Jump to content

[PS] Tekst Animatie


SummerBase

Recommended Posts

  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • gta fan man

    6

  • SummerBase

    5

  • Donwell

    2

  • Suarez

    2

Summerbase,

Eindelijk weet ik hoe ik die Animatie moet opslaan. Ik heb hem daarom ook gevolgd.

Ik heb de bewegende tekst in een signature verwerkt. Met een heel mooi plaatje van Sam Fisher _O_

samfishermerticusfa6.gif

Aanschouw ^_^

Greetz Merticus

Link to comment
Delen op andere websites

Deze tutorial is erg goed uitgelegd + hij is handig. Maar bij mij lukt het niet. Ik doe alles juist en ik snap alles erg goed, maar als ik het opsla als gif en dan met Imageshack upload dan zie ik alleen de achtergrond. Want als ik opsla als .Gif dan komt dit er altijd op :

flattenlayersbb2.png

Als ik op 'Ok' druk zie ik alleen de achtergrond. Als ik op 'Cancel' druk dan is het niet opgeslaan. :?

Weet iemand soms hoe dit komt?

Ik heb ook een stuk of 65 layers omdat ik meerder teksten heb gedaan, ligt het misschien daaraan?

@ Nielok (hieronder) :

Ja ik heb gesavet met 'Save as' en dan .gif gekozen.

Edit nr. 2 : Bedankt Nielok en -Matthijs- , ik heb het gevonden. Ik zat nog in Photoshop bij het opslaan en daarom luktte het niet. Nou dan zal ik mijn uitkomst ook maar even showen zeker. :)

jonasseslovestandardxy5.gif

Bewerkt: door Jon-asses
Link to comment
Delen op andere websites

Deze tutorial is erg goed uitgelegd + hij is handig. Maar bij mij lukt het niet. Ik doe alles juist en ik snap alles erg goed, maar als ik het opsla als gif en dan met Imageshack upload dan zie ik alleen de achtergrond. Want als ik opsla als .Gif dan komt dit er altijd op :

flattenlayersbb2.png

Als ik op 'Ok' druk zie ik alleen de achtergrond. Als ik op 'Cancel' druk dan is het niet opgeslaan. :?

Weet iemand soms hoe dit komt?

Ik heb ook een stuk of 65 layers omdat ik meerder teksten heb gedaan, ligt het misschien daaraan?

heb je 'save optimized as' gedaan?

normaal moet dat gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Deze tutorial is erg goed uitgelegd + hij is handig. Maar bij mij lukt het niet. Ik doe alles juist en ik snap alles erg goed, maar als ik het opsla als gif en dan met Imageshack upload dan zie ik alleen de achtergrond. Want als ik opsla als .Gif dan komt dit er altijd op :

flattenlayersbb2.png

Als ik op 'Ok' druk zie ik alleen de achtergrond. Als ik op 'Cancel' druk dan is het niet opgeslaan. :?

Weet iemand soms hoe dit komt?

Ik heb ook een stuk of 65 layers omdat ik meerder teksten heb gedaan, ligt het misschien daaraan?

heb je 'save optimized as' gedaan?

normaal moet dat gaan.

Dat moet ook gaan, het kan niet anders. Je moet niet naar file > 'save' gaan. Maar naar file > 'save optimezed as.' Of gebruik de sneltoets: CTRL + SHIFT + ALT + S. Dan kun je hem gewoon een eigen naam geven, en word hij gewoon afgespeeld als je een voorbeeld wilt zien. Hier een screen:

saveoptimezadkb6.th.png

Klikken voor een vergroting!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan jou wel helpen Gta fan man het is in dit topic al gezegt, maar ik zal het je nogmaals uitleggen. Je kan beter niet opslaan als Save As > Compuserve Gif. Maar op een andere manier die zal ik je nu uitleggen. Ga naar: 'File > Save for Web...'. Dan krijg je een paneel te zien met diverse optie's. Dan kies je aan de rechterkant bij het vak Preset voor Gif. Dan druk je op Save en dan kies je de naam en plaats waar je jou creatie wilt plaatsen. Dus nogmaals saven met Save As gaat bij veel mensen niet maar bij Save for Web zal het uiteraard wel werken je kan het tijdens het maken ook nog afspelen dus dat is nog een extra hulpmiddel. Nou ik hoop dat je het een beetje snapt en dat je toch nog iets kan maken van mijn Tutorial. Btw. Iedereen bedankt voor de leuke comentaren. En als er nog iets anders is zeg het maar! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan jou wel helpen Gta fan man het is in dit topic al gezegt, maar ik zal het je nogmaals uitleggen. Je kan beter niet opslaan als Save As > Compuserve Gif. Maar op een andere manier die zal ik je nu uitleggen. Ga naar: 'File > Save for Web...'. Dan krijg je een paneel te zien met diverse optie's. Dan kies je aan de rechterkant bij het vak Preset voor Gif. Dan druk je op Save en dan kies je de naam en plaats waar je jou creatie wilt plaatsen. Dus nogmaals saven met Save As gaat bij veel mensen niet maar bij Save for Web zal het uiteraard wel werken je kan het tijdens het maken ook nog afspelen dus dat is nog een extra hulpmiddel. Nou ik hoop dat je het een beetje snapt en dat je toch nog iets kan maken van mijn Tutorial. Btw. Iedereen bedankt voor de leuke comentaren. En als er nog iets anders is zeg het maar! :)

ja gisteravond toen wou ik er nog iets aan toevoegen maar toen drukte ik perongelijk op kruisje omdat ik moest gaan en ik was vergeten het te plaatsen

ik heb het net opgeslagen als gif en kan ik het nu dan uploaden via imageshack of hoe kan ik het hier laten zien??

Bewerkt: door gta fan man
Link to comment
Delen op andere websites

Dat kun je gewoon uploaden via Imageshack.us en dan kun je gewoon de link hier tussen de [ img] ... [ /img] zetten. Dan wordt hij hier op het forum als afbeelding vertoont. Voor de mensen die verder willen in dit concept de vervolg tut(orial) is af. Tevens ben ik van plan meerdere delen te gaan maken.



- - -

animatietutorial-summerbase-2.gif

Link to comment
Delen op andere websites

SummerBase, ik wil je graag informeren dat er een 10x simplere + minder tijdrovende manier is om precies hetzelfde resultaat te krijgen.:

1.Je hebt 1 ondergrond layer + 1 tekst layer in 1 frame, die frame duplicate je 1 keer.

2.In de 2e frame zet je de tekst layer op onzichtbaar

3.Onderin de framebalk staan een aantal rondjes door elkaar heen, de "tween" knop, selecteer de 2e frame en druk op deze knop.

4.Hier vul je de gewenste gegevens in, zoals aantal frames en manier van overgang:

-Tween with: Previous Frame

-Frames to add:12 (tussen de 10 en 30 is het mooist)

-All Layers

-Position

-Opacity

-Effects

dan druk je op ok

5.Selecteer de laatste frame en druk nog een keer op de tween knop, zet alleen waar voorheen 'Previous Frame' staat, 'first frame' neer.

6.Opslaan en klaar ben je.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt Eli R, maar die functie was mij al reeds bekend het gaat er in deze tutorial om dat mensen het vanaf het begin snappen en zoals ik kan zien is dat ook aardig gelukt volgens mij er hebben mensen hier mooie animatie's gemaakt en dan vindt ik ook heel leuk om te zien, mischien ga ik nog eens de tween functie behandelen, maar dat is een iets minder complexe methode. Ten eerste volgens mij kun je met die tween functie de tekst/afbeelding alleen op 1 plaats laten staan en in deze Tut(orial)s ga ik ook nog iedereen leren hoe je een afbeeldign tekst over het scherm kan slepen oftewel dat gaat dan automatisch. Maar toch bedankt voor de info(rmatie) ik denk dat er nog wel mensen zijn hier die het makkelijker vinden! :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...