Jump to content

Bekende Personen van A tot Zink

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Inleiding

Welkom bij 'Bekende Personen van A tot Zink',

In dit topic wat geopend is met toestemming van Dizzee, zal ik elke week Bekende en getalenteerde personen van over de gehele wereld aan het licht brengen. U kunt hier Bekende mensen met verschillende factoren tegen komen en blijkbaar hebben ze allemaal dé X-Factor, maar waarom? Wat heeft degene dan moeten doen en hoe is het in zijn verleden gegaan? Werd hij ontdekt of ging degene naar een College ervoor? Dit zijn allemaal vragen die in dit forum beantwoord worden! Ik hoop dat u veel te weten komt door dit topic elke week eens te bezoeken.

Factoren

Naast mensen in de filmwereld zoals acteurs zult u ook hier informatie kunnen vinden over bekende regisseurs en andere bekendheden, van Artiesten tot Zangers. Hier zult u dus informatie kunnen vinden over Tim Krabbé,

Pierce Brosnan, Famke Janssen, Martin Campbell en andere wereld beroemde mensen!

Regels
  • Niet posten in dit topic (reacties kunnen via PB).
  • Elk weekend zal ik hier over een artiest posten
    (ingeval met dringende bezigheden, zal ik soms een week overslaan).
  • Kopiëren van informatie van dit topic is niet toegestaan,
    zonder toestemming van de TS (Topicstarter), in dit geval Grove St.
  • In het topic genaamd 'Bekende Personen van A tot Zink' heb ik toestemming om dubbel te posten,
    of meerdere keren achter elkaar te posten.

Complimenten:

Typhoon

----------------------------------------------------

Hey Grove St,

Ik zag net je bekende personen topic, mijn complimenten het ziet er goed uit!

En gelijk al 2 mensen die in James Bond films hebben gespeeld. Mooi gedaan en ga er zo mee door!

SummerBase

Grove St, ik lees elke keer weer je topic, echter is het de laatste tijd wat stil, maar dat kan zo zijn oorzaken hebben. Het ziet er prima uit en je doet er echt je best voor. Ik denk dat dit onbetwist het beste topic van dit subforum is. Daarom wil ik je bij deze complimenteren voor dit werk. Keep up the good purn Daniel!

rinaldootje

Echt hellemaal te gek wat je doet met de Bekende personen van A tot Zink topic.

Ga er zo mee door!

Bewerkt: door Grove St.

piercebrosnanreviewbc2.gif

Pierce Brosnan - His life.. His events.. And my opinion

Pierce Brosnan’s career

Wie kent hem niet.. Pierce Brosnan, een acteur die alles doet om zijn rol zo goed mogelijk te vertolken.

Pierce Brosnan, geboren op 16 Mei 1953 in Ierland, maar al snel boekte Pierce een enkele reis naar Engeland, waar hij acteur is geworden.

De tijd verstreek en Pierce werd als maar bekender en bekender over de hele wereld. Pierce Brosnan is bij de meeste mensen bekend als de acteur van 4 tal James Bond films; GoldenEye (1995), Tomorrow Never Dies (1997), The World Is Not Enough (1999), en Die Another Day (2002).

Pierce Brosnan heeft een punt in de James Bond films bezorgd, een punt dat nog lang na zal leven, ookal is Daniel Craig de nieuwe Bond geworden. Uiteraard heeft Pierce Brosnan ook in andere films gespeelt, zoals; The Matador, After the Sunset, Night Watch en nog véél en veel meer.

His dream..

Zijn besluit stond vast na de eerst James Bond 007 film Goldfinger gezien te hebben. Pierce verhuisde al op jonge leeftijd van Ierland naar Engeland en besloot acteur te worden nadat hij zijn eerste film zag, Goldfinger. Daarnaast in de jaren '80 werd hij vooral een ster in de VS, door het vertolken van de titelrol in de NBC TV-Serie 'Remington Steele'.

Unfortunately he couldn‘t say ‘Yes’

Toen voormalig James Bond acteur Roger Moore stopte met de rol als Double 0 Seven, werd de rol voor 007 aan Pierce Brosnan aangeboden. Helaas moest hij dit aanbod zonder wil afslaan, hij stond namelijk nog in contract met de TV-Serie Remington Steele, waar hij zo verschrikkelijk populair mee was geworden en kon niet overstappen. Toen Pierce Brosnan de rol met tranen afwees, werd Timothy Dalton aangestelt voor de 007 rol.

Zo gezegt.. zo gedaan. Timothy Dalton mocht twee James Bond films spleen genaamd ‘License To Kill’ en ‘The Living Daylights’. Al waren het maar 2 films, de Bondfans en kijkers waren enthousiast over Timothy. Ondertussen was eindelijk Pierce contract afgelopen met de TV-Serie Remington Steele en toen ze het weer vroegen zei Pierce met een brede lach ‘Ja, ik wil’.

Producer

Brosnan, acteur en ook al Producer. Inderdaad ja, Pierce heeft ook zijn eigen productiemaatschappij, genaamd Irish DreamTime. Misschien heb je er ooit van gehoord. Irish DreamTime heeft al vele films gemaakt, zoals: The Nephew (1998), The Thomas Crown Affair (1999) en The Match (1999).

Most sexy man in the world November 2001

In november 2001 wordt Pierce door het Amerikaanse roddelblad People Magazine uitgeroepen tot meest sexy man ter wereld. Die Another Day (DAD) was helaas Pierce laatste film waarin Pierce James Bond 007 mocht vertolken. Toch sprak hij de voice van James Bond 007 in ( met Pierce gezicht ) voor de 007 Game Everything or Nothing, maar dat was de laatste bijdrage voor 007 Productions vanaf Pierce zijn kant, want hij wordt ingeruild voor Daniel Craig. Toch blijft Pierce niet stil zitten en speelde hij in 2004 in de film ‘The Matador’ en ‘After The Sunset’, in 2005 was hij onder andere te zien in de films ‘Mexicali’ en ‘Instant Karma’.

The Order of the British Empire

Er werd een Wodka Martini gedronken, toen op 19 juli 2003 Brosnan een koninklijke onderscheiding, genaamd the Order of the British Empire (OBE) ontving van de Britse ambassadeur in de Ierse hoofdstad Dublin. Deze onderscheiding zijn voor buitenlanders die een zeer speciale bijdrage hebben geleverd aan de Engelse cultuur. Brosnan ontving van de ambassadeur de onderscheiding voor 'buitengewone contributie aan de Britse filmindustrie'.

Unicef Ireland

Naast de Order of the British Empire in de wacht te hebben gesleept, is Pierce Brosnan ook trots ambassadeur van Unicef in Ierland. Heel opvallend is dat veel James Bond Acteurs Ambassadeur zijn van Unicef. Ook Roger Moore is ambassadeur van Unicef Afrika.

Links concerning Pierce Brosnan

WikiBond – Het Nederlandstalige James Bond Webarchief

Pierce Brosnan Official Website ( ENG )

Pierce Brosnan Official Fanclub ( ENG )

Mr. Kiss Kiss Bang Bang – Pierce Brosnan ( ENG )

MI6

Commanderbond - Cbn

seanbeanreviewxm1.gif

Sean Bean - His life.. His events.. And my opinion

Sean Bean’s career

Sean Bean een acteur met kwaliteit, passie en een prachtige acteurverleden..

Sean Bean, een wereldberoemde Britse acteur die is geboren op 17 April 1959 te Sheffield in Engeland.

Een man die voor vele mensen bekend is in de film branch

en ook alles eraan doet om zijn rol zo goed mogelijk neer te zetten...

The begin..

Zoals alle bekende acteurs is Sean Bean langzaam aan de ladder opgeklommen tot top acteur, voor zijn carrieré werkte Sean voor zijn vader als lasser. Sean Bean brak door met theater in het jaar 1983 in het Watermill Theatre toen Sean Tybalt moest spelen in het theaterstuk Romeo en Julia als Tybalt. Toen ging het allemaal heel snel, van beginner naar de top en Sean speelde steeds meer in films zoals Goldeneye, Lord of the Rings en andere topfilms die nu nog helemaal in zijn. Het begin was gevorderd, maar die doorbraak was voor hem nog niet het eind!

Movies

Sean Bean heeft in verschillende soorten films gespeeld en allemaal zeer goed!

Zo heeft Sean Bean een rol gehad in de 007 film Goldeneye als Alec Trevelyan (006) in GoldenEye, een spion van MI6 die met 007 een chemische fabriek moest binnen dringen, waarna 006 007 wil doden omdat door 007 de timers om alles te laten exploderen te vroeg had afgesteld.

Daarnaast heeft Sean Bean in de film Lord of the Rings gespeelt als Boromir.

!!!Spoilers Goldeneye 007!!!

Sean Bean doet het of doet het niet, hij leverd geen half werk. Dit was te zien onder andere in Goldeneye, waarbij Sean, Alec Trevelyan (006) moest spelen. Een spion die eerst samenwerkte met 007, maar later fel tegen 007 is, omdat hij door Pierce verbrand is en nog net aan de dood is ontsnapt. Alec werd geholpen door de ohzo sexy en gevaarlijke Xenia Onatopp die gespeeld is door Famke Janssen, een bekende en goede nederlandse actrice.

Ook in de hier onderstaande films kan je Sean spotten:
  • Silent Hill (2006)
  • Sharpe's Challenge (2006)
  • Flightplan (2005)
  • North Country (2005)
  • The Dark (2005)
  • The Island (2005)
  • National Treasure (2004)
  • Troy (2004)
  • The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)
  • The Lord of the Rings: The Two Towers (2002)
  • The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)
  • Don't Say a Word (2001)
  • Essex Boys (2000)
  • Bravo Two Zero (1999)
  • Ronin (1998)
  • GoldenEye (1995)
  • Scarlett (mini series) (1994)
  • Black Beauty (movie) (1994)
  • Sharpe (14 delige TV serie) (1994 - 1997)
  • Lady Chatterley (TV movie) (1992)
  • Patriot Games (1992)
  • The Field (1990)

Familie

Ook Sean Bean is vaak getrouwd en gescheiden, hij is namelijk 3 keer getrouwd en gescheiden.

Sean Bean heeft daar drie dochters genaamd; Lorna, Molly en Evi aan overgehouden.

Pictures

Lachende Sean Bean

Sean in zijn rol

Sean Bean als Alec Trevelyan (006) in de James Bond film Goldeneye

Sean Bean in een film

Sean Bean (006) in de film Goldeneye, met zijn gezicht die verbrand is door de explosie in de chemische fabriek

Sean Bean

Links concerning Sean Bean

WikiBond – Het Nederlandstalige James Bond Webarchief

IMDB over Sean Bean

Bean-Box, fansite Sean Bean

WikiPedia over Sean Bean

famkejanssenreviewjx4.gif

Famke Janssen - Her life.. Her events.. And my opinion

Beroemd Nederlands filmactrice genaamd Famke Janssen is geboren op 1 Januari 1965 in Amsterdam.

Ze is zuster van regisseuse Antoinette Beumer en actrice Marjolein Beumer.

Haar leven

Een scheiding tussen haar ouders vonden plaats en de zussen besloten de naam van hun moeder te nemen. Toen Famke haar middelbare school had afgerond studeerde Famke aan de Universiteit van Amsterdam economie. Daarnaast verdiende ze door model te zijn een centje bij. Ze ging al snel overal in Europa en emigreerde in 1984 naar de VS, wat van korte duur was. Famke keerde haar modellen leven de rug toe en stortte zich op een studie literatuur in New York aan de Columbia-Universiteit. Ze moest er niet aan denken om als Famke Beumer door het leven te gaan en veranderde haar naam dan ook weer in Janssen. Famke ging op den duur acteerlessen volgen, gewoon als hobby en ze verhuisde later naar LA, waar ze audities deed voor verschillende films.

Guestrolls

Famke was te zien in tv-series met kleine gastrollen. Zo was ze onder andere te zien in Melrose Place en Star Trek: The Next Generation. In 1992 maakte ze haar filmdebuut in het drama Fathers and Sons.

The Breakthrough

Famke werd gecast om in GoldenEye te spelen in 1995. Dit was haar grote doorbraak. Al snel werd ze gezien als een actrice met kwaliteit en zo werd ze steeds voor meer films gevraagt.

!!!Spoilers Goldeneye 007!!!

Famke Janssen een vrouw met pit.. Veel pit.. Ze is te zien in GoldenEye 007 als Xenia Onatopp. Een sterke en ruige vrouw die mensen kan doden met haar dijen. Verschillende keren probeert ze Pierce Brosnan te verleiden en te doden met haar dijen. Maar er zit meer achter het verhaal. Sean Bean een ex-spion die eerst samenwerkte met 007, maar later fel tegen 007 is, omdat hij door Pierce verbrand is en nog net aan de dood is ontsnapt. Samen met Xenia Onatopp probeert hij wraak te nemen op Pierce Brosnan. Een strijd tussen vriendschap en wraak.

After ‘The Breakthrough’

Na haar doorbraak in GoldenEye was ze onder andere te zien in The Gingerbread Man van Robert Altman, Celebrity van Woody Allen, The Faculty van Robert Rodriguez en Rounders, tegenover Matt Damon en Edward Norton.

Ook was ze in 2000 te zien in de film Love & Sex met als tegenspeler Jon Favreau en in X-Men als Dr. Jean Grey. Twee jaar later speelde ze in het vervolg X2. En ze speelde in Ally McBeal een belangrijke gastrol.

Married

Tod Williams was van 1995 tot 2000 getrouwd met de ohzo sexy Famke Janssen. Naast haar man was Tod ook een filmregisseur. Nu want Famke al een tijd weer in New York.

Links Concerning Famke Janssen

Famke Janssen IMDB

Famke Janssen WikiPedia

Pictures about Famke Janssen

Famke Janssen, sitting

Famke Janssen, her head

Famke Janssen, in a movie

Famke Janssen, lying

Famke Janssen aka Xenia Onatopp vs 007 in Goldeneye, in the scene they are playing Baccarat

Famke Janssen, as Xenia Onatopp

• 8 maanden later...

En daar is hij weer! Artiestenvreter en columnist (kuch); Grove St.

:dans:

Het was een tijdje stil hier in verband met school en natuurlijk de vakantie, maar ik wil weer om de zoveel tijd een leuk artikeltje schrijven over een artiest, acteur, auteur of een Nar. Een nar? Ja, een Nar.. Want daar gaat het volgende artikel over. Dé nar van Nederland en degene die 4 maanden zonder rijbewijs zat, niemand minder dan! Degene die Zaterdag avond om 12:00 (klokslag :clown:) hieronder wordt geplaatst uiteraard.. :7 Weet jij wie het is? Stuur een PM naar mij en misschien win jij alsnog de Calvé Mayonaise pot van Joriz, die er de vorige keer er niet uitging!

Toedeloe dan maar :cya:

Dit bericht wordt medemogelijk gemaakt door MTA-Sheep, zijn toestemming is verleend om dit leuke topic te bumpen.

Winnaar die de Nar ontmaskerd heeft!

Allereerst wil ik de mensen bedanken die meegedaan hebben aan deze prijsvraag. Een handjevol mensen hebben hun hersens laten kraken en hun kennis op een hoop gegooid om achter dé Nar van Nederland te komen, die 4 maanden zijn rijbewijs kwijt was. Ook wil ik GTAForum bedanken voor het topic dat ik, maar ook ieder lid heeft mogen aanmaken of openen. Daarnaast wil ik MTA-Sheep bedanken - dat hij rijdend en onder aanval van meerdere mensen op MTA toch deze belangrijke beslissing heeft kunnen maken - dat het topic opnieuw mag leven!

Dan lijkt het me het beste om nu het belangrijkste moment en het spannendste moment niet langer verborgen voor jullie te laten. Degene die de Nar van Nederland - die 4 maanden zijn rijbewijs kwijt was – heeft ontmaskerd is, niemand minder, dan, en daar komt het! HerrieM...![/font]

Het is Feeeeest!

Oooh het is een enorm feest hier, allemaal bloemenmeisjes en champagne! We hebben een winnaar! Niet te geloven zeg, te mooi om waar te zijn. (Grove St. prutst aan zijn oormicrofoontje). Crew: We kr^gen n$t b*richt d#t de pr$js ni*t ka# w^rd#n uitg&g%ven (Grove st. frutzelt nog eens aan zijn microfoontje en krijgt beter bereik).. omdat Bureau de slapende ambtenaar BV de prijs heeft terug gevorderd. WAT! Roept Grove St. door de zaal. Opeens kijkt iedereen op, camera mannen schieten naar Grove St. en de lichten stuiven door de zaal. (Grove St. die ondertussen zijn haar weer goed heeft gedaan) Dames en Heren, wij hebben een probleempje, de prijs kan niet worden uitgereikt, omdat Bureau de slapende ambtenaar BV de Mayonaise pot van Cálve in beslag heeft genomen. Ik hoop dat HerrieM het niet erg zal vinden en zich al vereerd zal voelen dat hij de Nar heeft geraden. Alsnog HerrieM, gefeliciteerd! En je kon het zelfs eigenlijk al weten, in je profiel heb ik ran getypt, wat omgekeerd nar is. :D

Hieronder komt het artikel over Youp van 't Hek, de Nar! Indien sommige reacties hebben (wat me erg leuk lijkt),

mag je ze sturen via een PB naar mij toe. Alvast bedankt!

Geplaatst:

youpbc9.png

Youp van ’t Hek – Was een nar, zonder rijbewijs

Youp van ‘t hek stelt zich voor

Youp van ’t Hek, een cabaretier die iedereen kent. Achter ’t hek verschuilt de naam; Joseph Jacobus Maria (Joep) van ’t Hek, een aandachtstrekker die op 28 februari in 1954 is opgestaan in Naarden, om ons vol te stoppen vol humor en denk liedjes. Daarnaast is Youp een goede columnist die altijd een boodschap wil overbrengen aan het publiek en de lezers.

Verwijderd van internaat om onredelijk gedrag? You kidding me..

Je zult het meteen geloven, Youp van ’t Hek verwijdert van internaat het ‘Hageveld’ om onredelijk gedrag. Ze zullen toen wel gedacht hebben; wat moet er van hem worden.. En dat was niet het enige, hij veranderde zijn naam van; "Joep" in “Youp”. Een vriendin had de letter P toevoegt aan de woorden op een t-shirt "We help you" oftewel "We help Youp”! En of dat geholpen heeft; Ja, in dat najaar richtte hij Cabaret NAR op, met zijn vriendin Debby Petter, (wat nu zijn vrouw is) en Hans van Gelder.

De NAR was opgestaan om het publiek te ‘narren’ en ze begonnen in kleine zaaltjes, buurthuizen en jeugdsociëteiten. De bekendheid kwam pas vanaf het vijfde programma (dit was vanaf 1977) kreeg de ‘NAR’-groep enige bekendheid.

De doorbraak van het energiespuitende Hek was in 1983, met ‘Man vermist’, wat het achtste en laatste NAR-programma was. Vanaf toen ging zijn carrière als een speer. Vooral de conference Hond op het IJS (1988) en de Oudejaarsconference (1889), vielen in de smaak en zorgde voor zijn doorbraak. Van ’t Hek maakte inclusief ‘Man vermist’ twaalf soloprogramma's en vijf Oudejaarsconferences (in de jaartallen;1989, 1995, 1999, 2002 en 2005).

Columnist

Ook schrijft Youp van ’t Hek boeken en is trots columnist van het NRC Handelsblad. Toneelstukken schrijven kan hij ook. Het stuk "Hexen" gaat in september (2007) in première. Youps vrouw; Debby Petter en actrice Wivineke van Groningen spelen de hoofdrollen en Berend Boudewijn vervuld de regie.

Niemand kijkt er echt meer op als een bekendheid ook nog een broer heeft die het ver heeft geschopt. Ook Youp heeft een jongere broer; Tom van ’t Hek, hij presenteert het radioprogramma Langs de Lijn op Radio 1. Ook was hij een hockeyinternational en bondscoach van de Nederlandse vrouwenhockeyploegen. Oftewel een broer die weer geluk heeft en tussen de vrouwen staat. Voor degene die het nog willen weten, Youp woont in Amsterdam en hoe kan het dan ook anders, dat hij een seizoenskaart bij Ajax heeft.

De Nar-groep

Gele Elleboog

Blaffende Honden

Alles in Wonderland

Romantiek met Mayonaise (1977)

Zat ik maar thuis met een goed boek

Zonder Twijfel (1981)

Solo

Hond op het IJs (1988)

Prachtige Paprika's (2004)

De Schreeuwstorm (2006)

Mijn mening

Youp van ’t Hek is een fantastische cabaretier! Het is eigenlijk mijn favoriete cabaretier. Ik vind zijn humor erg leuk en ook vind ik zijn liedjes erg goed. Niet om zijn muziekkwaliteit (die overigens goed genoeg zijn), maar meer om de boodschappen die hij overdraagt. Daarnaast vind ik zijn handelingen richting het publiek erg leuk. Als je ‘prachtige paprika’s’ hebt gezien dan snap je waar ik het over heb. De situatie; Youp heeft alles! Noem iets en ik heb het! Daarop antwoord na een paar seconden een man uit het publiek; Rijbewijs.. Waarop heel het publiek en uiteraard ik zelf in een deuk lig (Youp was voor 4 maanden zijn rijbewijs namelijk kwijt). Youp kan er ook om lachen en zal dus om zijn eer hoog te houden een betere opmerking moeten plaatsen, want zo gaat dat in die wereld. Youp laat zijn hersens knarsen en bij het einde van een ander verhaal heeft hij het gevonden; het ging over een vrouw die niet aan haar man wilde vertellen dat ze was vreemd gegaan met een andere man, maar wel aan Youp. Ook vertelde ze dat zij en haar man in de volgende voorstelling bij Youp zou zijn. (dat is dus deze voorstelling!) Dus uiteraard gaat Youp dit vertellen aan het publiek (wat dus nu daar aanwezig is, hij is tenslotte columnist en cabaretier). “En hoe moet ik hem herkennen dan” vraagt Youp, waarop die vrouw antwoord en wat Youp dus verteld aan de zaal: “Nou, dat is een beetje moeilijk te omschrijven, maar hij zal vast wel iets over je Rijbewijs gaan zeggen”. Heel de zaal lag in een deuk en waarop Youp met opgestroopte mouwen zei tegen die man; ”Prettige avond!” En zo heeft Youp dus toch de man terug gepakt door heel zijn schema door de war te schoppen. Dat vind ik zo knap aan Youp, het improviseren en het overbrengen van grappen. Hier kun je het fragmentje terug bekijken, helaas is de volledige versie verwijderd van Youtube/Google Video.

Ook ik heb een boek van Youp van ’t Hek (Oelikoeli en Andere Goden), gekregen van een familielid voor mijn examenprestatie. Ver ben ik er nog niet mee. Ik heb wel een paar leuke stukjes gelezen. Ik las het AD en in het AD stond een bladzijde met rouwadvertenties en er stond ter opvulling en een gedeelte voor de sier een boom met gebergte erachter. Youp had het erover in zijn boek; “Een of andere smakeloze vormgever heeft bedacht dat het rustgevend is als je onder de advertenties een foto van een gebergte zet. De advertenties zwemmen diagonaal door het beeld. Dit is van een dusdanig burgerlijke en provinciale wansmaak dat ik vrees dat de AD-lezers allemaal ouder worden dan Hendrikje van Andel. Uit angst dat ze op die wanstaltige pagina moeten.” Prachtig toch! Lekker…Narren! :clown:

Links over Youp van ’t Hek

http://www.youp.nl/

http://nl.wikipedia.org/wiki/Youp_van_'t_Hek

Foto’s van Youp van ’t Hek

http://files.musichallgroup.be/media/youp_...ek%5Cyoup_2.jpg

http://www.weppie.nl/images/youp.jpg

http://www.theatercentraal.nl/weblog/image...b-bronshoff.jpg

http://www.tjan.nl/log/youpstorm.jpg

https://www.parkstadlimburgtheaters.nl/cms_.../img0171_01.jpg

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...