Jump to content

[tutorial] Verander het uiterlijk van je desktop (XP)


RonaldVC

Recommended Posts

Hey mensen.

Aangezien het personaliseren van je desktop de laatste tijd nogal populiar is, heb ik aan de hand daarvan een tutorial gemaakt waarbij je makkelijk en snel kan leren hoe dat precies werkt. Hoewel ik denk dat een hoop mensen al wel weten hoe dat moet, denk ik niet dat deze tutorial voor niets is. Bovendien is het mijn allereerste tut, en wil ik hem graag met jullie delen.

Nouja, veel plezier en ik hoop dat veel mensen hier wat aan hebben. :)

tutorialdesktopaanpassedn7.jpg

Links:

Visual Style: MV5720 Visual Style

Wallpaper: Pastels Vista Wallpaper

Desktop Icons: Vista XP suite Part 1 Desktop Pictogrammen

Zie bijlage voor de Uxtheme Multipatcher 5.0.

Update door Thundercover: Voor Windows XP SP3 heb je versie 6.0 nodig, welke hier te downloaden is.

uxtheme_multipatcher_5.0.zip

post-28310-1170252127_thumb.jpg

Bewerkt: door Thundercover
Downloadlink naar Uxtheme Multipatcher 6.0 toegevoegd. ~~ Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 80
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    10

  • Thundercover

    9

  • wesley123

    8

  • RonaldVC

    7

het werkt :D ben heel blij mee, heb het al jaren willen weten man

maar een opmerkingetje over dat stap 3: kleurneombinatie, heb ik niet of verschilt het per themes?

Inderdaad verschilt dat per theme, bij de skin gebruikt in de tut heb je drie verschillende kleurencombinaties. Bij sommige andere skins heb je die keuze niet. :)

Link to comment
Delen op andere websites

ff wat vraagjes:

- Staan in de lijst met thema's ook nog gewoon de oude van XP?

- Kun je per gebruikersaccount kiezen of je dit programma wilt gebuiken, of wordt dit meteen voor iedereen geïnstalleerd?

- Je kunt alle aanpassingen toch altijd weer terugdraaien zonder windows opnieuw te moeten installeren ofzo he?

- Geeft dit programma soms ook computerproblemen na installatie, zoals een ander progje dat alles een Windows Vista look geeft (ik heb er alleen over gelzen, en ik weet niet meer hoe het heet).

:bier: Nuke[NL]

Bewerkt: door Nuke[NL]
Link to comment
Delen op andere websites

' date='8 Jan 2007, 08:36:41' post='580711']

ff 2 vraagjes:

- Je kunt alle aanpassingen toch altijd weer terugdraaien zonder windows opnieuw te moeten installeren ofzo he?

Inderdaad, je kan zonder problemen XP weer in originele staat terugbrengen. Je kan de orinige skin weer gebruiken, maar je kan ook de patch nog een keertje draaien, zodat de beveiliging van Windows XP weer hersteld wordt.

Je hoeft dus niet XP helemaal opnieuw te installeren..

' date='8 Jan 2007, 08:36:41' post='580711']

- Geeft dit programma soms ook computerproblemen na installatie, zoals een ander progje dat alles een Windows Vista look geeft (ik heb er alleen over gelzen, en ik weet niet meer hoe het heet).

:bier: Nuke[NL]

De UXtheme patcher is puur een patch die de ingebouwde beveiliging van Windows XP deactiveerd, zodat het mogelijk wordt om Visual Styles te gebruiken die niet door Microsoft gecertificeerd (gemaakt) zijn. De patch alleen zorgt dus niet voor een ander uiterlijk van je desktop. Daarvoor heb je dus ook Visual Styles (themas) nodig.

Eigenlijk doe je hiermee hetzelfde als het Microsoft Plus! pakket, waarmee je je pc met diverse Themas kan aanpassen.

Naar mijn weten onstaan er geen problemen na het gebruiken van de patch, en de diverse Visual Styles. Zolang je je Visual Styles van een betrouwbare bron haalt zoals Deviantart, is er niets aan de hand. Althans, ik heb er nog nooit problemen mee gehad, en ik heb het ook nog nooit ergens gelezen. Maar zoals ik al zei, draai je de patch voor een tweede keer, wordt XP weer volledig hersteld..

Die tekst onderaan de tut is puur een disclaimer, omdat veranderingen aan je pc natuurlijk nooit geheel risicovrij zijn. Maar uit eigen ervaring kan ik gerust zeggen dat het geen problemen oplevert. :Y

EDIT: Antwoord op je vragen na je edit;

De originele skin van XP staat gewoon nog in de lijst, en kan je gewoon blijven gebruiken.

Je kan per gebruikersaccount je eigen instelling kiezen, alles blijft hetzelfde in XP, je hebt alleen meerdere themas tot je beschikking.

De patch moet je niet zien als een programma. Want na het draaien ervan en het installeren van diverse Visual Styles (themas), kan je ze rechtstreeks in Windows aanpassen. Je maakt geen gebruik een skinningprogramma.

Bewerkt: door RonaldVC
Link to comment
Delen op andere websites

"UXTheme Multi-Patcher v5.0 has detected that there's any Windows NT setup file in

C:\Windows\I386

It's not recommended you continue with this.

Please eject your Windows NT CD or move that folder to somewhere else. Press OK to exit UXTheme Multi-Patcher v5.0"

Ok ik kreeg die melding wat kan ik er aan doen?

Link to comment
Delen op andere websites

"UXTheme Multi-Patcher v5.0 has detected that there's any Windows NT setup file in

C:\Windows\I386

It's not recommended you continue with this.

Please eject your Windows NT CD or move that folder to somewhere else. Press OK to exit UXTheme Multi-Patcher v5.0"

Ok ik kreeg die melding wat kan ik er aan doen?

Uhm... Geen idee.

Heb je gewoon XP met service pack 2? Dan zou het gewoon moeten werken namelijk...

Ik heb even voor je gezocht, en heb dit gevonden: http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=182900

Hier wordt (in het engels) uitgelegd hoe je de patch handmatig kan uitvoeren. Lees het even door, wellicht levert het wat op.. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Eerste link werkt al niet meer. :ch:

Bij mij en bij alle anderen werkt het wel gewoon, probeer het dus gewoon nog eens..

Ga anders even naar Deviantart, en type in bij "search art": MV5720.

Moet werken.

EDIT: @ hieronder: Die patch heb ik zelf geupload en zit in de bijlage van de post.. Ik begrijp niet waar je die link vandaan haalt.. Wees eens wat duidelijker...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...