Jump to content

Griekse Goden


Ice Banana

Griekse Goden  

60 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie verkies jij?

    • Aphrodite
      4
    • Apollo
      6
    • Ares
      5
    • Artemis
      1
    • Hades
      8
    • Hera
      0
    • Hermes
      1
    • Poseidon
      1
    • Pan
      1
    • Achilles
      4
    • Zeus
      16
    • Geen enkele...
      12
  2. 2. Waarom verkies je een van deze?

    • Zomaar
      7
    • Ik vind ze wel goed
      10
    • Whatever...
      14
    • Geïnteresseerd in de Griekse Oudheid...
      21
    • Geen mening...
      7


Recommended Posts

Nou,Weer een poll.Naar aanleiding van de geshiedenis lessen dacht ik even: "Poll maken"

Ik verkies:

Achilles

Waarom:

Geïnteresseerd in de Griekse Oudheid...

IB

Btw,wie verkies jij of denk je:

Laat maar gaan :duh:

Amare et spere vix deo condetitur ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 48
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Clowntje_93

    3

  • Lance Vance Dance

    2

  • Ice Banana

    2

  • Die-hard

    2

Hades. Griekse mythologie vind ik (net als de romeinse en noorse) erg interessant.

Hades is de god van de onderwereld, en vooral de theorie van de oude grieken van het barre seizoen (herfst en winter) en het bloeiende seizoen (lente en zomer) vind ik wel wat hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Whatever, ik heb Achilles maar gekozen :puh: Laatst met Grieks hebbben we daar allerlei teksten over vertaald (gaaaaap). Het vertalen is saai, maar de verhalen niet :) Tenminste, in de films. @ Ice Banana: Ik kan ook Latijn :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn persoonlijke favoriet, Pallas Athene (godin van onder andere wijsheid en wetenschap, en een van de weinige redelijke godheden uit het hele zooitje), staat er helaas niet tussen. Achilles is overigens geen god.

Mythologie, en zeker de Griekse mythologie heeft me altijd al gefascineerd. Ik kan iedereen die van sappige verhalen houdt zeker de Griekse mythen aanraden. De Griekse goden deden echt alles wat God verboden heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn persoonlijke favoriet, Pallas Athene (godin van onder andere wijsheid en wetenschap, en een van de weinige redelijke godheden uit het hele zooitje), staat er helaas niet tussen. Achilles is overigens geen god.

Mythologie, en zeker de Griekse mythologie heeft me altijd al gefascineerd. Ik kan iedereen die van sappige verhalen houdt zeker de Griekse mythen aanraden. De Griekse goden deden echt alles wat God verboden heeft.

Ik ben het eens met Pallas Athene. Dit ligt komt vanwege een werkstuk die ik gemaakt heb in groep 8. Toen besteedde ik echt heel veel tijd aan een werkstuk over Athene (de stad dus) en kwam deze naam bij mij boven toen ik research deed. Vervolgens heb ik geregeld wat over die godin gelezen. Daarna ben ik nog een aantal keren naar Athene geweest, en telkens bleef mij deze godin in mijn hoofd zitten.

Weet echter nog steeds niet het verschil tussen Pallas Athene en Athena Nike. Of is dit dezelfde god? Pallas Athene is van wijsheid en wetenschap, Athena Nike van oorlog ofzo?. En die tempel op het Akropolis, is die dan van Athena Nike of Pallas Athene (het lijkt me Nike, want anders heet het geen Nike tempel, maar ik begon toch te twijfelen :cab: )? Lantyz? :clown:

Mij interesseert dit soort dingen best wel, was het enige dat ik leuk vond aan mijn tijd op het gymnasium en momenteel nog steeds het enige wat ik mis nu ik atheneum doe. Je moest namelijk teksten vertalen en die teksten waren altijd verhalen over goden of andere mythes.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...