Jump to content

Videokaart


Rullez

Recommended Posts

Mensen ik heb laatst een eigen computer gekocht. Maar ik weet niet helmaal precies wat voor videokaart erin zit. (Het is wel een goeien voor spellen is mij gezegd,) Maar waar kan ik zien wat er nou in zit. Dus configuratie systeem ofzo? :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Klik met je rechtermuisknop ergens willekeurig op je bureaublad, er verschijnt een submenu, kies eigenschappen. Dan kies je instellen en dan geavanceerd, dan kies je het tablad adapter. Daar kan je normaal je videogeheugen en de naam van je Grafische Kaart enzo. zien.

Link to comment
Delen op andere websites

Heel erg bedankt. Maar dat staat er geheugen grootte: 64MB is dat nou van mijhn videokaart, Want hier kan ik toch niet knap san andreas op spelen?

Bewerkt: door Rullez
Link to comment
Delen op andere websites

Als je echt de allerbeste games wilt spelen kan je best een videokaart met 512 mb of 1gb kopen. Je kan missschien best voor de 1e optie gaan omdat de 2e nogal duur is. Maar je kan mss best wat info vragen aan de meer ervaren computeraars van dit forum...

Link to comment
Delen op andere websites

Als je echt de allerbeste games wilt spelen kan je best een videokaart met 512 mb of 1gb kopen. Je kan missschien best voor de 1e optie gaan omdat de 2e nogal duur is. Maar je kan mss best wat info vragen aan de meer ervaren computeraars van dit forum...

Bij een videokaart moet er niet gekeken worden naar de hoeveelheid geheugen, dat is alleen van belang als je een hoge resolutie hebt zoals 1600x1200 of hoger. 128MB of 256MB is meer dan genoeg als je op resoluties van 800x600 tot 1280x1024 speelt.

Als je misschien een screenshot van jouw DXDIAG maakt dan kunnen we zien wat voor videokaart je hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je echt de allerbeste games wilt spelen kan je best een videokaart met 512 mb of 1gb kopen. Je kan missschien best voor de 1e optie gaan omdat de 2e nogal duur is. Maar je kan mss best wat info vragen aan de meer ervaren computeraars van dit forum...

Bij een videokaart moet er niet gekeken worden naar de hoeveelheid geheugen, dat is alleen van belang als je een hoge resolutie hebt zoals 1600x1200 of hoger.

Als je misschien een screenshot van jouw DXDIAG maakt dan kunnen we zien wat voor videokaart je hebt.

Hey, Marius. Weet jij dan wel wat er belangrijk is bij een videokaart? Want ik ben namelijk vanplan een nieuwe pc te kopen. Voor games natuurlijk.

MVG, Jericho

Bewerkt: door Jericho
Link to comment
Delen op andere websites

Hey, Marius. Weet jij dan wel wat er belangrijk is bij een videokaart? Want ik ben namelijk vanplan een nieuwe pc te kopen. Voor games natuurlijk.

Wat voor videokaart ik je aan kan raden ligt aan wat voor prijs je voor de videokaart wilt overhebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Dankje wel voor jullie hulp. Dan ga ik Sa morgen even halen. Verder Marius ik heb de screen gemaakt waar je omvroeg.

Ah, een Intel 945G chipset, daarmee kun je bijna onmogelijk GTA: SA spelen, ik heb een intel x3000 (dat is Intel' s allersnelste videokaart (wel onboard net zoals de jouwe) en daarmee ging het al erg schokkerig, dus hiermee zeker denk ik).

Het is wel verstandig om eerst een betere videokaart te nemen voordat je GTA:SA koopt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ze hebben je wel een praatje verkocht hoor rullez, deze videokaart kan je laten zien wat windows ziet, maar meer ook niet. Zo te zien is het een PCI bus Videokaart, dus helemaal prut.

Koop een nieuwe.

Als ik de rest van de specs van je pc weet, kan ik een geschikte videokaart uitzoeken (zodat er geen bottleneck komt)

Link to comment
Delen op andere websites

Als je mij verteld waar ik screens van moet nemen?

Druk met de rechtermuisknop op deze computer, daar staat het geheugen+processor.

Dat moeten we weten + de harddeschijfgrootte (80GB?160GB?250GB?) en of het een PATA of SATA harddeschijf is.

Die videokaart kan wel meer dan Windows laten zien hoor (ehh ehhh bv. een 5 jaar oud spel ofzo).

In ieder geval de specs van een moederbord met hetzelfde chipset:

CPU

• Supports Socket 775 for Intel® P4 5XX, 6XX, P4EE, Pentium D 8XX, 9XX and Celeron D processors. (without Pentium EE 840)
• Supports FSB 1066⁄800⁄533MHz.
• Supports EIST technology.
• Supports Intel® Hyper-Threading technology.
• Supports Intel® Dual Core Technology to 800MHz and up.

The Installation of LGA 775 CPU with MSI CPU Clip & CPU Cooler


Chipset

• Intel® 945G Chipset
- Supports FSB 533⁄800⁄1066MHz.
- Integrated Intel® GMA 950 graphics core
- Supports PCI Express x 16 graphics interface.
- Supports dual channel, DDR2 400⁄533⁄667

• Intel® ICH7⁄ICH7R Chipset
- Hi-Speed USB (USB2.0) controller, 480Mb⁄sec, up to 8 ports.
- 4 SATAII ports with transfer rate up to 3Gb⁄s.
- 1 channel Ultra ATA 100 bus master IDE controller.
- PCI Master v2.3, I⁄O APIC.
- ACPI 2.0 compliant.
- Supports AHCI controller with SATA RAID 0, RAID 1, RAID 10, RAID 5 and Matrix RAID. (ICH7R only)


Main Memory

• Supports four unbuffered DIMM of 1.8 Volt DDR2 SDRAM
• Supports up to 4GB memory size.
• Supports dual channel DDR2 memory architecture.
• Supports DDR2 533⁄667 memory interface.


Slots
• One PCI Express x16 slot. (supports PCI Express Bus specification v1.0a compliant)
• One PCI Express x4 slots.
• Two 32-bit v2.3 master PCI bus slots. (support 3.3v⁄5v PCI bus interface)


On-Board IDE⁄SATA

• One Ultra DMA 66⁄100 IDE controllers integrated in ICH7⁄ICH7R
- Supports PIO, Bus Master operation modes.
- Can connect up to two Ultra ATA drives.

• SATAII controller integrated in ICH7⁄ICH7R
- Up to 300MB⁄sec transfer speed.
- Can connect up to four SATAII devices.
- Supports AHCI controller with SATA RAID 0, RAID 1, RAID 10, RAID 5 and Matrix RAID. (ICH7R only)

MSI Reminds You...
• The RAID setup floppy disk is optional depending on the districts. You can download the files from the website to make the setup disk.
• ICH7R with RAID function only available on 945GM2-FR


Audio

• High Definition link controller integrated in Intel® ICH7⁄ICH7R chip.
• Audio codec Realtek® ALC880.
- Compliant with Azalia 1.0 spec.


LAN

• Realtek® RTL8110S
- Supports 10 ⁄ 100 ⁄ 1000 Mb⁄s.
- Compliane with PCI 2.2.
- Supports ACPI Power Management.


IEEE1394

• VIA® 6307 chipset
- Supports up to two 1394 ports. (Rear panel x1, pinheader x1)
- Transfer rate is up to 400Mbps
IEEE1394 only available on 945GM2-FI


Internal I⁄O Connectors

- ATX 24-Pin power connector
- 4-pin Graphics Card power connector
- 8-pin ATX 12V power connector
- CPU ⁄ System FAN connectors
- CD-in connector
- Serial port header (COM2)
- Front panel audio connector
- Front panel connector
- 2 x USB 2.0 connector support additional 4 ports
- 1 x IEEE1394 connector support additional 1 ports (optional)
- 1 x Floppy disk drive connector
- 4 x Serial ATA connectors
- 1 x ATA100 HD connectors
- Wake on LAN connector
- Chassis intrusion switch connector
- Clear CMOS jumper
MSI Reminds You...
• The floppy disk cable will be optional.


Back Panel I⁄O Ports

- 1 x Parallel port
- 1 x Serial port (COM 1)
- 1 x Graphics Card port
- 1 x PS⁄2 keyboard
- 1 x PS⁄2 mouse
- 1 x 6 in 1 audio jack (S⁄SPDIF out)
- 1 x IEEE1394 port (optional)
- 4 x USB 2.0 ports
- 1 x RJ45 LAN jack


BIOS

• The mainboard BIOS provides "Plug & Play" BIOS which detects the peripheral devices and
expansion cards of the board automatically.
• The mainboard provides a Desktop Management Interface(DMI) function which records your
mainboard specifications.


Dimension

• 24.4cm(L) x 24.4cm(W) Micro-ATX Form Factor

Mounting

• 8 mounting holes.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...