Dit topic is bedoeld voor uitleg over het modden van GTA: Liberty City Stories op de PSP en PS2. In dit topic praat ik over het modden (Het veranderen/bekijken van bestanden). Niet d.m.v. van CheatDevice o.i.d. Alle informatie is verzameld door Jarno tenzij anders aangegeven. Alles aangegeven met *** is niet zeker maar een vermoeden.
PSP
De PSP versie van GTA: LCS is zeker niet hetzelfde als GTA 3/VC/SA op de PS2 (Beste vergelijking). Daarom zullen er geen tot weinig modding tools voor GTA: LCS zijn op de PSP. Overigens maakt de PSP versie wel gebruik van het IMG formaat alleen dan met een heel ander structuur.
De PS2 versie zal zoals je misschien al vermoede wel op GTA 3/VC lijken. Dat hoopte ik althans. Maar toch lijkt het zeker niet erop. Ik zal eerst laten zien wat de structuur is van de GTA: LCS ISO/DVD.
De DVD
Structuur (Onderstreept zijn mappen en Schuin is openbare IMG bestand met inhoud eronder)
Het bekende IMG formaat is ook weer deze keer aangepast (Gebeurt bij elke GTA versie behalve van GTA3 -> GTA VC). Zoals ik al zei is LCS gebaseerd op de VC engine en dat dus ook mogelijk een aantal bestands formaten hetzelfde zijn als de VC PS2/PC versie. Het bestand "CUTS.IMG" in de "ANIM" map kan je openen met MultiIMG of een ander IMG Tool dat VER1 (GTA 3/VC) IMG bestanden kan openen. Hierin staan een aantal "animaties" met de extensies "ifp","cut" en "dat". Andere IMG bestanden van LCS zoals in de map "MODELS" zijn nog niet ontcijfert en lijken ook niet erg op het GTA 3/VC IMG formaat.
IFP-Formaat
IFP bestanden zijn archieven die allemaal animaties bevat van een bepaalde model. IFP bestanden kan je vinden in het IMG archief "CUTS.IMG" in de map "ANIM". Je kan deze bestanden mogelijk importeren en bekijken in 3dsmax d.m.v. KAM'S SCRIPTS.
CUT-Formaat
CUT bestanden bevatten informatie over de animaties. CUT bestanden kan je vinden in het IMG archief "CUTS.IMG" in de map "ANIM". Dit bestand kan je openen met Kladblok zonder problemen.
DAT-Formaat
DAT bestanden bevatten informatie over de animaties (Er staan veel coördinaten in?). DAT bestanden kan je vinden in het IMG archief "CUTS.IMG" in de map "ANIM". Dit bestand kan je openen met Kladblok zonder problemen.
CHK-Formaat
CHK bestanden zijn mogelijk de opvolger van het "TXD" formaat. CHK bestanden kan je vinden in de map "SPLASH".
GXT-Formaat
Opvallend is dat er maar één GXT bestand is in LCS PS2 dus ook maar 1 taal en dat deze taalnaam is "ENGLISH.GXT" terwijl in alle vorige GTA 3D versies het "AMERICAN.GXT" heette. Je kan dit bestand niet openen met een GTA 3 of SA GXT Editor, mogelijk wel met een VC GXT Editor.
PPS-Formaat
Het PPS formaat is gebruikt voor INTRO filmpjes. Dit is nog tot nu toe een onbekend bestandstype.
RAW & VB-Formaat
RAW & VB bevatten geluid en is zo geoptimaliseerd zodat het zo snel mogelijk geladen kan worden in het spel. Er is een RAW/VB naar WAV/MP3 converter (gratis) en kan je hier downloaden.
LVZ-Formaat
Oude theorie:
Het LVZ formaat is mogelijk de vervanging van de IDE & IPL (Ookwel bekend als MAP bestanden). Misschien een soort archief van maps bij elkaar? Of misschien zitten daar de COLs in? Of zijn de COLs helemaal weg?
Nieuwe theorie:
De LVZ bestanden zijn de DIR bestanden die GTA 3 en VC hadden. Alleen gecodeerd zodat we het niet met een HEX Editor kon zien. De enige IMG (Op "CUTS.IMG" in de map "ANIM" na) die geen LVZ bestand heeft met zelfde naam is "GTA3PS2.IMG". Waarschijnlijk bevat deze IMG de "MAPS" van de spelwereld.
SLUS
De SLUS kan je vergelijken met de EXE op de PC. Hier staan alle "hardcoded" gegevens in. De kern van het spel. Hier (Onder het kopje "De SLUS") vind je meer over de SLUS.
GTA: Liberty City Stories
Modding
Dit topic is bedoeld voor uitleg over het modden van GTA: Liberty City Stories op de PSP en PS2. In dit topic praat ik over het modden (Het veranderen/bekijken van bestanden). Niet d.m.v. van CheatDevice o.i.d. Alle informatie is verzameld door Jarno tenzij anders aangegeven. Alles aangegeven met *** is niet zeker maar een vermoeden.
PSP
De PSP versie van GTA: LCS is zeker niet hetzelfde als GTA 3/VC/SA op de PS2 (Beste vergelijking). Daarom zullen er geen tot weinig modding tools voor GTA: LCS zijn op de PSP. Overigens maakt de PSP versie wel gebruik van het IMG formaat alleen dan met een heel ander structuur.
Structuur
PS2
De PS2 versie zal zoals je misschien al vermoede wel op GTA 3/VC lijken. Dat hoopte ik althans. Maar toch lijkt het zeker niet erop. Ik zal eerst laten zien wat de structuur is van de GTA: LCS ISO/DVD.
De DVD
Structuur (Onderstreept zijn mappen en Schuin is openbare IMG bestand met inhoud eronder)
Bestand formaten
IMG-Formaat
Het bekende IMG formaat is ook weer deze keer aangepast (Gebeurt bij elke GTA versie behalve van GTA3 -> GTA VC). Zoals ik al zei is LCS gebaseerd op de VC engine en dat dus ook mogelijk een aantal bestands formaten hetzelfde zijn als de VC PS2/PC versie. Het bestand "CUTS.IMG" in de "ANIM" map kan je openen met MultiIMG of een ander IMG Tool dat VER1 (GTA 3/VC) IMG bestanden kan openen. Hierin staan een aantal "animaties" met de extensies "ifp","cut" en "dat". Andere IMG bestanden van LCS zoals in de map "MODELS" zijn nog niet ontcijfert en lijken ook niet erg op het GTA 3/VC IMG formaat.
IFP-Formaat
IFP bestanden zijn archieven die allemaal animaties bevat van een bepaalde model. IFP bestanden kan je vinden in het IMG archief "CUTS.IMG" in de map "ANIM". Je kan deze bestanden mogelijk importeren en bekijken in 3dsmax d.m.v. KAM'S SCRIPTS.
CUT-Formaat
CUT bestanden bevatten informatie over de animaties. CUT bestanden kan je vinden in het IMG archief "CUTS.IMG" in de map "ANIM". Dit bestand kan je openen met Kladblok zonder problemen.
DAT-Formaat
DAT bestanden bevatten informatie over de animaties (Er staan veel coördinaten in?). DAT bestanden kan je vinden in het IMG archief "CUTS.IMG" in de map "ANIM". Dit bestand kan je openen met Kladblok zonder problemen.
CHK-Formaat
CHK bestanden zijn mogelijk de opvolger van het "TXD" formaat. CHK bestanden kan je vinden in de map "SPLASH".
GXT-Formaat
Opvallend is dat er maar één GXT bestand is in LCS PS2 dus ook maar 1 taal en dat deze taalnaam is "ENGLISH.GXT" terwijl in alle vorige GTA 3D versies het "AMERICAN.GXT" heette. Je kan dit bestand niet openen met een GTA 3 of SA GXT Editor, mogelijk wel met een VC GXT Editor.
PPS-Formaat
Het PPS formaat is gebruikt voor INTRO filmpjes. Dit is nog tot nu toe een onbekend bestandstype.
RAW & VB-Formaat
RAW & VB bevatten geluid en is zo geoptimaliseerd zodat het zo snel mogelijk geladen kan worden in het spel. Er is een RAW/VB naar WAV/MP3 converter (gratis) en kan je hier downloaden.
LVZ-Formaat
Oude theorie:
Het LVZ formaat is mogelijk de vervanging van de IDE & IPL (Ookwel bekend als MAP bestanden). Misschien een soort archief van maps bij elkaar? Of misschien zitten daar de COLs in? Of zijn de COLs helemaal weg?
Nieuwe theorie:
De LVZ bestanden zijn de DIR bestanden die GTA 3 en VC hadden. Alleen gecodeerd zodat we het niet met een HEX Editor kon zien. De enige IMG (Op "CUTS.IMG" in de map "ANIM" na) die geen LVZ bestand heeft met zelfde naam is "GTA3PS2.IMG". Waarschijnlijk bevat deze IMG de "MAPS" van de spelwereld.
SLUS
De SLUS kan je vergelijken met de EXE op de PC. Hier staan alle "hardcoded" gegevens in. De kern van het spel. Hier (Onder het kopje "De SLUS") vind je meer over de SLUS.
Bewerkt: door Jarno