Jump to content

Space Tutorial


Goliat

Recommended Posts

Hey, leuke tut. :) Mooie outcome. Hier is die van mij:

spacesig1pe.png

En trouwens, je zei "Tips en out-comes zijn welkom, deze tut is opzich geschikt voor mensen die al eerder wat tuts hebben gevolgd.." maar ik ben een noob Photoshopper, en ik vond hem totaal niet moeilijk, want je hebt het goed uitgelegd. ;) KUTGW! :sigaar:

Bewerkt: door Tunix
Link to comment
Delen op andere websites

Net als Tunix ben ik nogal een photoshop-noob. Maar ik zit vol positieve energie om alles te leren :D

Heb al enkele tuts gevolgd van hier op het forum en dat ging van helemaal niet tot een beetje... :puh:

Nu zou ik graag deze tut tot een goed einde brengen want ik vind zulke sigs heel knap, maar ik zit ik hier al snel vast.

Ik heb dit: ruimtecopy7jv.jpg

Dus tot stap 3 geraak ik probleemloos, maar ik weet niet hoe je bij stap 4 en later ook bij stap 5 die andere plaatjes (van dat sterrenbeeld en sterrenregen) in je orginele plaatje brengt.

Ik hoop dat m'n vraag een beetje duidelijk is ;)

Alvast bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

Net als Tunix ben ik nogal een photoshop-noob. Maar ik zit vol positieve energie om alles te leren :D

Heb al enkele tuts gevolgd van hier op het forum en dat ging van helemaal niet tot een beetje... :puh:

Nu zou ik graag deze tut tot een goed einde brengen want ik vind zulke sigs heel knap, maar ik zit ik hier al snel vast.

Ik heb dit: ruimtecopy7jv.jpg

Dus tot stap 3 geraak ik probleemloos, maar ik weet niet hoe je bij stap 4 en later ook bij stap 5 die andere plaatjes (van dat sterrenbeeld en sterrenregen) in je orginele plaatje brengt.

Ik hoop dat m'n vraag een beetje duidelijk is ;)

Alvast bedankt!

Nou, dat weet ik toevallig wel. Je zoekt even naar een mooi plaatje van een sterrenbeeld, met veel zwart en lichtbronnen, en die kopieer je en die plak je dan in je sig. Dan zet je je Layer style (zie hieronder) op Lineair Dodge. Hetzelfde bij stap 5. Hopelijk is het duidelijk. Veel succes! :)

post-47895-1169570455_thumb.jpg

(Ik heb hem fout opgeslagen, vandaar de rare kleuren, sorry :puh:)

EDIT: En ik heb niet gekeken of er al iemand aan het posten was, sorry :$.

Bewerkt: door Tunix
Link to comment
Delen op andere websites

Gewoon met de Rectangular Marquee-Tool een selectie maken na dat je het plaatje hebt geopend en deze met de move-tool slepen naar het document van wat de space tutorial moet worden, zie ook deze 2 screens ter verduidelijking:

Pak de Rectangular Marquee-Tool en maak een selectie:

018vm.th.jpg

Pak de move-tool(ernaast) en slepen maar^^(ik heb als voorbeeld een leeg document genomen maar het moet dus bij jou het document van de signature die je nu aan 't maken bent zijn.

028ap.th.jpg

Edit: Zeg maar te laat met posten, ik moest even weg en daardoor duurde 't langer dan een kwartier.. hopelijk ben je geholpen aan de hand van de posts van Tunix et moi. ^_^

Bewerkt: door Goliat
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien ben ik dan toch een nog te groote noob als het om photoshop gaat want zelfs met jullie uitleg lukt het niet :bonk:

Ik werk met Photoshop 7.0 (hopelijk ligt het daar niet aan).

Hier 2 plaatjes met wat er mis gaat:

photoshop6as.th.png

Dus wanneer ik hem selecteer en move zet hij zich achter enkele planeten (vraag me niet waarom niet achter allemaal :bonk: ) maar hij bedekt dus nu ook wel m'n volledige nevel :?

photoshop12rf.th.png

Bij het tweede probleem is dat ik gewoonweg die "Lineair Dodge" bij Layer styles niet vind. Hij staat dus gewoonweg niet in m'n lijst...

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is omdat je je layer boven de layer van de nevel hebt gesleept en onder die van de planeten. Kijk eens naar mijn plaatje :

layers6pp.png

Op mijn plaatje staat 'Layer 10' geselecteert, da's dus jouw layer van die planeten, als je die onder de layer van de nevel sleept dan staat de nevel boven die planeten. Dus je moet die layers naar boven en onder slepen totdat het het gewenste resultaat geeft... :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik ben net begonnen in Photoshop en ik had wat problemen met tekst erin te krijgen :ch: . Dus dat heb ik achter me gelaten en dit is mijn outcome:

sigspacerd1.jpg

Een hele mooie TUT. Deze techniek ga ik nog lang onthouden en gebruik van maken :D. Weer wat geleerd :*D .

Bewerkt: door White Gold
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Fantastische tut Goliat!

Duidelijk uitgelegd aan de hand van plaatjes. Ook de extra mini-tut voor het makkelijk verkrijgen van de render als de achtergrond 1 kleur is was heel handig.

Een paar posts hierboven had ik nog problemen, maar dat was omdat ik toen een nog te grote photoshop-noob was en het begrip "overlay" nog niet kende :bonk::puh:

Maar alles is nu toch wel gelukt en hier is mijn outcome:

ruimtecopydq7.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...