Jump to content

[PS] Van een foto een tekening maken


Goliat

Recommended Posts

Erg leuke tutorial! Ik was al best een tijdje op zoek naar zoiets om van een normaal plaatje/foto een soort: "getekende" versie ervan te maken! :klap:

Mijn resultaat:

resultaatsmall4di.png

Bewerkt: door ShortY-
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat dat te maken heeft met hoe jij Color Dodge vertaalt, ik weet ook niet precies wat de vertaling daar van is maar ik raad je aan om gewoon Photoshop opnieuw te instaleren, je kan je taal namenlijk kiezen aan het begin van de setup, en dan moet je uiteraard voor Engels kiezen. :)

Het zou ook nog kunnen dat je een té gedetailleerde foto hebt gebruikt, je zou het kunnen proberen met een ander plaatje zoals een auto.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het eerlijk gezegd niet echt een tekening. Alleen de reslutaten vind ik wel mooi, vooral die van Ikkes want daarbij lijkt het net alsof er mist is. Volgens mij is er ook een Filter waarbij je gelijk een 'getekend' plaatje krijgt.

Verders mooie tut (Y)

Link to comment
Delen op andere websites

Mooie tutorial Goliat :cya: . Ik post hier eens omdat ik Color Dodge niet weet staan :N . Ik ben nog een beginneling en misschien weet iedereen het en vind je het belachelijk dat ik het niet weet maar ik zie het echt niet staan hoor? Als iemand me het kan vertellen dan zal ik mijn resultaat eens editten :Y .

Alvast bedankt. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Bij De Layer van , soft light links boven.

help8oz.png

Mooie tutorial , Goliat. Om een echte tekening effect te krijgen is een andere methode dacht ik , bij sommige zie ik de 3d nog en gewoon zwart - wit :puh:

@Flitsflikker ; Nja , ik denk dat dat poster edge is bij Photoshop.

Bewerkt: door Synchro
Link to comment
Delen op andere websites

Omdat ik geen Photoshop heb, probeer ik het maar met Micrografx Photo Editor. Niet zo erg uitgebreid maar hij kan toch wat. Ik had ook wel Gaussian Blur, maar toen werd hij dus geblurd (vervaagd dus). Ik had wel wat anders: Edge Detection (dacht ik). Dat leek er wel op.

Origineel:

fyporiginal2hl.png

Uitkomst (met Edge Detection).

fypnow3fp.png

Lijkt het een beetje? :{

Heeft BTW Photoshop Edge Detection ook?

Bewerkt: door flitskikker
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Goeie tut, Goliat!! Ik zat eerst met een probleem, namelijk: adjustments zat niet bij images!! Wel stond er mode: Gray Scale ofzo, dus heb ik die maar gebruik! :puh:

Ik heb namelijk Adobe Photoshop Elements 4.0, een andere versie dan die jullie gebruiken, maar bijna hetzelfde.

Bewerkt: door TcT MafIosO
Link to comment
Delen op andere websites

  • 11 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...