Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

ik ben nu dus weer wat aan het filmen, een explosie om precies te zijn. Maar ik vind die explosies nou niet echt 'explosief'. Ze zijn me wat te klein. Ik wil hem dus wat groter, een stuk groter. Nu weet ik dat je dit moet veranderen in effects.fxp, dus heb ik dat geopend met kladblok, en wat naar explosion gezocht. Er moet een auto ontploffen, dus moet daar het effect van worden veranderd. Het enige wat ik vind dat met een auto explosie te maken heeft, is iets dat heet: explosion_fuel_car. Maar nu, ik weet voor de rest niet wat ik moet aanpassen om de explosie te vergroten. Het is namelijk een hele lap tekst, die eronder staat. Gelieve te helpen dus. Overigens hoeft de explosie enkel visueel groter te zijn, dus niet datg als je in het 'verlengde' stuk staat, dat je dan ook geraakt wordt. Dit mag wel, maar hoeft niet. Nog eventjes de hele 'lap' tekst:

FILENAME: X:\SA\FxTools\Data\effects\gta_pc\systems/code/explosion_fuel_car.fxs
NAME: explosion_fuel_car
LENGTH: 10.000
LOOPINTERVALMIN: 0.000
LENGTH: 0.000
PLAYMODE: 0
CULLDIST: 60.000
BOUNDINGSPHERE: 0.000 0.000 0.000 1.500
NUM_PRIMS: 1
FX_PRIM_EMITTER_DATA:

FX_PRIM_BASE_DATA:
NAME: splosion
MATRIX: 1.000 0.000 0.000 0.000 1.000 0.000 0.000 0.000 1.000 0.000 0.000 0.000 
TEXTURE: bullethitsmoke
TEXTURE2: NULL
TEXTURE3: NULL
TEXTURE4: NULL
ALPHAON: 1
SRCBLENDID: 4
DSTBLENDID: 1

NUM_INFOS: 11
FX_INFO_EMLIFE_DATA:
LIFE:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 1
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 1.000
BIAS:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 1
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 0.000

FX_INFO_EMANGLE_DATA:
MIN:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 1
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 0.000
MAX:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 1
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 0.000

FX_INFO_EMSPEED_DATA:
SPEED:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 1
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 0.000
BIAS:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 1
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 0.000

FX_INFO_EMSIZE_DATA:
RADIUS:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 1
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 0.000
SIZEMINX:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 1
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 0.000
SIZEMAXX:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 1
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 0.000
SIZEMINY:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 1
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 0.000
SIZEMAXY:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 1
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 0.000
SIZEMINZ:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 1
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 0.000
SIZEMAXZ:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 1
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 0.000

FX_INFO_EMRATE_DATA:
RATE:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 2
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 1500.000
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.010
VAL: 0.000

FX_INFO_EMROTATION_DATA:
ANGLEMIN:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 1
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 0.000
ANGLEMAX:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 1
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 360.000

FX_INFO_FORCE_DATA:
TIMEMODEPRT: 1
FORCEX:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 1
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 0.000
FORCEY:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 1
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 0.000
FORCEZ:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 1
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 0.000

FX_INFO_FRICTION_DATA:
TIMEMODEPRT: 1
FRICTION:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 1
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 0.850

FX_INFO_COLOURBRIGHT_DATA:
TIMEMODEPRT: 1
RED:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 3
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 255.000
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.500
VAL: 200.000
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 1.000
VAL: 0.500
GREEN:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 3
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 255.000
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.500
VAL: 50.000
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 1.000
VAL: 0.000
BLUE:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 3
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 0.000
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.500
VAL: 0.000
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 1.000
VAL: 0.000
ALPHA:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 3
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 255.000
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.500
VAL: 255.000
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 1.000
VAL: 0.000
BIAS:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 3
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 32.000
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.500
VAL: 32.000
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 1.000
VAL: 32.000

FX_INFO_SIZE_DATA:
TIMEMODEPRT: 0
SIZEX:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 1
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 2.000
SIZEY:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 1
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 2.000
SIZEXBIAS:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 1
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 2.000
SIZEYBIAS:
FX_INTERP_DATA:
LOOPED: 0
NUM_KEYS: 1
FX_KEYFLOAT_DATA:
TIME: 0.000
VAL: 2.000

FX_INFO_SELFLIT_DATA:
TIMEMODEPRT: 1

LODSTART: 30.000
LODEND: 50.000
OMITTEXTURES: 0
TXDNAME: NOTXDSET

FX_SYSTEM_DATA:
109 

Bedankt!

Geplaatst:

De animatie zelf staat in 'explosion_fuel_car.fxs' . De groote, kleuren, textures die bij de animaties moet worden gebruikt vind je in effects.FXP. Om de groote te veranderen vul je bij 'SIZEX:' , 'SIZEY:' en'SIZEZ:' aan. Ik denk dat de waarde de 'Vermenigvuldigins' functie is. Dus als je 2 invult, dan zou hij als dubbele groote invullen. Helaas heb ik hier nog niet genoeg in geexperimenteerd, dus je moet zelf wat proberen.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Geplaatst:
De animatie zelf staat in 'explosion_fuel_car.fxs' . De groote, kleuren, textures die bij de animaties moet worden gebruikt vind je in effects.FXP. Om de groote te veranderen vul je bij 'SIZEX:' , 'SIZEY:' en'SIZEZ:' aan. Ik denk dat de waarde de 'Vermenigvuldigins' functie is. Dus als je 2 invult, dan zou hij als dubbele groote invullen. Helaas heb ik hier nog niet genoeg in geexperimenteerd, dus je moet zelf wat proberen.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Nou, helaas werkt het niet. Hert blijft een mini explosietje. Kan ik het niet veranderen in dat fxs bestand? weet je waar dat is en hoe je het opent?

Geplaatst:

ik heb de texture zelf al gevonden, maar het heeft geen zin als je hem vergroot... ook de sizes veranderen werkt niet

Geplaatst: (bewerkt)
De animatie zelf staat in 'explosion_fuel_car.fxs' . De groote, kleuren, textures die bij de animaties moet worden gebruikt vind je in effects.FXP. Om de groote te veranderen vul je bij 'SIZEX:' , 'SIZEY:' en'SIZEZ:' aan. Ik denk dat de waarde de 'Vermenigvuldigins' functie is. Dus als je 2 invult, dan zou hij als dubbele groote invullen. Helaas heb ik hier nog niet genoeg in geexperimenteerd, dus je moet zelf wat proberen.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Zou kunnen kloppen, maar omdat ze het over "SizeX, Y of Z" hebben, denk ik iets anders.. Bij bijvoorbeeld grafieken of 3d modelingprogramma's heb je namelijk X, Y en Z assen. Als je bij die X, Y en/of Z as grotere getallen invult, dan wordt de omvang van de explosie groter. Ik weet niet of je enig verstand van 3d modeling programma's hebt (@ Neosyp), maar daarin bevat je model bepaalde coördinaten van een gebied waar dat object niet buiten valt. Die soort limieten zijn de x, y en z coördinaten. Als je die dus groter maakt, heeft de explosie een grotere omvang ten opzichte van de grootte die je eerst zag. De X as is een horizontale as, de Y as is de verticale en de Z as is ook een horizontale as, maar dan in de diepte. Eigenlijk gewoon een beetje wiskunde dus :). Als je dus de explosie in z'n geheel op schaal wilt vergroten/verkleinen, moet je dus bij alledrie de "SIZE"'s evenveel optellen/aftrekken.

Dit is hoe ik het denk, maar dat wil niet zeggen dat het zo is :). Het leek mij het meest logisch zo..

Succes, Grtz Puma.

Bewerkt: door Puma
Geplaatst:
het probleem is dat er geen sizez IS. er is alleen sizey+x...

Volgens mij is dat omdat die explosies net zoals lichten niet 3dimensionaal zijn, maar 2d, en altijd naar je toe gericht zijn. (Vandaar ook dat verlichting in MED niet 3d is) Dus dan zou het lochisch zijn dat er geen Z-as is. Dus als je alleen die 2 aanpast kan ie het wel doen...

Maarja dat is mijn therorie maar. Kan net zo goed helemaal anders zijn.

Geplaatst: (bewerkt)

ik heb die x en y vergroot, maar nu krijg ik zo'n explosie:

gallery1756oe.th.jpg

niet goed...

HOLY SHIT! IK PASTE DE VAL DEZE KEER AAN, EN NU KREEG IK DIT!

DE ALIENS ALLEN AAN!...

Dit werkt dus niet... kan iemand eventjes de originele effects.fxd en de pceffects sturen?gedaan

wil iemand anders misschien zelf ook wat proberen? dan gaat het wat sneller...

Bewerkt: door $NeoSyp$
Geplaatst:

ey

ik wil je best helpen en dat heb ik geprobeerd,

maar nu werkt mijn effects.fxp niet meer,

wil je mij die toesturen?

dan probeer ik je te helpen ;)

TY alvast

Feki122

Geplaatst:
ey

ik wil je best helpen en dat heb ik geprobeerd,

maar nu werkt mijn effects.fxp niet meer,

wil je mij die toesturen?

dan probeer ik je te helpen ;)

TY alvast

Feki122

Ik heb besloten die explosie niet te modden. Ik ben van plan om de explosies er naderhand met een ander progrmma op te plakken. Ik heb alle opties bekeken, en dit was het enige dat overbleef. Niet al te realistisch, maar goied, ik heb het geprobeerd.

Hier is nog de effects:

Mocht het je toch nog lukken, zeg het dan meteen!

  • 2 weken later...
Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb wel een mod gevonden die de explosies vergroot. Het probleem is, dat een aantal andere effecten ook aangepast zijn, dat moet je zelf maar zien of je die weg kan laten.

Die mod, Ultimate Effects Mod, kun je downloaden op gtagaming.com, en wel hier.

Succes!

Bewerkt: door Big Boss

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...