Jump to content

[PS] Full Signature Tutorial


Lord of War

Recommended Posts

Echt vette tutorial, vooral de outcome is mooi!

Alleen, wat zijn C4D renders? dat is de vraag die ik al heel lang aan mezelf stel, maar ik kom er niet achter.

Zou je pls, ook ff een link van de grunge brushes willen geven?

Bewerkt: door Crankeye
Link to comment
Delen op andere websites

Echt vette tutorial, vooral de outcome is mooi!

Alleen, wat zijn C4D renders? dat is de vraag die ik al heel lang aan mezelf stel, maar ik kom er niet achter.

Ik kan je niet echt goed uitleggen wat C4D renders zijn maar ik weet wel waar je er kunt vinden. Hier kun je er vinden. Je kunt op GFX Fora zoeken naar C4D renders.

Ik zou 't gewoon vragen in het 'GFX Algemeen' Fora, daar zal je vraag zeker goed worden beantwoord.

Link to comment
Delen op andere websites

Alleen, wat zijn C4D renders? dat is de vraag die ik al heel lang aan mezelf stel, maar ik kom er niet achter.

Dit stelde ik ook lang als vraag, zo'n maandje geleden. Ik ben er nu wel allang achter, het is simpeler dan ik dacht. Dus een simpele uitleg volgt nu :

C4D renders zijn renders met effecten in. Als je een mooie C4D ziet, en op de juiste plaats in de sig plaatst dan kom je een mooi effect uit. Je kan C4D's downloaden op bekende graphics-site, zoals :

ChaosGFX

Gamerenders

Planetrenders

Zoek zelf even verder op Google .

Meestal hebben C4D renders een zwarte achtergrond. Zet je C4D even op blend mode Screen, en de zwarte achtergrond is weg.

Zou je pls, ook ff een link van de grunge brushes willen geven?

De meeste grunge brushes lijken op elkaar, dus als je een andere brush neemt zal het niet veel verschil maken.

Kijk even ==>HIER<== rond voor grunge brushes.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
En hoe moet je zo'n sig maken waarbij je bv je consoles zet, en je handhelds, tv programmas, games etc.? Die zie ik best veel maar ik weet nog steeds niet hoe je er een moet maken..

Wat bedoel je precies? Druk je eens wat duidelijk uit.

Aangezien je niet weet hoe en waar die signature's vandaan komen zal je Photoshop ook waarschijnlijk niet kennen. Ik leg het je eens even (kort) uit. :

Photoshop is een programma waar je vanalles mee kunt doen. Het wordt gebruikt voor signature's te maken, het wordt gebruikt in grafische richtingen op school voor ontwerper of zo worden. Als je goed met photoshop overweg kan, dan maak je de mooiste dingen. Maar het is lang oefenen voor iets deftigs eruit te laten komen, om je een voorbeeld te geven: ik ben nu al 7.5 maanden met Photoshop aan het werken en het lukt me nog altijd niet zo goed, het begint nu wel wat te lukken.

Waar je Photoshop kan 'krijgen'?

Je kunt op de site van Adobe de demo van een tijd van 30 dagen downloaden. Daarna is het gedaan. Dan moet je Photoshop kopen, het wordt verkocht rond de prijs van 850 euro's. De prijs zegt al hoe professioneel het programma is ( ;) ). Sommige 'kopen' Photoshop illegaal, maar daar spreek ik me niet over uit. :sst:

Verder zijn er op dit forum heel wat nuttige subforums over het programma. Kijk eens even naar het Graphics forum voor tutorials, tips, aanvragen,...

De Photoshop guide is érg handig voor je thuis te voelen in Photoshop.

Als je nog vragen hebt over dit leuke programma kun je altijd terecht in het Photoshop helpdesk.

Of als je Photoshop wel kent (lees: hebt) dan snap ik jou niet helemaal. Post eens wat duidelijker anders... :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet echt hoe ik het uit moet leggen, je ziet ze best veel alleen ik denk dat het verboden is om ze te kopieren om ze te laten zien toch? Als het zou mogen zou ik een voorbeeld kunnen geven..

Bewerkt: door Armageddon
Link to comment
Delen op andere websites

We spreken pas van kopieeren als je hem gebruikt en doet alsof hij van jou is. Dan is het rippen. Als je hem wilt tonen, en zegt dat het niet van jou is, dan mag dit zeker. Dus post hem maar hoor, geen probleem. Alleen niet gebruiken zonder toestemming van de maker. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Aaah, je hebt het over userbars. :)

Wel, userbars zijn een soort signature's, maar dan veel kleiner. De meesten zetten hun favoriet land, drankje, sport, zanger,... erin.

Als je op die userbars drukt bij jouw voorbeeld dan kom je op www.userbars.com uit. Ga even naar de site, wel in het Engels, en neem een kijkje. Als je zelf Photoshop hebt kun je ook naar de tut's voor Userbars te maken gaan. Link naar de tutorials over userbars

Ben je niet zo sterk in Engels, en wil je een Nederlandse tutorial? Wel, op GTAForum hebben ze alles, dus ook zo'n goeie tutorial's over userbars. We hebben er twee, namelijk : Userbar maken met userbarmaker en Het maken van een userbar.

Heb je geen Photoshop? Dan kun je er altijd eentje aanvragen. Op userbars.com kun je dat. Request voor userbars

Maar natuurlijk ook op GTAForum. Wij hebben hier namelijk het Graphics team, dat zijn pro's die signature's maken hoe jij ze wilt. Kijk eens even naar hun hoofdpost . En maak dan je topic met de aanvraag hoe het moet (lees je in de hoofdpost hoe je post eruit moet zien.).

Hopelijk weet je nu wat je moet weten. Verdere vragen kun je altijd stellen in het Photoshop helpdesk, want hier gaan we off-topic.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
Super tut! Half uur op gezeten :puh: Maar dit is mijn outcome, vind hem zelf een beetje te donker en ik heb hem niet precíés gevolgd zoals ie moest, maar ik ben tevreden:

puncherbmp.jpg

Mooie outcome, Xarpius. Ik zie dat je C4D renders niet de hele juiste zijn maar ik ben momenteel aan het werken aan een nieuwe versie die mooier en beter is. In de tutorial zal ik het soort C4D renders zetten waarmee je moet werken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...