Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

In welke map staan alle geluiden van de game ?

Ik heb zelf gezocht maar kon niets vinden, misschien weten jullie het...

BVD :cya:

Geplaatst: (bewerkt)

Die staat in de map waar je SA hebt geïnstalleerd.

Maar waarschijnlijk zul je er verder niet zo veel aan hebben, want het zijn niet zomaar .wave of .mp3 geluiden, maar een of andere rare soort waarvan nog niet bekend van is hoe je die moet openen (zo ver ik weet). Daarom kan je in SA ook de geluiden niet veranderen. Dus je zal er niet al te veel aan hebben :N .

Bewerkt: door Nickonly
Geplaatst:

wel jammer dat dat niet kan. ik wilde zelf namelijk eens het geluid van een katana veranderen. ik had een lightsabre mod gebruikt en wilde dus dat laser-geluid eronder zetten. maar helaas :(

• 6 maanden later...
Geplaatst:

waarschijnlijk is het al maanden niet meer nodig :duh: ; anyway

als in de mod wel een nieuw geluid zit, is het dus wel mogelijk om een mp3-bestand of iets dergelijks in een gta-bestand om te kunnen zetten. Zou iemand dit uit kunnen zoeken (of me verwijzen naar de uitleg?)

Ook al heeft derk_c er misschien (nog) niet zo veel aan, dit zijn een aantal bestanden die met geluid te maken hebben:

*\Rockstar Games\GTA San Andreas\audio --> vanalles

*\Rockstar Games\GTA San Andreas\data\AudioEvents.txt --> lijst met ID nummers van geluiden

*\Rockstar Games\GTA San Andreas\data\surfaud.dat (openen met kladblok) --> geluid op een bepaalde grondsoort

*\Rockstar Games\GTA San Andreas\data\maps\Audiozon.ipl (openen in kladblok of iets dergelijks) --> geluiden op een bepaald gebied (bijvoorbeeld bij een bepaald gebouw in de buurt)

Zie ook dit topic.

Ik weet dus nog niet hoe je eigen geluiden in GTA zet, graag oplossingen hiervoor :eten:

Geplaatst: (bewerkt)

oh sorry en alles, ik heb de oplossing grotendeels zelf al gevonden:

Blijkbaar kun je GFS (GUI For SAAT) hier downloaden:

http://pdescobar.home.comcast.net/gta/saat/GFS_Setup1.1.rar.

Hiermee kun je alle geluidsbestanden uit de *\GTA San Andreas\audio extracten naar *.ogg bestanden of importeren in die bestanden (waarschijnlijk ook alleen vanuit *.ogg, maar dat weet ik niet zeker)

Codecs hiervoor kun je hier downloaden: http://www.illiminable.com/ogg/oggcodecs_0.71.0946.exe .

Bewerkt: door K.O.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...