Jump to content

[PS] Kleurrijke Tekst


M4X

Recommended Posts

Leuke tut simpel maar goed uitgelegd, ik ga zeker kijken of ik deze techniek ooit 's kan gebruiken in één van m'n signature's bij het tekst gedeelte. Eén klein foutje bij stap 4: Er staat Filter -> Polar Coordinates maar het moet zijn Filter -> Distort -> Polar Coordinates ^_^

Verder nice tut, ook fijn dat je er eenvoud in hebt gehouden en niet met vreemde achtergronden en/of fonts kwam aanzetten. Mijn outcome:

post-3181-1169749118.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Leuke tut, goed uitgelegd.

Hij lijkt me niet echt moeilijk, daarom probeer ik hem als photoshop-noob, hem tot een goed einde te brengen.

Maar ik heb al een probleem :bonk:

photoshop22zd.jpg

Als ik - nadat ik geduplicated heb - naar Filter->Polar coord ga dan geeft hij deze waarschuwing, wat moet ik dan doen?

Alvast bedankt :)

Link to comment
Delen op andere websites

Eén klein foutje bij stap 4: Er staat Filter -> Polar Coordinates maar het moet zijn Filter -> Distort -> Polar Coordinates ^_^

Gefixed, bedankt voor het vermelden. Het is geen fout waarvan je dag en nacht wakker ligt, maar zo'n

slordigheidje eruit is altijd goed :Y

Leuke outcome trouwens, en een leuk woord :puh:

Leuke tut, goed uitgelegd.

Hij lijkt me niet echt moeilijk, daarom probeer ik hem als photoshop-noob, hem tot een goed einde te brengen.

Maar ik heb al een probleem :bonk:

photoshop22zd.jpg

Als ik - nadat ik geduplicated heb - naar Filter->Polar coord ga dan geeft hij deze waarschuwing, wat moet ik dan doen?

Alvast bedankt :)

Gewoon op OK klikken en de tut vervolgen. Het is vaak zo met tekst layers dat je ze eerst moet rasterizen, dit kan nooit kwaad, en je kan dan effecten toevoegen. Het enige nadeel is dat je de tekst niet meer kan bewerken qua font en grote. Maar in deze tut en in veel andere tuts gewoon op OK klikken als er gevraagt wordt om een layer te rasterizen ;)

Bewerkt: door M4X
Link to comment
Delen op andere websites

Als hij zijn text toch nog wil bewerken doe dan Edit - Step Backward, dan is de rasterize weg, en kan je hem weer bewerken. Kan je meerdere keren herhalen als je meer stappen al hebt gedaan :)

Over de tut:

Leuke tut M4X, eindelijk een tut over text, kan je gebruiken voor logo's ;)

Hij is vrij simpel, en goed uitgelegd, zelfs voor photoshop beginnelingen. De outcome vind ik ook erg leuk., heb je dit zelf uitgevonden? De putcome is ook erg kleurijk, staat denk ik ook goed bij een donkere template.

Bewerkt: door Gta Ripper
Link to comment
Delen op andere websites

Goeie tut. Simpel en goed uitgelegd, voor Photoshoppers van alle niveau's dus. Ik ga zeker kijken of ik hem in een sig kan gebruiken :)!

@Goliat: Wat betekent Pr0n eigenlijk? Een jongen uit m'n klas schrijft het overal op, maar ik weet nog steeds niet wat het is :bonk:.

EDIT: Outcome vergeten :puh:. Hier is ie:

kleurrijketekstsu5.png

Bewerkt: door Tunix
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor de reacties Gta Ripper en Tunix.

@Gta ripper: Hij is vooral bedoelt als logo en zoals je al zei is hij het beste op donkere achtergronden. Uiteraard heb ik het zelf uitgevonden

Tunix, voor pron, pr0n of .pr0n// moet je de middelste 2 letters omdraaien voor de betekenis, die ik hier maar niet post ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...