kees1991 Geplaatst: 3 september 2006 Rapport Geplaatst: 3 september 2006 (bewerkt) het is eigelijk heel simpel. 1: neem een bleuprint van een auto die je mooi vind. deze is wel makkelijk om ff mee te begijnen. http://jpracing.racerplanet.com/modules/my...oto.php?lid=337 2: je moet nu de tekening gaan uit knippen. dit doe je het best met photoshop. neem de voor kant de zijkant en de boffen kant. je moet de wielen en de spiegels NIET uit knippen. en een spoiler ook niet. als je dat gedaan heb dan moet je die 3 platjes apart opslaan. 3: open nu sketchup. en ga naar * 1: file * 2: inport * 3: bestand type: jpg of bmp 4: open nu eerst de voor kant. en set die ergens neer op de blauwe as. (de grote maakt niks uit. maar het is makkelijk om het wel groot te doen.) 5: open nu de zij kant en plak die er op de juiste manier tegen aan. dan kun je nu als laatste de bovenkant er op zetten. 6: als het goed is heb je nu dit. 7: doe nu * 1: CTRL + A * 2: rechter muis knop. * 3: Explode 8: nu moet je alle buitenste lijnen van de auto overtekenen. LET OP je mag niet op een van de buitenste lijnen komen. dan lukt het niet meer. ik bedoel de lijnen die met rood omcirkeld zijn. 9: als je alle (buitenste) lijnen van de auto heb getekend (ook boffen en zijkant). dan moet je dat vlak helemaal naar de ander kant van de auto drukken met de: push/pull tool. * nu heb je een heel raar model. dat klopt wel. je heb iets wat hier op lijkt. 10: nu gaan we de auto maken. * 1: doe weer CTRL + A * 2: rechter muis knop * 3: intersect whit model. 11: nu komt het moeilijkste. je moet nu alles verwijderen, wat je niet getekend heb. dus alles wat buiten de vorm van de auto is moet weg ik heb mijn auto ff heel erg low detal gedaan. dit is wel het makkelijkst voor het eerst. als je dan klaar bent krijg je dit deze auto is nu erg low detal. hoe minder hoekig je de tekening over tekent hoe mooier de auto wort. maar dan wort het ook moeilijker. zelf heb ik al heel vaak geprobeerd het precies over te teken en dan er een auto uit te maken. maar dat lukt je 1: niet in 1 dag. en 2: het is erg moeilijk. maar ik heb wel eens een halve auto er uit gekregen en dat is echt erg mooi. HET KAN NET ZO MOOI ZIJN ALS 3DS. succes allemaal EDIT vragen en tips kun je hier veragen en mederdelen. en ik sal probeeren om je te helpen. Bewerkt: 5 september 2006 door kees1991 Reageren
RogierS. Geplaatst: 3 september 2006 Rapport Geplaatst: 3 september 2006 Mooie tutorial Kees, het zal veel mensen helpen om mooie carmods te maken. Hoort dit alleen niet in een ander topic dan in de showroom? Reageren
kees1991 Geplaatst: 3 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 3 september 2006 (bewerkt) jha dat dacht ik ook al. dat er nu mischien wel een antal sketchupers een auto konden maken. nee dit hoort niet in een ander topick want ik SHOW mijn MODELING tutorial. waar mee je weer kan gaan MODDEN. dus naar mijn menig staat die hier goet. tog ?? Bewerkt: 3 september 2006 door kees1991 Reageren
burpicane Geplaatst: 3 september 2006 Rapport Geplaatst: 3 september 2006 nee tutorials vallen onder HULP wel redelijke tut btw Reageren
Puma Geplaatst: 3 september 2006 Rapport Geplaatst: 3 september 2006 Ga ik zeker proberen, ik ben al met een vliegtuig begonnen laatst en heb het toen ook op deze manier gedaan, alleen iet anders (duh) . Als ik nog ff een hint mag geven: maak de HELFT van de auto (niet de voorkant OF de achterkant maar een zijkant) en daarna als je alles klaar hebt en weggegumd doe je Ctrl+A en dan kopieer en plak, dan druk je op de 'scale' tool en dan pak je een vierkantje wat op de zijkant en het midden zit. Nu trek je 'm 'door' het halve model heen en dan paktie vanzelf ergens vast, zodat het model zelfde grote is; TADAAAA SPIEGELBEELD eraan vastplakken en dit scheelt je weer heel veel werk . Reageren
kees1991 Geplaatst: 3 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 3 september 2006 Puma jha daar heb je wel gelijk in jha. een half model maken is makelijker en dan plak je ze later gewoon weer aan elkaar. das een goet idee. graag gedaan hoor Nicsan Reageren
DaddyPimp Geplaatst: 4 september 2006 Rapport Geplaatst: 4 september 2006 Thx Keesje! Ik ga het zeker weten weer eens proberen! Reageren
Backsmash Geplaatst: 5 september 2006 Rapport Geplaatst: 5 september 2006 kees jij rockt. het is een goede tutorial, en ik kan niet zoveel tutorials vinden voor sketchup. ik zal hem wel ens volgen als ik tijd heb. Reageren
Achille Geplaatst: 17 september 2006 Rapport Geplaatst: 17 september 2006 leuke tut kees maar ik vind toch jou outcome heel erg blokkerig.. Als je een tut maakt is het volgens mij wel belangrijk dat je eigen outcome er goed uitziet zodat mensen hem ook willen volgen.. jammer.. Reageren
kees1991 Geplaatst: 17 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 17 september 2006 weet u hoe lang het duurt om een mooie niet blokerige auto te maaken. dan ben ik volgende week nog niet klaar. en het gaat erom dat mensen weeten hoe het moet. maar tog heb je wel een beetje gelijk. maar het is mij gewoon nog mooit gelukt om een mooie auto te maaken Reageren
Achille Geplaatst: 17 september 2006 Rapport Geplaatst: 17 september 2006 Tis niks tegen jou hoor je bent een goede gozer. En wel leuk als je net met sketchup begint.. Reageren
kees1991 Geplaatst: 17 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 17 september 2006 tnx. het klinkt mischien alsof ik heel boos ben. maar zo bedoel ik het niet hoor Reageren
SWYV Geplaatst: 19 september 2006 Rapport Geplaatst: 19 september 2006 mooie tut, best wel spijtig zo blokkerige outcome ik maak liefst op mijn manier, eerst de onderkant en dan opbouwen enal ... tot dak dan interieur maken enz.. Reageren
GTA Fanaat Geplaatst: 19 september 2006 Rapport Geplaatst: 19 september 2006 Hey, Ik vind het zeker een goede Tutorial, ik ga het zeker eens proberen! Bedankt Kees1991! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.