Jump to content

K*T VIRUS

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

:-( IK heb een virus :N Het is echt ongeloofelijk irritant

Het wist je tekst zomaar

IN MSN stuurt hij automatisch de link naar iederen met het volgende : Lol kijk eens :puh: en dan de link

Het veranderd je startpagina.

Laat vervelende popups komen voegt toolbars toe aan de internet browser en het laat windeows soms automatisch afsluiten

wie ow wie kan me helpen :-(

PS: ik heb geen virusscanner en voor de mensen die er ECHT verstand van hebben is hier de download link: URL VERWIJDERD

:-(:-(

>>> Door Joriz: Download maar een gratis virusscanner! en spyware tools! Hier hebben we geen virussen nodig<<<

Bewerkt: door Joriz

Ja echt irrititant is dat voor je, ik wou je net op msn spreken, krijg ik ineens

het grootte en rottigste virus een trojan horse. Het enigste

en beste wat ik je kan aanraden hiervoor is een goede virusscanner,

En laat je computer naar kijken door hitman pro, is gratis en goed.

Bewerkt: door ~Mario~
AVG anti virus Dit is een super goed gratis anti virus programma ik had ook vaak rotzooi zoals jij deze scant iedere dag je pc daar heb je zeker baat bij ;) Bewerkt: door gammie
Geplaatst:

Ik heb hitman pro 2 gedownload en daar zit nod32 standaard in en die zij meteen dat er een kwaadraardige code in zat dus waarschijnlijk is het opgelost

Geplaatst:

Iedereen doet hier wel zo goed over Hitman Pro, maar ik vindt het persoonlijk maar een flut programma. Oké ik geef toe de NOD32 en Lavasoft Ad-aware zijn tot daar aan toe, maar dit zijn geen officiele producten; het programma Hitmanpro helpt je computer niet, maar bestuurd diverse programma's zonder dat je daar tijdens het proces enige invloed in hebt. Zo scant hij veel dingen wel, maar vaak moet je dat ook nog verwijderen en dat doet meneer Hitmanpro op veel fronten niet goed genoeg; vaak is het ook standaard werk waardoor je niet compleet zeker bent. Dus na een ronde Spyware scannen met Hitmanpro ben je niet helemaal zeker; Oké je wordt er niet minder van, maar ik raad je toch gewoon aan om een los programma te gebruiken dan heb je teminste ook invloed op het scannen, wat bij Flutmanpro niet het geval is.

Even gezien jou probleem; Advancegta: Persoonlijk weet ik via msn al van wie je het heb gekregen en ik kreeg zonet toen ik tegen je aan het praten was ook de vraag; ''Lol check :puh: [link]". En uiteraard reageer ik sowieso niet op deze extensie van afbeelding het is namelijk een bestand met de naam; Photo223.PIF'. Je zult mischien denken; Hey leuk plaatje even snel kijken, maar deze dingen worden niet verstuurd door iemand persoonlijk, maar door een Trojan Horse; mischien ken je het verhaal van Trojen: Het paard met veel mans krachten erin werdt voor de poort van Trojen gezet en midden in de nacht veroverde ze Trojen en daarom ook een Trojan Horse; een indringer zonder dat je het weet. Maar let op; dit is niet zo maar iets dat alleen maar mensen pest op internet via Msn en ervoor zorgt dat iedereen dit op msn heeft, maar dit is echt een virus die invloed heeft op je computer.

Je zou diverse programma's (trail versie's) kunnen gebruiken zoals NOD32 (heb je al gedaan, maar goed..) en dan zou het wel moeten werken. Anders moet je toch echt even op een andere manier zo veel mogelijk scan programma's proberen, zou dit alsnog niet willen werken; dan moet je er toch echt vanaf. Dan lijkt formateren me een niet onoverkombare manier... :N

• 2 weken later...

Bij mij in klas zijn er ook mensen die een virus hebben via MSN, genaamd 'Lol...' (en nog iets). Waarschijnlijk is dit dus hetzelfde virus. Daarnaast heb ik nog een vraag:

Hoe kan je Spyware op je PC opsporen en verwijderen? En hoe verwijder je een Trojan Horse?

Edit: Is het waar dat als je twee anti-virusprogramma's staan hebt dat dat geen en zelfs minder nut heeft? Ik heb namelijk momenteel avast! en AVG.

Bewerkt: door VforV
Geplaatst:

Ik zelf gebruik AVG en ik ben er zeer tevreden over. Hij vind ook virussen op je pc als je iets download. Stel dat je iets download en er zit virus in, direct springt AVG aan, en je download word ook dirrect geblokkeerd. Sinds ik AVG heb, heb ik geen last meer gehad van virussen. Ze worden altijd direct gepakt door AVG. Ben er dus super tevreden over ;)

@VforV, twee virusscanners werken tegen elkaar. Daardoor slagen je beide virusscanners tilt. Wil je een nieuwe anti-virus, is het beter als je de andere er af gooit en er pas erna de nieuwe erop zet.

Ik zelf wist dit vroeger ook niet, en toen ik erachter kwam dat het door twee virusscanners te samen was, heb ik er gauw maar 1 op achtergelaten. En bij andere mensen was dit ook al het geval. Dus 1 virusscanner per pc is het beste

Hitmanpro en ad-aware is eigenlijk voor keyloggers meer en spyware. Virussen nemen deze programmas niet snel op. Mocht je deze op je pc hebben met een virus scanner zou dat dus normaal ook geen problemen geven ;)

Geplaatst:

Heb ik ook gehad op MSN gisteren, zwaar irritant man als je dat virus hebt, krijg je allemaal gezeik mee, maar ik heb het gelukkig niet!

Geplaatst:

Even een bump van het Topic. Ik kreeg zojuist een DOS bestand aangeboden. Er stond: Lol en dan die link. Daarna klikte ik op die link en er verscheen een downloadvenster. Ik had gelukkig op annuleren geklikt. Als je het bestand download en opent dan ben je goed de klos. Het vervelende is dat deze worm zichzelf doorstuurt. Ik kreeg deze link van een contactpersoon van MSN. Een vriend had dezelfde contactpersoon op MSN en kreeg dezelfde link aangeboden.

Ik wil alle leden waarschuwen om deze link niet aan te klikken.

Geplaatst:

Colonel, je bedoeld dit zeker:

Msn gesprek(tekst is dan wat anders):

post-2710-1159990170_thumb.jpg

Dan de download:

post-2710-1159990252_thumb.jpg

Dit heb ik al bij meerdere mensen gehad :|

Geplaatst:

Wat meer informatie over de worm/virus die je in Hijackthis logje kan tegen komen als je pc besmet is.

O4 - HKLM\..\Run: [explorer] C:\Documents and Settings\User\Xinstall.exe

This entry is identificating the Worm !

O16 - DPF: {E055C02E-6258-40FF-80A7-3BDA52FACAD7} (Installer Class) - http://activex.matcash.com/speedtest2.dll

This 016 line is often visible in the Hijackthis log !

O4 - HKLM\..\Run: [newname] c:\\nwnmff_e7.exe

O4 - HKLM\..\Run: [defender] c:\\dfndrff_e7.exe

O4 - HKLM\..\Run: [keyboard] c:\\kybrdff_e7.exe

Dit is de Alcan infection, maar de Xinstall.exe is de grootste identificatie!

Hij is te verwijderen via

Ewido: http://www.ewido.net/en/download/

SuperAntiSpyware: http://www.superantispyware.com/

Voor het verwijderen van Xinstall.exe moet je gebruik maken van een trojans/spyware scanner. Anders verwijder je het bestand zelf manueel.

Vervolgens verwijder je msn want msn zelf (msmsgs.exe) is ook geinfecteerd door de worm.

Na het verwijderen verwijder je de map C:\Programs\MSN Messenger voor de zekerheid ook nog eens.

Nu installeer je msn opnieuw en alles is opnieuw inorde.

Doe dit eens.:)

• 2 weken later...
Geplaatst:

ik zou ff zo'n leuke proeftijddownload op de site van norton antivirus downloaden, die is na een maand ofzo wweer weg, heb je wel genoeg tijd om dat virus eraf te gooien :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...