Jump to content

[PS]C4D in een signature


.Antonio

Recommended Posts

Zoals jullie misschien al hadden gezien in Graphics Algemeen had ik informatie gegeven over C4D. Over de laatste vraag (Hoe gebruik ik C4D?) ga ik nu een tutorial maken ;) .

Stap 1

Open een nieuwe document 400x140px met een transparant background. Noem je 1e layer Achtergrond. Maak een achtergrond naar je eige keuze. Ik heb een grunge background gekozen. Je moet zelf maar even bekijken hoe je een background maakt. Dat is niet van het grootste belang.

Mijn design ziet er nu zo uit:

backru1.png

Stap 2

Zoek een goede render uit. Geen C4D render maar gewoon een render van een plaatje. Ik neem een Worlds of Warcraft render gevonden op een forum :bier: . Jullie kunnen natuurlijk je eigen render nemen ;) . Noem de layer van je render... render... (orgineel ^^ ). Je hebt nu dus een achtergrond en een render. Je signature is nu dus een beetje saai. Het ziet er nu zo uit bij mij:

backrend1be0.png

Stap 3

Open nu deze C4D render in een nieuw venstertje. Doe ctrl+A om alles te selecteren en doe dan ctrl+C om hem te kopie'eren. Ga nu naar het andere venstertje en doe ctrl+V. Je zult zien dat een nieuwe layer automatisch wordt aangemaakt. Noem die layer C4D. Doe de layer order nu zo dat de C4D layer tussen de Render layer en de Achtergrond layer staat:

layerssu4.png>>> c4d1bd0.png

Stap 4

We gaan nou wat effects toevoegen aan de C4D. Zet de layer mode van de C4D naar Lighten. Je zult zien dat veel van de C4D verdwijnt. Dat is niet erg. Want de C4D is groter dan alleen dat stukje. Verplaats daarom de C4D Render met de Move Tool pijltjehl3.png. Zorg dat je wat meer het midden van de C4D render ziet. Probeer ook is een beetje aan de render te draaien door ctrl+T te drukken. Als je denkt klaar te zijn met draaien doe je enter zodat het weer normaal wordt.

Bij mij ziet het er nu zo uit:

c4d2vb1.png

Ik heb een beetje aan de C4D zitten te draaien en heb het een beetje verplaatst.

Stap 4

Selecteer de layer van de C4D. Druk ctrl+J om de layer te verdubbelen. Je hebt nu 2 C4D layers. Je kan de bovenste nu zo verplaatsen zodat er nog meer C4D in je signature zit. Je kan misschien ook de Blending options van de bovenste C4D layer veranderen. Probeer maar wat uit. Je moet het zelf uiteindelijk mooi vinden. Als je zeker weet dat de C4D goed staat doe je ctrl+U, je kan dan een beetje de kleuren veranderen dat ze passen bij je render. Bij mij ziet het er zo uit:

c4d3iz1.png

Stap 5

Dit was zo'n beetje de tutorial. Je kan natuurlijk altijd zelf nog dingen toevoegen zoals text en misschien extra C4D. Je kan natuurlijk ook een extra render toevoegen. Misschien vind je een border er mooi bij staan? Je moet zelf maar even wat dingen uitproberen. Bij mij is het iig nu zo:

finalkx1.png

Als het goed is heb je nu wat meer geleerd over C4D. Dit was niet de langste tutorial maar hopelijk weet je nu wat meer over hoe je C4D moet gebruiken. Hopelijk heb ik het ook goed uitgelegd.

Ik heb in deze tutorial een willekeurige render gebruikt. Je kan natuurlijk elke render die je wilt gebruiken. Je moet het gewoon zelf mooi vinden. Je hoeft ook niet altijd je Layer modes naar Lighten te zetten. Probeer ook is screen Color Dodge en Linear Dodge. Die zullen ook mooie effecten geven.

Heb je iets niet gesnapt of weet je iets extra voor deze tutorial? PB mij ;)

.Antonio :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Leuke tutorial, maar ik vind de outcome eerlijk gezegt niet goed. De inhoud vind ik daarintegen wel weer goed en makkelijk te volgen. Ik vind het ook goed dat je veel plaatjes erbij post, die mis ik soms bij diverse tutorials. Ik heb zelf een paar dingen geleerd over de C4D, het meeste is de basis en handig voor beginners.

Dan nu over je outcome, zoals ik al eerder aangaf vond ik die niet best, ik heb veel beter van je gezien. De C4D, de render, en de background passen niet goed bij elkaar. Ik weet dat dit een tutorial is waar je niet uiterst veel aandacht aan de signature hebt besteedt, maar dit mocht toch wel iets beter vindt ik. Dus misschien kan je hier nog iets aan verbeteren, de inhoud vind ik wel goed daarintegen.

KUTGW

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk man.. Maar ik vind eigenlijk dat jij C4D verkeerd gebruikt. Gebruik C4D nooit op een brush achtergrond. daardoor krijgt je c4d er heel veel overvontraste stukken ertussen.

Ik ben het eens met Gta ripper, c4d's zijn goed voor stocks of gevulde achtergronden.

Niet alle c4d komt even mooi uit en daarom moet men wat met de blending mode gaan prutsen enzo,

een tut voor c4d maken is dan heel moeilijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk man.. Maar ik vind eigenlijk dat jij C4D verkeerd gebruikt. Gebruik C4D nooit op een brush achtergrond. daardoor krijgt je c4d er heel veel overvontraste stukken ertussen.

Ik ben het eens met Gta ripper, c4d's zijn goed voor stocks of gevulde achtergronden.

Niet alle c4d komt even mooi uit en daarom moet men wat met de blending mode gaan prutsen enzo,

een tut voor c4d maken is dan heel moeilijk.

Ik geef jullie gelijk ;) . Maar hopelijk weten mensen die nog niet zoveel wisten van C4D hoe ze het moeten gebruiken. Ik ben ook een beginner aan C4D user.

Jullie hebben gelijk dat je het idd beter op een stock bijvoorbeeld kunt gebruiken.

@M4X: Ik heb inderdaad niet veel tijd besteed aan m'n final result. De achtergrond is inderdaad niet bijpassend. Het moe een beetje rood oranje achtig zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk man.. Maar ik vind eigenlijk dat jij C4D verkeerd gebruikt. Gebruik C4D nooit op een brush achtergrond. daardoor krijgt je c4d er heel veel overvontraste stukken ertussen.

Sluit ik me bij aan.

Meestal worden C4D renders gebruikt voor (wat extra) flow. Ook gebruik je een wat aparte Cinema 4D render vind ik. Deze geeft gewoon wat dingen die de ruimte wat opvullen. Voor jou render is Lighten niet zo geschikt denk ik, Screen of Linear Dodge zullen er beter bij staan. Als je dit gedaan hebt zul je ook zien dat de render meer 'van zichzelf laat zien'. Ik heb even een render geupload (zie bijlage); die soort gebruik ik. Blending Mode zet ik meestal op Screen. Alleen de renders hebben soms een kleur die ik niet zo mooi vind. Ik selecteer de layer en ga dan naar Image>Adjustments>Grandient Map en kies een betere kleur. render misschien een beetje draaien en dan is hij goed.

Deze render heb ik volgens mij uit een Recources of Team Pack van ChaosGFX. Goede renders zijn daar.

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk man.. Maar ik vind eigenlijk dat jij C4D verkeerd gebruikt. Gebruik C4D nooit op een brush achtergrond. daardoor krijgt je c4d er heel veel overvontraste stukken ertussen.

Sluit ik me bij aan.

Meestal worden C4D renders gebruikt voor (wat extra) flow. Ook gebruik je een wat aparte Cinema 4D render vind ik. Deze geeft gewoon wat dingen die de ruimte wat opvullen. Voor jou render is Lighten niet zo geschikt denk ik, Screen of Linear Dodge zullen er beter bij staan. Als je dit gedaan hebt zul je ook zien dat de render meer 'van zichzelf laat zien'. Ik heb even een render geupload (zie bijlage); die soort gebruik ik. Blending Mode zet ik meestal op Screen. Alleen de renders hebben soms een kleur die ik niet zo mooi vind. Ik selecteer de layer en ga dan naar Image>Adjustments>Grandient Map en kies een betere kleur. render misschien een beetje draaien en dan is hij goed.

Deze render heb ik volgens mij uit een Recources of Team Pack van ChaosGFX. Goede renders zijn daar.

Ja, dat soort renders gebruik ik ook. Ik haal ook m'n renders van ChaosGFX maar ik dacht, laat ik maar eens een aparte render gebruiken ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Wacht ik vat het niet helemaal, bedoel je een render als zegmaar een persoon of dier? Of bedoel je een render als C4D?

Ik antwoord ze allebei dan wel :) .

Render als bijv. Persoon

Je moet zelf kijken wat je mooier vindt. Ik heb mijn render in deze tutorial wel verkleind want anders zie je alleen een hand ofzo. Als je een kleine render hebt hoef je hem meestal niet te verkleinen (dat spreekt voor zichzelf :bonk: ).

Render als C4D

Meestal zijn C4D renders groot. Als je een C4D render in je signature/design hebt. Zet hem dan op Lighten ofzo. Dan zie je zoiezo dat hij veranderd. Ga er dan gewoon een beetje mee bewegen tot je denkt dat hij vet is. Vind je dat er teweinig/teveel C4D in je signature/design zit. Doe dan ctrl+T en maak je render groter of kleiner.

Eigenlijk is dit een tutorial die meer laat zien hoe C4D werkt. Je moet geheel zelf weten hoe je het gebruikt want smaken verschillen ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Wacht ik vat het niet helemaal, bedoel je een render als zegmaar een persoon of dier? Of bedoel je een render als C4D?

Ik antwoord ze allebei dan wel :) .

Render als bijv. Persoon

Je moet zelf kijken wat je mooier vindt. Ik heb mijn render in deze tutorial wel verkleind want anders zie je alleen een hand ofzo. Als je een kleine render hebt hoef je hem meestal niet te verkleinen (dat spreekt voor zichzelf :bonk: ).

Render als C4D

Meestal zijn C4D renders groot. Als je een C4D render in je signature/design hebt. Zet hem dan op Lighten ofzo. Dan zie je zoiezo dat hij veranderd. Ga er dan gewoon een beetje mee bewegen tot je denkt dat hij vet is. Vind je dat er teweinig/teveel C4D in je signature/design zit. Doe dan ctrl+T en maak je render groter of kleiner.

Eigenlijk is dit een tutorial die meer laat zien hoe C4D werkt. Je moet geheel zelf weten hoe je het gebruikt want smaken verschillen ;)

Wat je ook kan doen, dit is met alle renders mogelijk, is naar Image>Image Size gaan en het gehele plaatje zo kleiner maken. Je kan hem op deze manier ook groter maken. Dit is handig en snel, en als hij te groot of te klein is dan druk je gewoon ctrl+z en dan pas je het formaat wat aan. Zo kan je het heel precies doen, maar de ctrl+t manier die hierboven beschreven wordt is natuurlijk ook heel handig. Veel succes met je render :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Bij het verkleinen met Ctrl+T wel Shift inhouden, anders vervormd ie. Je moet Ctrl+T indrukken, houd je muis bij een hoek en als je het goede pijltje ziet (zie bijlage) klik je met de muis, en dán Shift indrukken. Dan gaat het goed.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...