Jump to content

[PS] Hoe maak je een Sig?


Froodooo

Recommended Posts

Deze Tut is voornamelijk bedoeld voor mensen die echt net beginnen met Photoshop. Voor de mensen die al een tijd bezig zijn zal deze Tut niet veel nieuws geven waarschijnlijk. Maar voor starters staan de basiselementen van een goede Sig in deze zeer uitgebreide en duidelijk uitgelegde Tut. Veel succes!



Het laden kan even duren...

hoemaakjeeensigly0.gif

Heb je na afloop van de Tut nog vragen, kun je die uiteraard stellen! ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Adren4Line

    5

  • .Levi.

    4

  • -BackSlash-

    3

  • Boris H.

    2

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dit is een zéér mooie tut, Froodoo. Hij is goed uitgelegd en de Photoshop beginners kunnen hier wel wat van opsteken. Ik heb je tut even gevolgd ook al ben ik een (redelijk) goede Photoshopper.

Bij het tekst-deel heb ik m'n layer wel moeten naar 'Soft Light' zetten want de tekst was niet zo duidelijk vanwege de 'Stroke' rond de tekst.

KUTGW, Froodooo! :klap:

Resultaat:

sig72tv0.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Super!

een uitgebreide, duidelijke en goed geordende tutorial Froodooo!

Ook een goed idee van de inleiding, jij kan zo les geven!:puh:

Outcome is niet bijzonder, maar wel dat beginners een deftige basis kennen (en dat is hier wel degelijk het geval).

Nice done!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Ik heb geen ervaring met Photoshop vandaar dat ik de render en de border niet snapte :-( . Maar :D, er is wel iets moois uitgekomen vindt ik :D.

sig1jh9.jpg

Maar kan je me nog even goed uitleggen hoe die renders werken en die border wil me ook niet lukken :(. Misschien dat je me kan toevoegen op X-Fire, maar doe dat via PM :Y .

In ieder geval een mooie duidelijke tutorial voor de beginner :D.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

hier voor geef ik een 9.9/10

ik vind dit echt heel mooi gedaan. alles staat hier goed uitgelegt voor beginners!

ik heb even rondgekeken, maar ik snapte van niks wat, uiteindelijk kwam ik hier en ik snap het gelijk!!!!!

als je hier naar kijkt lijkt het zo simpel, maar toch is het een mooie sig. maar dat is ook hetgene waarom ik geen 10 geef en dat is doordat ik het niet zo'n heel mooi plaatje vind, ik vind hem een beetje leeg. maar ik snap dit ook volkomen, want anders word het veel te moeilijk!!!!

ik heb hier gewoon geen woorden voor hoe goed dit is(buiten degene hierboven :clown: )

nogmaals ZEER GOED GEDAAN

Link to comment
Delen op andere websites

Hééél erg goed uitgelegd Froodoo!! Ik als hele grote photoshop-noob :D kon dit dus zeer goed gebruiken.

Enkel bij de tekst had ik een beetje problemen :bonk: Ik kreeg hem wel op overlay, maar ik heb er geen zwart randje kunnen rondzetten.

Maar dus buiten dat heb ik geen enkel probleem gehad :)

Hier is mijn outcome:

nieuwesigcopylm4.jpg

Fantastische tut voor elke photoshop beginner :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

Hééél erg goed uitgelegd Froodoo!! Ik als hele grote photoshop-noob :D kon dit dus zeer goed gebruiken.

Enkel bij de tekst had ik een beetje problemen :bonk: Ik kreeg hem wel op overlay, maar ik heb er geen zwart randje kunnen rondzetten.

Maar dus buiten dat heb ik geen enkel probleem gehad :)

Hier is mijn outcome:

nieuwesigcopylm4.jpg

Fantastische tut voor elke photoshop beginner :klap:

Een randje (of stroke) kun je als volgt om je Signature zetten:

  1. Selecteer allereerst de tekst-render in het Layer Palet rechtsonderin je scherm van Photoshop.
  2. Klik rechts op de tekst in de Sig, en kies voor Blending Options.
  3. Klik op het tabblad 'Stroke' linksonderin.
  4. Je ziet dan dit schermpje:
    Bij de size kun je de grootte in pixels van je rand bepalen, bij color de kleur van het randje. Zorg er ook voor dat de opacity op 100% staat, zodat je randje helemaal zichtbaar is. Laat verder alle settings zoals ze er op het plaatje staan, en druk op 'OK'.

Als het goed is heb je nu een randje om je tekst heen. Het kan zijn dat je hem wat minder goed ziet als je je tekst op Overlay of Soft Light zet.. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, ik had het ondertussen al gevonden :) Maar toch nogmaals bedankt voor de uitleg ;)

Ik zat ipv op het layer palet rechtermuisklik te klikken had ik mijn tekst geselecteerd op m'n layer zelf en dan rechtermuisklik :D

Maar bedankt :)

Nieuwe outcome dan:

nieuwesigcopyoj0.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

okee hep even help nogid als ik me brushen klaar heb dan begin ik met kleur dat is ook goed gegaan maar als ik me render erin wil doen dan komt er een heel zwart vlak op kijk maarrdtgdfgqt5.pngkunnen julie me vertellen hoe ik dat zwarte vlak weg haal

of hebben jullie een andere sito voor renders waar de achterkant transparant is?

ty

greetz back

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...