Jump to content

Christendom


gammie_

Recommended Posts

'T is misschien een apart forum om zoiets te vragen, maar op internet wordt het me allemaal niet veel duidelijker en kan ik niet een geschikte plaats vinden om deze vragen te stellen, daarom vraag ik jullie te hulp, die af weten van het Christendom.

Laat ik maar beginnen met mijn verhaal, zelf ben ik niet gelovig, maar ik heb wel een goeie vriendin, zij is gelovig maar heeft het er nooit over. Denk ook niet dat zij daar graag over praat, althans dat geeft mij sterk de indruk. Ik vraag me af wat hun leefregels zijn hoe ze over bepaalde dingen denken:

-Zijn hun tegen homosexualiteit, accepteren ze mensen die zo zijn?

-Hoe vaak gaan ze naar de kerk?

-Geloven ze in alleen in één hemel of ook in een hel?

-Hoe denken zo over niet gelovigen? Worden die meteen in de hel geprezen of accepteren ze je zoals je bent?

-moeten ze persé kinderen baren of is de keuze aan hun?

Ik weet wel dat ze haar ouders met ''u'' moet aanspreken. Maar goed ik zal erg dankbaar zijn als jullie wat informatie willen geven. Want op internet staat ook wel wat maar ik begrijp de zinnen niet, nogal ingewikkeld kwa uitspraak.

Gr Gl.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 122
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • gammie_

    28

  • NandroDavids

    22

  • Clowntje_93

    11

  • -Niels-

    9

Wat ze denken ligt er maar net aan hoe streng gelovig ze zijn. Mijn ouders zijn ook opgegroeid met een geloof, maar zelf gaan ze niet naar de kerk ofzo.

- Deze vraag weet ik niet zo 1, 2, 3..

- Ik denk dat ze meestal op zondag gaan, en met religieuze feestdagen zoals kerst en pasen enzo. Hoe vaak per week weet ik niet

- De hel en hemel zijn in hun ogen elkaars tegenpolen. Ben je goed geweest in je leven verdien je de hemel, ben je slecht geweest, de hel.

- Dat ligt er denk maar net aan hoe streng ze zijn opgevoed.

- Deze vraag weet ik niet 100% zeker

Let op, ikzelf ben niet gelovig, dus kan het zijn dat ik wat dingen fout heb.

Link to comment
Delen op andere websites

'T is misschien een apart forum om zoiets te vragen, maar op internet wordt het me allemaal niet veel duidelijker en kan ik niet een geschikte plaats vinden om deze vragen te stellen, daarom vraag ik jullie te hulp, die af weten van het Christendom.
Ik ben zelf christelijk en ik zal proberen om je vragen zo duidelijk mogelijk te beantwoorden. Overigens zijn er binnen het christendom veel verschillende stromingen, dus mijn antwoorden kunnen afwijken van andere christenen. Vandaar dat de informatie die je op internet vond misschien niet duidelijk genoeg was, want er kan binnen het christendom dus op verschillende manieren over dingen en gebeurtenissen worden gedacht. Maar ik zal je vragen één voor één behandelen en ik hoop dat je er iets mee kunt. Ik spreek hieronder als we, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik namens alle christenen spreek. Als ik als ik spreek lijkt het al gauw erop dat ik er als enige zo over denk, dus vandaar dat je hieronder constant we tegen zult komen... :clown:
Zijn hun tegen homosexualiteit, accepteren ze mensen die zo zijn?
Homoseksualiteit is een gevoelig onderwerp, ook binnen het christendom. We accepteren mensen die homoseksueel zijn wel, want het is echt niet zo dat die worden afgezworen en worden gezien als heidens. Maar het ligt er wél aan hoe die persoon met de homoseksualiteit omgaat. Het huwelijk is door God ingesteld als huwelijk tussen een man en een vrouw en niet om twee mannen met elkaar te verbinden. Daar is de mens niet voor gemaakt en dát wordt dus wel als verkeerd gezien. Als een homoseksueel persoon dus op een goede manier daarmee omgaat wordt die persoon wel geaccepteerd.
Hoe vaak gaan ze naar de kerk?
Dat verschilt per stroming binnen het christendom. Ikzelf ga elke zondag twee keer naar de kerk en op christelijke feestdagen zoals bijvoorbeeld Kerst, Pasen en Pinksteren zijn er ook kerkdiensten. Maar ik ken ook kerkelijke gemeenten die één keer per zondag naar de kerk gaan, dus daar is niet echt een duidelijk antwoord op te geven.
Geloven ze in alleen in één hemel of ook in een hel?
We geloven in een hemel en een hel. Ik wou in eerste instantie hier posten welke mensen er naar de hemel gaan en welke naar de hel, maar daar zijn geen eenduidige richtlijnen voor. Hier kunnen wij als mensen niet over oordelen, dat is namelijk aan God om te doen. Een mens kan het niet verdienen om naar de hemel te mogen gaan, maar kan dat alleen uit genade ontvangen van God.
Hoe denken zo over niet gelovigen? Worden die meteen in de hel geprezen of accepteren ze je zoals je bent?
Het is absoluut niet zo dat gelovigen mensen die niet geloven niet accepteren. We negeren ze niet en roepen echt niet dat ze naar de hel zullen gaan, want zoals gezegd kunnen wij hier niet over oordelen. Ik probeer als christen op een zo goed mogelijke manier om te gaan met niet-christenen. Dat is soms uitermate lastig, maar het is ook niet de bedoeling dat we die mensen neer gaan zetten als heidenen. Heb uw naaste lief als uzelf is bij mij een bekend spreekwoord en dat geldt niet alleen vanuit christelijk oogpunt, maar overal. Niet-christenen worden dus ook geaccepteerd.
Moeten ze persé kinderen baren of is de keuze aan hun?
Het is niet zo dat christenen per sé kinderen moeten baren, maar we mogen als mensen niet denken dat we zelf kinderen krijgen of niet. Men heeft het regelmatig over het nemen van kinderen, maar kinderen neem je niet zelf, die ontvang je van God. Of niet natuurlijk, want dat kan ook het geval zijn. Ontvang je kinderen van God, dan ontvang je die...en ontvang je ze niet, het zij zo. Ik vind het om eerlijk te zijn een vreemde vraag of christenen per sé kinderen moeten krijgen; in ieder geval is er geen gebod of iets dergelijks dat zegt dat men kinderen moet krijgen.
Ik weet wel dat ze haar ouders met ''u'' moet aanspreken.
Respect voor je vader en moeder is natuurlijk iets wat er moet zijn, maar dat uit zich naar mijn mening niet in dingen als het aanspreken met u. Dat heeft niet speciaal met geloof te maken, maar meer gewoon met algemene normen en waarden.
Maar goed ik zal erg dankbaar zijn als jullie wat informatie willen geven. Want op internet staat ook wel wat maar ik begrijp de zinnen niet, nogal ingewikkeld kwa uitspraak.
Ik hoop dat je wat hebt aan bovenstaand verhaal en dat de vragen die je hebt een beetje een duidelijk antwoord hebben gekregen. Mocht dat niet het geval zijn of mocht je nog meer willen weten, post het gerust.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het christendom nog wel het beste geloof van allemaal. Ik ben zelf niet gelovig, maar het christendom zit gewoon goed in elkaar en berust niet op haat of wraak. Natuurlijk heb je bij elk geloof wel extremisten, die het te letterlijk nemen, maar als we elkaar gewoon accepteren en respecteren dan is er niets aan de hand. :D

En ik dacht geloof ik dat katholieken bij elke "keer" ze een kind moeten krijgen, maar de protestanten wel condooms mogen gebruiken ofzo? :?

Link to comment
Delen op andere websites

Allereerst super bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen :tu: Het begint mij nu toch wel duidelijk te worden, nou kan ik soms kort af zijn en loop ik weleens te denken dat hun iedereen niet mogen die niet gelovig is of homosexueel is of wat dan ook voor reden, ben blij te horen dat dat juist in tegendeel is en dat je geaccepteerd wordt om wie je bent en niet om wat je bent.

Zijn hun tegen homosexualiteit, accepteren ze mensen die zo zijn?
Homoseksualiteit is een gevoelig onderwerp, ook binnen het christendom. We accepteren mensen die homoseksueel zijn wel, want het is echt niet zo dat die worden afgezworen en worden gezien als heidens. Maar het ligt er wél aan hoe die persoon met de homoseksualiteit omgaat. Het huwelijk is door God ingesteld als huwelijk tussen een man en een vrouw en niet om twee mannen met elkaar te verbinden. Daar is de mens niet voor gemaakt en dát wordt dus wel als verkeerd gezien. Als een homoseksueel persoon dus op een goede manier daarmee omgaat wordt die persoon wel geaccepteerd.

Ik heb ooit gehoord van iemand, dat in een geloof of bijbel (weet niet precies welk geloof) In iedergeval zij iemand ooit ''verliefd wordt je en kies je niet uit, en dan nog iets van god heeft er niets op tegen, als je maar gelukkig bent'' nou vraag ik me af of dit waar is?

Dan heb ik er nog een vraag: De bijbel schijnt van alles in te staan, in een ruzie zij iemand ooit tegen mij zoek het maar op in de bijbel, wordt daar niet afgezworen dat Homoseksualiteit verboden is? Of staat daar niets over in?

Link to comment
Delen op andere websites

En ik dacht geloof ik dat katholieken bij elke "keer" ze een kind moeten krijgen, maar de protestanten wel condooms mogen gebruiken ofzo? :?
Het is inderdaad zo dat katholieke gezinnen over het algemeen uit veel personen bestaan, maar volgens mij is het echt niet verplicht om bij elk seksueel contact een kind te verwekken. Of christenen wel of geen condooms mogen gebruiken weet ik om eerlijk te zijn niet echt precies. Zoals ik in mijn vorige post al aangaf kunnen wij als mensen niet helemaal zelf bepalen of we kinderen nemen, want die ontvang je. Maar in hoeverre we er wel invloed op mogen uitoefenen is me niet geheel duidelijk...bovendien wordt er in de Bijbel niets gezegd over het gebruik van condooms, wat natuurlijk logisch is :puh:
Allereerst super bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen :tu: Het begint mij nu toch wel duidelijk te worden, nou kan ik soms kort af zijn en loop ik weleens te denken dat hun iedereen niet mogen die niet gelovig is of homosexueel is of wat dan ook voor reden, ben blij te horen dat dat juist in tegendeel is en dat je geaccepteerd wordt om wie je bent en niet om wat je bent.
En ik ben blij om te horen dat een vooroordeel over christenen is ontkracht. Helaas zijn er nog altijd veel vooroordelen omtrent gelovigen, maar die zullen er waarschijnlijk altijd zijn. Maar dat is met alle groepen mensen, want er zijn ook vooroordelen over bijvoorbeeld buitenlanders die absoluut niet waar zijn.
Zijn hun tegen homosexualiteit, accepteren ze mensen die zo zijn?
Homoseksualiteit is een gevoelig onderwerp, ook binnen het christendom. We accepteren mensen die homoseksueel zijn wel, want het is echt niet zo dat die worden afgezworen en worden gezien als heidens. Maar het ligt er wél aan hoe die persoon met de homoseksualiteit omgaat. Het huwelijk is door God ingesteld als huwelijk tussen een man en een vrouw en niet om twee mannen met elkaar te verbinden. Daar is de mens niet voor gemaakt en dát wordt dus wel als verkeerd gezien. Als een homoseksueel persoon dus op een goede manier daarmee omgaat wordt die persoon wel geaccepteerd.
Ik heb ooit gehoord van iemand, dat in een geloof of bijbel (weet niet precies welk geloof) In iedergeval zij iemand ooit ''verliefd wordt je en kies je niet uit, en dan nog iets van god heeft er niets op tegen, als je maar gelukkig bent'' nou vraag ik me af of dit waar is?
Ik zei het ook al in mijn vorige post: God heeft het huwelijk ingesteld als verbond tussen man en vrouw, en níet voor twee mannen of twee vrouwen. Verliefd worden is inderdaad iets waar moeilijk invloed op uit is te oefenen en geaardheid is wat dat betreft misschien nog wel moeilijker. Als iemand homoseksueel is kan die persoon aan die geaardheid niets doen, maar hij kan er wel op een goede manier mee omgaan. Ik denk dat God gelukkig wordt van mensen die op een goede manier omgaan met hoe ze zelf zijn, dus zoals God het wil. En als je dan homoseksueel bent kun je daar persoonlijk niets aan doen, maar kun je God nog wel gelukkig maken.
Dan heb ik er nog een vraag: De bijbel schijnt van alles in te staan, in een ruzie zij iemand ooit tegen mij zoek het maar op in de bijbel, wordt daar niet afgezworen dat Homoseksualiteit verboden is? Of staat daar niets over in?
Met die vraag kan ik je helaas niet goed helpen, want ik ben absoluut geen geloofsexpert en weet niet wat er precies allemaal in de Bijbel staat. Over homoseksualiteit is volgens mij wel wat in de Bijbel te vinden. Ik heb even voor je gezocht en ben twee bijbelgedeeltes tegengekomen waarin homoseksualiteit ter sprake komt. In beide gevallen wordt over de geaardheid niets gezegd, maar het verrichten van homoseksuele handelingen wordt wél afgewezen. Hoe het precies zit kan ik helaas niet zeggen, maar in ieder geval staat er in de Bijbel dat het hebben van seksueel contact met iemand van hetzelfde geslacht niet correct is en een doodzonde is. Over de geaardheid heb ik dus niets gevonden, maar ik zoek nog even verder en misschien dat ik dan een iets duidelijker antwoord voor je heb.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zei het ook al in mijn vorige post: God heeft het huwelijk ingesteld als verbond tussen man en vrouw, en níet voor twee mannen of twee vrouwen. Verliefd worden is inderdaad iets waar moeilijk invloed op uit is te oefenen en geaardheid is wat dat betreft misschien nog wel moeilijker. Als iemand homoseksueel is kan die persoon aan die geaardheid niets doen, maar hij kan er wel op een goede manier mee omgaan. Ik denk dat God gelukkig wordt van mensen die op een goede manier omgaan met hoe ze zelf zijn, dus zoals God het wil. En als je dan homoseksueel bent kun je daar persoonlijk niets aan doen, maar kun je God nog wel gelukkig maken.
Homoseksualiteit is een gevoelig onderwerp, ook binnen het christendom. We accepteren mensen die homoseksueel zijn wel, want het is echt niet zo dat die worden afgezworen en worden gezien als heidens. Maar het ligt er wél aan hoe die persoon met de homoseksualiteit omgaat. Het huwelijk is door God ingesteld als huwelijk tussen een man en een vrouw en niet om twee mannen met elkaar te verbinden. Daar is de mens niet voor gemaakt en dát wordt dus wel als verkeerd gezien. Als een homoseksueel persoon dus op een goede manier daarmee omgaat wordt die persoon wel geaccepteerd.

Wat bedoel je met ''goede manier daarmee omgaat wordt die persoon wel geaccepteerd.'' En

''En als je dan homoseksueel bent kun je daar persoonlijk niets aan doen, maar kun je God nog wel gelukkig maken''

Wat wordt er mee bedoeld hoe kun je God nog gelukkig maken? En wat is een goede manier om ermee omte gaan? Welke manier is dat? Kun je me daar nog wat over vertellen?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wou ook meer te weten komen over de Bijbel maar ik had geen zin om dat boek te lezen(wij hebben het wel) want dat zou ik toch niet begrijpen, maar er is wel een site waarop mensen de bijbel met lego hebben nagemaakt. Het is deels als grap, maar ook wel serieus bedoeld, en ik snap nu ook meer van het Christendom/Jodendom. Over homoseksualitieit staat iets onaardigs in de Joodse bijbel op die site(het is van de echte oude bijbel), maar Joden denken er nu natuurlijk niet meer zo over.

Zie The Law

Mvg, Clowntje_93

Link to comment
Delen op andere websites

Na NandroDavids' perfecte reactie wil ik ook nog graag reageren.

'T is misschien een apart forum om zoiets te vragen, maar op internet wordt het me allemaal niet veel duidelijker en kan ik niet een geschikte plaats vinden om deze vragen te stellen, daarom vraag ik jullie te hulp, die af weten van het Christendom.

Ik ben ook christelijk opgevoed. Mijn ouders ook, maar verschillend. Zondag's ga ik naar een 'Vrije Baptistengemeente'. Dat wil zeggen dat iedereen welkom is en dat we heel nuchter denken over het geloof.

Zie ook www.vbemmen.nl.

-Zijn hun tegen homosexualiteit, accepteren ze mensen die zo zijn?

In onze kerk hebben we ook homoseksuelen gehad die bekeert zijn. Homoseksualiteit is niet van God, maar van de duivel die verkeerde gevoelens in je kweekt. Ze worden altijd geaccepteerd, als ze maar weten dat het niet goed is en er van af willen komen. Dat doe je door te bidden en te praten met andere mensen.

Als er een iemand is in de kerk die ook homoseksuele gevoelens heeft, zal hij/zij zelf wel tot inkeer komen dat het niet goed is. Als iemand daar niet zo over denkt worden ze niet geaccepteerd.

-Hoe vaak gaan ze naar de kerk?

Dat ligt er aan. Naar de kerk gaan is niet verplicht. Ik zie naar de kerk gaan als iets van een bijeenkomst van mensen die in hetzelfde geloof geloven. Maar we hebben ook specials waar we alle mensen voor uitnodigen. Je bent altijd welkom. Veel mensen denken dat we op zondag allemaal keurig in de kerkbankjes staan en met een boekje in onze hand een beetje zingen. Daarna naar een lange preek luisteren hoe slecht het leven is en wat voor zonde we allemaal doen. Tenminste, dat hoor ik vaak. In onze gemeente zingen we liederen via een beamer, dus geprojecteerd. We hebben een muziekteam dat bestaat uit 4 zangers, piano, synthesizer, drums, elec. gitaar, basgitaar, panfluit en dwarsfluit. Ik vind het daarom altijd leuk om naar de kerk te gaan, alhoewel het maar 1 keer per zondag is.

-Geloven ze in alleen in één hemel of ook in een hel?

We geloven in 3 hemels. De aarde, de hel en het paradijs (de echte hemel). We praten in de kerk niet of nooit over de hel, maar over de zonde. Ieder mens die zondigt wordt niet naar de hel gestuurd. Christenen zondigen ook, net zoals gewone mensen. God heeft daarvoor vergeving. Als we vragen om vergeving voor wat we verkeerd gedaan hebben, zal God die accepteren. Het is natuurlijk niet zo dat je denkt 'Oh na dit akkefietje vraag ik wel om vergeving'.. God weet precies wat je denkt, voelt, ziet of zegt.

God heeft zijn zoon Jezus naar de aarde gezonden, hij is voor onze zonden gestorven. Dit wil zeggen dat we niet meer aan het kruis hoeven te sterven of een andere pijnlijke dood door hoeven te gaan.

Voordat Jezus op aarde kwam gebeurde dit wel. Mensen werden gestenigt (dus met stenen bekogeld) omdat ze een zonde hadden begaan. Dit is misschien vreemd, maar ik kan je het je ook niet in 1 bericht uitleggen.

-Hoe denken zo over niet gelovigen? Worden die meteen in de hel geprezen of accepteren ze je zoals je bent?

We accepteren je zoals je bent. Ons doel in de gemeente is om mensen over te halen om zich te bekeren.

'Statement: Wij zijn er om alle mensen te bereiken, ze te verbinden met andere christenen, ze te helpen groeien in hun geloof en de groeiende mensen uit te dagen hun gaven te ontdekken en God met hun leven te eren.'

-moeten ze persé kinderen baren of is de keuze aan hun?

Als je als christen net getrouwd bent mag je kinderen baren. Je bent natuurlijk niet verplicht. Als christen wil je je geloof evangeliseren (bekend maken aan de wereld/aan andere mensen) en dus ook aan je kinderen doorgeven.

Ik weet wel dat ze haar ouders met ''u'' moet aanspreken. Maar goed ik zal erg dankbaar zijn als jullie wat informatie willen geven. Want op internet staat ook wel wat maar ik begrijp de zinnen niet, nogal ingewikkeld kwa uitspraak.

Nou kijk, dat ligt aan de stroming van het geloof. Sommige ouders eisen dat je 'u' zegt. Maar dat is bij mij thuis helemaal niet van toepassing. Ik zeg gewoon 'je' tegen mijn ouders en dat accepteren ze natúúrlijk.

Wat ik nog wel even wil zeggen is dit. Ik ben een gewoon mens net zoals ieder ander. Uitgaan is ook geen probleem, laat thuiskomen is ook geen probleem, een vriendin hebben op jonge leeftijd is ook geen probleem etc etc.

Dezelfde dingen die jij op school doet of doet als je uitgaat doen wij ook. Maar wat wij niet doen is te veel drinken, vloeken of dingen in die richting die niet gezond voor je zijn.

Vragen zijn altijd welkom, graag zelfs. :) Ik hoop dat je het begrijpt.

edit Ik ben blij dat je er aandacht aan besteed, want dit is het belangrijkste in je leven. ;)

Bewerkt: door Arjen
Link to comment
Delen op andere websites

Ik begin het een en ander te begrijpen, zo vindt ik het heel mooi om te horen dat je geaccepteerd wordt om wie je bent. En dat we goed voor elkaar moeten zijn. Maar één ding zal ik denk ik nooit begrijpen dat is de kant van de Duivel, de Hel en homosexualiteit. Waarom wordt er zo'n dwangmatig macht gevoel over de mensheid uitgeoefend? Waarom doen we er zo moeilijk over als we homosexuele gevoelens hebben? Of als we wat misdaan hebben? Als jij verliefd wordt op de zelfde sexe dan ben je toch lekker verliefd? Laat die gene dan lekker gelukkig zijn, maar ga het geen Zonde vinden? De wereld is toch vol genoeg en laten we gewoon gelukkig met elkaar zijn hoe je ook bent. Dat vroeger homosexualiteit nog een vrij onbekend weggetogen onderwerp was oké en dat de begin fase eigenlijk een soort voortplanting voorstelde althans daar draaide het om, om het doorgeven van het geloof en de aarde (hoe moet ik het zeggen... Voller laten worden) Feitelijk gezien hoort natuurlijk een vrouw met een man te gaan en andersom. Maar deze tijd heeft daar weinig meer op invloeden we zijn zoals we zijn, dus laten we dan gelukkig zijn ongeacht gevoelens. Ik vindt het toch jammer dat God er niet zo over denkt... Net nu ik er een beetje geïnteresseerd in begin te worden...

En waarom zouden we de slechtere mensen geen rust bieden na hun dood? Ongeacht hun misdaden? Waar schijnlijk zijn ze al op aarde gestraft? Dan vindt ik laat hun laatste rust dan vredig zijn.

Conclusie in het kort: Ik zou het mooier vinden als God misdadigers de mooie kant van de aarde liet zien, en zo juist een hart onder de riem steekt om juist vrediger te worden (ook ná hun dood) En dat we gewoon lekker vrolijk moeten zijn ongeacht op wie je verliefd wordt 0_0

Link to comment
Delen op andere websites

En ik ben ook Christelijk Opgevoed. Ik heb hetzelfde geloof als NandroDavids, want die zit ook bij mij op school, ik zelf heb op dit moment een beetje gemengde gevoelens bij het geloof, maar het schijnt dat het de leeftijd is! :D Ik ben trouwens Gereformeerd Vrijgemaakt, dus het is een kerk met een orgel en psalmen en gezangen.

Zijn hun tegen homosexualiteit, accepteren ze mensen die zo zijn?

Wat NandroDavids als zei, God heeft het huwelijk ingesteld om man en vrouw te verbinden en niet man en man of vrouw en vrouw. Ik zelf heb een eigen mening over dit onderwerp, die ik hier niet vertel, aangezien dat niet zo leuk word opgevat. (Nee, ik loop ze niet uit te schelden)

Hoe vaak gaan ze naar de kerk?

Dat verschilt heel erg. Ik zelf ga één keer per zondag naar de kerk of helemaal niet, maar meestal één keer. Sommige mensen en kinderen moeten van hun ouders twee keer naar de kerk, ik vind dit zelf onzin, je mag zelf bepalen of je twee keer gaat of niet, ik vind wel dat je één keer in de twee week heen moet. Ik ben ook een keer in de Baptiste gemeente geweest, die van Groningen en van Drachten, ik hou absoluut niet van die jubelkerken en ga er dan ook zeker niet weer heen, ik heb alle respect voor mensen die dat leuk vinden, maar ik hou er niet van.

Geloven ze in alleen in één hemel of ook in een hel?

Ik geloof allebei dat ze er zijn.

Hoe denken zo over niet gelovigen? Worden die meteen in de hel geprezen of accepteren ze je zoals je bent?

Ik heb ook niet gelovige vrienden en collega's. Ik kan met ze allemaal even goed opschieten en ik accepteer niet gelovigen, ik bedoel...ik snap best waarom ze het niet geloven, het is ook erg ingewikkeld.

Dit was een beetje mijn mening.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor je reactie -Niels- :tu: Ik heb nog één vraagje erover, stel ik ontmoet een meisje die gelovig is, maar ik ben totaal niet gelovig maar accepteer haar wel, kan ik dan met haar verkering hebben? Of zelfs trouwen ect? Of willen hun presé een jongen die het zelfde geloof met zich meedraagt?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nog één vraagje erover, stel ik ontmoet een meisje die gelovig is, maar ik ben totaal niet gelovig maar accepteer haar wel, kan ik dan met haar verkering hebben? Of zelfs trouwen ect? Of willen hun presé een jongen die het zelfde geloof met zich meedraagt?
Het is niet zo dat gelovigen per sé een partner willen die ook gelooft, want ik ken mensen die verkering hebben met een jongen of meisje die niet gelooft. En er zijn zelfs mensen die tientallen jaren met elkaar getrouwd zijn en waarvan de één wel gelooft en de ander niet. Het is wat dat betreft dus wel mogelijk om als gelovige een relatie aan te gaan met een ongelovige en andersom.

Maar het moeilijke hieraan is dat zo'n relatie over het algemeen niet succesvol zal zijn. In een relatie zullen zeker verschillen zijn tussen de twee betreffende personen, maar als dat op zo'n belangrijk punt als het geloof het geval is wordt het moeilijk om daar met z'n tweeën goed mee te leven. In theorie kan het dus wel, maar het is volgens mij erg moeilijk om zo'n relatie vol te houden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb toch nog een vraag. Arjen zegt in zijn post, dat Christenen iedereen accepteren zoals ze zijn, gelovig of niet. Maar daarboven zegt hij, dat Homosexualiteit van de duivel is.

Ze worden altijd geaccepteerd, als ze maar weten dat het niet goed is en er van af willen komen.

Maar, als ze iedereen accepteren zoals ze zijn, is dit toch juist het tegenovergestelde?

Link to comment
Delen op andere websites

@Proximitus Daar ben ik het helemaal mee eens ik vindt het toch maar ingewikkeld dat over homosexualiteit in het Geloof zo moeilijk over wordt gedaan.

Ik vond nog een paar stukjes op een soort forum, waar ik het wel eens mee ben. Hoe denken jullie erover>?

Ik schrik een beetje van de reacties van sommige mensen hier. Is dit 2005? Homoseksualiteit is geen ziekte of zonde, het is gewoon iets wat is aangeboren, net als je haarkleur, je lengte etc. Ik geloof dat God ons heeft geschapen, en van iedereen houdt. Als God homoseksuele mensen zondig zou vinden, waarom zou Hij ze dan maken? Ik vind het juist leuk dat er zoveel verschillende soorten mensen zijn, dat maakt de wereld een stuk vrolijker!
Aan Ozzy: met homosexualiteit wordt je GEBOREN en heeft niets te maken met zonde !!! Maar ja hoe wordt je ook wijzer als je de hele dag met de neus in de bijbel hangt? Zo zal er bij jullie wel nooit een knop omgaan en respect te hebben naar de medemens !
Thumbs up voor Jan !!! Die toch weer even zo even heel professioneel opkomt voor de homosexuelen onder ons !! Psychische mishandeling is het inderdaad om homosexuele geaardheid bij iemand te veranderen !!! En homosexualteit af te doen als een zonde en iets wat God afkeurt!!! WAT EEN ARROGANTIE !!! Het christendom en de islam schijnt zo in de schoenen van god te durven staan , en waar halen ze het allemaal vandaan, ja hoor uit een eeuwenoude boek: de bijbel en de koran die door mensen geschreven is !!! Zelf ben ik er ooit ingetrapt om naar zo'n bijeenkomst gegaan om m'n geaardheid te veranderen en wat zag ik: allemaal schuchtere mensen die niet durven lief te hebben en zich verschuilen achter de bijbel. En het leidt tot intollarantie en inderdaad psychische mishandeling ! Denken de christenen en moslims nou echt dat een homosexueel minder waard is dan een heterosexueel in de ogen van God? Hoe blind en onwetend , ik heb persoonlijk anders ervaren !!!

Bron: www.eo.nl

In sommige van deze post wordt het wat grof en in een inzicht van vooroordelen gekeken, maar ik vindt dat er wel een Kern van waarheid in zit, naar mijn mening.

Met de nadruk op je wordt ermee Geboren of het overkomt je gewoon. Verliefd worden heb je niet voor het kiezen maar voor het nemen het overkomt je. Waarom zouden we dan de schuld op de Duivel leggen en het een Zonde vinden. Ik begrijp het feit dat God ons heeft geschapen op de bedoeling dat een Man en een Vrouw samen gaan en niet van het zelfde geslacht. Maar waarom zouden we dan een ingeving hebben om verliefd te kunnen worden op het zelfde geslacht? En daar niet gewoon mee verder gaan?

En waarom hebben we een onderscheid tussen goed en slecht (God=Het goede) (De Duivel=Het slechte)

Bewerkt: door Global
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...