Jump to content

LineRider - LineFlyer


Ferre

Recommended Posts

Erg leuk spel moet ik zeggen. Eergisteren zag ik het iemand spelen in de bedrijfsruimte uit mijn klas, en op een gegeven moment speelde iedereen het spel. Het lastige is en dat vonden de meeste, dat er geen gum was zodat je af en toe lijntjes kon uitgummen, maar hij is er gelukkig wel. Line Rider met Gum. Jammer dat er soms bugs in zitten. Ik heb weleens een heel parkour gemaakt met looping en al, alleen zodra je het weer load (je kan namelijk saven) dan doen sommige lijntjes het niet meer..

Link to comment
Delen op andere websites

Wie weet hoe ik er een filmpje van kan maken? Niet van mijn hele scherm maar alleen van dat Linerider scherm.

Dat is niet zo heel moeilijk. Ik weet niet of je het programma Camtasia nog kent? Maar dat heet vanaf nu SnagIt en daarmee kan je meer als ooit tevoren. Zoals jezelf ook al aangeeft kun je hier stukken opnemen en die in een select formaat opslaan om die daarna weer te uploaden op een site. Het werkt heel erg eenvoudig en het vergt absoluut geen abstracte kennis. Je moet natuurlijk wel eerst aan een SnagIt komen, als je hem als Trail download kan je helaas niet filmen, maar wel met een betaalde; je kan de trail downloaden op de officiele 'Snag It website' van Techsmith. Natuurlijk kun je hier vrij weinig mee, maar dan moet je natuurlijk het programma downloaden dat kun je vanaf 'deze' pagina doen.

Als dat gelukt is kun je het bestand installeren en opstarten je zult merken dat het een vertrouwde omgeving is, en het zal niet zo heel moeilijk werken. Ik heb ook een aantal screens gemaakt; om het punt te verduidelijken. Het gaat als volgt; Je start het programma op dan klik je rechtsonder op: 'Het pijltje naar onder' naast de rode knop dan selecteer je het vakje Video; dan druk je op de rode knop en dan selecteer je een gebied dat je graag op de film wilt zetten; je kan vanaf dat moment nog gewoon overal bij langs op je bureaublad.

Dan activeer je de film en aan het einde stop je hem weer door op de ESC (Escape) dan kun je de film omzetten in een videobestand of een afbeelding galery. Verder is het wel een handig programma om video's te maken van je eigen scherm. De afbeeldingen zitten in de bijlage van deze post;

post-5021-1164913440_thumb.jpg

post-5021-1164913456_thumb.jpg

post-5021-1164913470_thumb.jpg

post-5021-1164913481_thumb.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Eerst maak je een goede lange lijn waardoor je vaart maakt. Het beste is als er geen hobbels in zitten. Ook is het handig dat je hem niet té steil maakt zodat je valt. Als dit wel zo is maakt je een tweede lijn die wat bol is. Oke, nu maak je een strakke mooie bocht. Het laatste punt hoeft niet helemaal verticaal. Nu gaan we de looping maken. Sla een stukje over 7 a 8 milimeter en maak een strakke bocht. Hest beste is als het aardig rond is en niet hoekig. Dan trek je ene lijn tussen dat 'gat' van die 7/8 mm. Na wat oefenen zul je nu ene looping hebben.

Als de lijn té steil is trek dan een tweede lijntje zoals hier:

Link to comment
Delen op andere websites

Toen ik die filmpjes zag schoot me ineens te binnen dat ik nog wel een tool had liggen die zuiver rechte lijntjes kan tekenen, wellicht dat jullie er nog wat aan hebben.

Bedienen doe je door:

- Met "1" het beginpunt aan te geven,

- Met "2" het eindpunt,

Dan heb je 3 opties:

- Met "3" teken je een Schuine lijn tussen de aangegeven begin en eindpunt,

- Met "4" teken je een een Horizontale lijn, waar "1" het beginpunt is, en "2" hoever de lijn horizontaal moet worden doorgetrokken.

- Met "5" teken je een Verticale lijn, waar "1" het beginpunt is en "2" hoever de lijn verticaal moet worden doorgetrokken.

Hmm ik ben even de "add attachment" functie kwijt :? . Download alhier.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een paar vraagjes hierover. :cab:

Het lukt al redelijk bij mij, alleen zie ik op die filmpjes wat ik helemaal niet begrijp. Hoe kan je dat mannetje salto's laten maken? Kun je hem een beetje besturen ofzo? Ook wil ik iets proberen om na een loop door de lijn te gaan waar ik mijn loop op maakte. Hoe kan dit? Dus een lijn waar je één keer over kan gaan en dan er door gaat?

Alvast bedankt! :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...