange regels moet verwijderen,

dit moet natuurlijk alle lange regels op één na zijn. Het is wel gewoon goed te zien.

Soms kan de beeldkwaliteit van de tutorial slecht zijn (vooral ingame) omdat ik het heb opgeslagen als wmv.

Als ik het had opgeslagen als avi was de kwaliteit wel goed gebleven, maar was de bestandgrootte 285 mb

geworden, terwijl het nu maar 20 mb is.

De Tutorial duurt ongeveer een kwatier. Er word uitgelegd hoe je met de SA place manager en kladblok een

model ingame kan krijgen. Je leert hier dus niet mappen met de IO mapper.

En wees gerust, ik heb een paar stukjes geknipt. Dus als je denk ''wat rebuild zijn pc de gta3.img snel zeg'' of

''Wat laad zijn San Andreas snel'' dan is dit dus omdat ik jullie niet te lang naar nutteloze stukjes wou laten kijken.

DOWNLOAD!

Resultaat van de Tutorial:

tutorial-result.jpg

Met vriendelijke groet,

Wazuup :bier:

>>> Door Matiscus: Goede tutorial. Die komt zeker in de Master Tutorial List. <<<

Bewerkt: door DaBeast
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 81
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Wazuup

    12

  • SmokingCookie

    7

  • jaah90

    5

  • topdrop

    4

en hoe moet 't als je alleen een txd file heb????

Alleen een TXD file is natuulijk geen model, een model is een ding opgebouwd uit streepjes(een frame) waar jij de txd file omheen "wrapped." Jouw TXD is waarschijnlijk gewoon een Texture veranderd uit gta3.img of een dergelijke file? als je het zo doet, dan gaat het op dezelfde manier als dat jij de texture uit gta3.img hebt gehaald, gewoon gta3.img openen, en dan die TXD file die jij hebt veranderd aanklikken met rechtermuiknop (IMG Tool), en dan import. Selecteer jouw .txd file en replacen maar. :klap: Ik hoop dat ik het zo duidelijk genoeg heb uitgelegt, is dat niet het geval, PM het maar ;) .

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet wanneer jij je GTA San Andreas hebt gekocht, maar na de Hot Coffee mod van PW heeft Rockstar

besloten een nieuwe versie (2.0) op de markt te brengen die onmodbaar is. Misschien heb jij die waardoor je

spel telkens vastloopt. Je kan gelukkig wel downgraden naar versie 1. In dit topic staat uitgelegd hoe het moet.

Mvg, Wazuup :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
Ik weet niet wanneer jij je GTA San Andreas hebt gekocht, maar na de Hot Coffee mod van PW heeft Rockstar

besloten een nieuwe versie (2.0) op de markt te brengen die onmodbaar is. Misschien heb jij die waardoor je

spel telkens vastloopt. Je kan gelukkig wel downgraden naar versie 1. In dit topic staat uitgelegd hoe het moet.

Mvg, Wazuup :bier:

Haha, je kan idd makkelijk downgraden ;)

Maar in v2 kan je ook bestanden bewerken hoor...

Het enigste probleem dan nog is dat het 'alleen-lezen' op GTA SA gelocked is ...

en zelf weet k niet hoe er toch af te halen..

Bewerkt: door Xewl
Link to comment
Delen op andere websites

Wisten jullie kinderkes dat;

IPL; Initial Program Load, synoniem: boot (procedure), oftewel in wat beter Nederlands; Opstart (procedure) betekent, en dat:

IDE; Intergrated Development Envoirment ofwel; geintregreerde ontwikkeld omgeving betekent.

COL en DFF zijn typische GTA extentie's zijn.

FilExt

WebOPedia

Een goede duidelijk tut Wazuup, oftewl Frank:P

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb prercies stap voor stap alles de zelfde gadaan als de tut maar dan even snel een maklijk cube gemaakt

en de namen heb ik boks.dff\boks.txd\boks.col in gta3.img en ipl/ide heb ik test.ipl/ide gegeven.

Nou hij staat wel op grovestreat maar dan doorzichtig dus kan er wel op lopen maar kan hem niet zien,

en bij het maken van de txd wordt er in de video gezegt dat je de bmp in de txd de zelfde naam moet geven als in 3ds max hoe moet dat en ligt het daar wel aan ???

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...