Bassiej Geplaatst: 19 december 2006 Rapport Geplaatst: 19 december 2006 (bewerkt) Ik heb een vraag over het nemen van screenshots tijdens Windows Media Player. Normaal zou je zeggen: Druk op PrintScreen, ga naar paint en plak (CTRL+V). Maar dat werkt helaas niet. Ik had een stukje van Prison Break Geript (Nee, niet illegaal, ik heb hem orgineel gekocht.) En op mijn PC gezet. Het fragment duurde drie minuten. Ik zet het beeld op pauze en druk op de 'PrintScreen' knop. Daarna ga ik naar paint en druk op CTRL+V. Nu plakt hij alles wat ik zag, behalve het stukje film. Screenshot: Help me aub. Bewerkt: 19 december 2006 door Bassiej26 Reageren
Preddy Geplaatst: 19 december 2006 Rapport Geplaatst: 19 december 2006 (bewerkt) Misschien zou je eens kunnen proberen om je filmpje in Windows Movie Maker te slepen. Ga dan naar het goede frampje en druk op het fototoestelletje rechtsonder het beeld van het filmpje. Je krijgt dan een "Opslaan" venster en dan hoef je in principe alleen nog maar op opslaan te drukken. Ik heb het zelf getest maar ik kan wel gewoon een printscreentje maken. Of dit dan wel goed werkt weet ik niet geheel zeker, maar je maakt een kans. Edit: Je kan het scherm wel een stukje vergroten, maar het nadeel blijft dat het niet zo groot is als je via Print Screen doet. Als je wil kan ik ook zo'n groot screentje trekken, ik heb Prison Break wel op DVD. Windows Movie Maker: klik Print Screen:klik Bewerkt: 19 december 2006 door Preddy Reageren
gta_rulez Geplaatst: 19 december 2006 Rapport Geplaatst: 19 december 2006 (bewerkt) In Windows Mediaplayer kan je geen screenshots maken van video, je kan het met VLC Media player proberen die staat hier. Bewerkt: 19 december 2006 door gta_rulez Reageren
Goudvis Geplaatst: 20 december 2006 Rapport Geplaatst: 20 december 2006 Dat je geen screenshots kunt maken van media player heeft te maken met een truukje dat ze uithalen om het beeld soepeler te laten verlopen. De videokaart en media player spreken een kleur af waar de film op geprojecteerd wordt. Windows ziet alleen die kleur, de videokaart plakt de film er overheen, dit gaat een stuk sneller dan windows zelf de film laten tekenen. Deze truuk heet video-overlay. Je kunt hem ergens in de opties uitschakelen. Vraag me niet waar dat zit, want ik gebruik geen media player. Maar als je deze optie uitgeschakeld hebt zal je film wat meer schokkerig afgespeeld worden, maar kun je wel screenshots maken. Reageren
gta_rulez Geplaatst: 21 december 2006 Rapport Geplaatst: 21 december 2006 (bewerkt) Ik heb het al gevonden. Je gaat naar opties -> prestaties -> videoversnelling -> geavanceerd en dan vink je overlays gebruiken uit. Edit: Je kan nu inderdaad screenshots maken. Bewerkt: 21 december 2006 door gta_rulez Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.