Jump to content

Windows Media Player VS WinAmp


Blink

Beste Media Player  

25 leden hebben gestemd

  1. 1. Windows Media Player VS WinAmp?

    • Windows Media Player
      15
    • WinAmp
      9
    • 0


Recommended Posts

Dit topic maak ik aan omdat ik steeds meer lees over WinAmp. Een poos geleden heb ik dit programma ook gebruikt voor het beluisteren van muziek en ik vond hem niet echt heel veel verschil maken met Windows Media Player, dit kan natuurlijk ook aan mij liggen.

Sinds mijn nieuwe computer maak ik gebruik van Windows Media Player 11, een zeer goede mediaplayer met een mooi uiterlijk naar mijn mening. Ik hoor ook veel mensen zeggen dat WMP 11 heel veel van je werkgeheugen vreet, is dit zo?

Misschien dat iemand mij kan overtuigen om toch te kiezen voor Winamp?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb niet gestemd, ik zit ook in dubio. WMP 11 ziet er erg gelikt uit, maar Winamp heeft weer reteveel skins, ook vind ik de media library van Winamp erg handig en overzichtelijk, in tegenstelling tot die van WMP 11. Maar tot dat ik heb besloten welke de beste is, gebruik ik ze gewoon allebei.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmms..

Ik vind Winamp niet zo handig.

Ik heb in principe veel liever Windows Media Player.

Het is ook veel handiger, of Itunes is ook wel goed.

Je kunt er zo naar de Media-Bibliotheek gaan.

En daar kun je je nummers uitzoeken.

En bij Winamp moet je volgens mij telkens naar een mapje, om een nummer te openen.

Oftewel, mijn stem gaat naar WMP(Windows Media Player)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik beide programma's, maar meestal WMP11.

Windows Media Player is gewoon handig, doet wat het moet doen. De bibliotheek is wat makkelijker dan die van Winamp, maar als je hem niet bijhoudt wordt het echt een grote zooi. Winamp heeft iets meer functies, maar de bilbiotheek is erg onhandig. Al die skins zijn inderdaad erg leuk, maar uiteindelijk zet ik muziekprogramma's toch op de achtergrond, dus zo veel maakt de vormgeving niet uit voor mij.

Mij maakt het uiteindelijk ook niet veel uit, als ik muziek wil luisteren, zet ik wat nummers in de playlist en dan kijk ik er verder niet meer naar om.

Link to comment
Delen op andere websites

Winamp, zeker weten. Er zijn veel meer functies, je hebt gelikte skins. Ook is het veel sneller, wat wel doorweegt. De videofunctie werkt beter. Je kan beveiligde cd's gemakkelijker rippen. Je kan tenminste kijken wat voor playlist je had, en hem kopieeren naar bv. html. :) Daarbij zijn de ontelbare plugins van Winamp erg goed. Echt, zeker weten Winamp. :)

Link to comment
Delen op andere websites

WMP, omdat ik die functie om het te verkleinen in de taakbalk gewoon G**L vindt.

Jij vindt alles geil :engel:

__

Ik gebruik Windows Media Player, simpelweg omdat ik alleen muziek wil luisteren en niet gedoe er omheen. Voor WMP zijn ook zat skins te downloaden op de site van Microsoft daarbij interreseren die skins me niet. Ik kan muziek luisteren en afspeellijsten bijhouden en dat is voor mij voldoende..

Bewerkt: door Goliat
Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik WMP, omdat ik hem alleen voor muziek gebruik. Hij ziet er tevens ook mooi uit en heeft een functie om hem te verkleinen naar de taakbalk. WinAmp heeft losse schermen. Bij WMP zit alles gewoon aan elkaar vast. Ik heb ook WinAmp met een WMP skin. :puh:

Mvg,

Flitskikker

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik al jaren Winamp, en ben er zeer tevreden over. Media Player vind ik veel te omslachtig met zijn media-bibliotheek, en is in mijn ogen gewoon niet gebruiksvriendelijk. Ik gebruik Winamp omdat ik gewoon snel en makkelijk mijn muziek wil luisteren. Je pleurt simpelweg je muziek in de lijst en spelen maar. Druk op "J" en je kan zo een gewenste titel opzoeken. Daarnaast vind ik mijn huidige skin er leuk uitzien..

Nee, Winamp is het voor mij, zoals ik al zei gebruik ik het al bijna 10 jaar, en het bevalt me nog steeds. Ondanks dat het wat meer geheugen vraagt dan WMP..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik geen WinAMP en Windows Media Player gebruik ik alleen vor DVD's. Wat ik wel gebruik, en wat een beetje buiten deze topic staat, is Media Player Classic. Media Player Classic is een opensource alternatief voor Window Media Player, met als bijkomst dat het de meeste algemene formaten af kan spelen (dus ook quicktime en real).

Link to comment
Delen op andere websites

Hangt er vanaf, ik gebruik altijd WMP, maar sommige extensies(als .OGG) kan deze niet openen, daarvoor gebruik ik dan Winamp.

Winamp gebruik ik praktisch nooit, WMP is het enige programma van Microsoft dat fatsoenlijk wil werken op m'n computer(zonder constante errors bedoel ik dan)

Ik heb op WMP gestemd omdat ik die 90% van de tijd gebruik.

Bewerkt: door Bv202
Link to comment
Delen op andere websites

WinAMP!

Wat ik zo ontzettend handig vindt van WinAMP is het "scrollen" door muziek en films. Met het scrollwiel kun je volume veranderen, en als je scrolt met het wieltje ingedrukt "scroll" je door het nummer / film. Hetzelfde kan ook met de pijtjes toetsen. Dit mis ik echt bij Windows Media Player. WMP heeft ook wel sneltoetsen maar die zijn zwaar onhandig in vergelijking met WinAMP. Ook vindt ik de "jump to file" van winamp geniaal!

Verder vindt ik het leuk dat Winamp zo'n uitgebreide api heeft. Zo heb ik een programmatje in elkaar geprutst waarmee ik vanaf elke computer (en dus ook mijn VMWare images) winamp kan besturen, inclusief de "jump to file". Dat is verrekte handig op mijn werk, waar ik twee computers heb, en een paar vmware images. Waar ik ook zit, wintoets+pgup is volgend nummer.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kies 100% voor winamp. BPM studio verdient toch mijn voorkeur, alleen die draait niet op m'n laptop

Ik verzorg de muziek voor vele feesten, dus ik ben een grote collectie nodig. Ik heb een oude laptop (p1) met een extra grote HD waar al m'n muziek op staat. WMP neemt gewoonweg VÉÉL meer geheugen in! Met 30000+ nummers in de lijst lijkt het alsof WMP niet eens meer opstart (eidelijk na een half uur!) Winamp draait suuupersmooth en de jump-to-file functie is heel handig.

Bewerkt: door schno009
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...