Jump to content

Het Broeikaseffect


Amfetamientje

Het broeikaseffect  

103 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat vinden jullie van het Broeikaseffect?

    • Ik geloof er zeker in!
      44
    • Achterlijk, volstrekt onlogish.
      15
    • Broeikaseffect, huhh????
      1
    • ik geloof er wel een beetje in.
      34


Recommended Posts

hey allemaal,

ik poste laatst een berichtje in het "Komeet 2036 op aarde" Topic over broeikaseffect enzo (als reactie op iemand).

En ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie er van vinden?

-------------------------------------------------

- Geloven jullie er in?

- Probeer jij er zel wat tegen te doen?

- Vind je het totale onzin?

- ect.

-------------------------------------------------

Ik zelf vind het onzin (zoals ik al eerder liet merken in een andere post)

En heb al helemaal een hekel aan Al Gore en zijn campagne, hij loopt de klagen over de opwarming van de aarde terwijl hij zelf een dikke SUV heeft met een huis dat bijna evengroot is als het Witte huis!

ik heb deze Doc gevolgd en dat is waarin ik geloof.

http://video.google.nl/videoplay?docid=-45...warming+swindle

Ik denk zelfs dat het zo erg is dat over 100jaar de Wereld dit gaat zien zoals wij nu Heksen en al die onzin zien.

maar ja misschien ben ik maar naief.

laat me weten wat jij er van vind.

mazzol!

EDIT : Poll Aangepast!

Bewerkt: door Plantebak
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 177
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • gammie_

    35

  • Mania-92

    34

  • Amfetamientje

    14

  • Sa_bulldog

    6

Zelf geloof ik er met mate in, ik geloof erin op het zicht dat het gedeeltelijk de wereld zal veranderen. Of ik er zelf iets tegen doe? Een klein beetje opletten kan geen kwaad :engel:.. Dusjah, of we helemaal onder water komen te staan, klinkt een beetje onzinnig.. De wereld verandert er wel door, en dus ook onze leefgewoontes!

:eten:

Edit: Stemmen kon ik niet vanwege mijn keuze :)

Bewerkt: door Youp
Link to comment
Delen op andere websites

Mmm...Je poll is een beetje verkeert denk ik.Ik geloof er wel een beetje in maar ben neit bang ofzo dus stem ik maar voor de eerste :bonk:.Maar ik wil er graag wat voor doen maar zou niet weten hoe.Onzin lijkt het me niet want je merkt er toch wel wat van.Maar ze zeggen tot het water in NL tot Amersfoort loopt:Amersfoort aan zee!.Zover geloof ik ook weer niet

Bewerkt: door gino99
Link to comment
Delen op andere websites

"Ik geloof er een beetje in"

Je weet natuurlijk nooit 100% zeker dat de opwarming van de aarde door de mens door de mens komt, alhoewel het er inderdaad wel op lijkt.

Zelf doe ik er niks aan, ik zou ook niet weten wat ik zou kunnen doen.

En elk nadeel heeft zijn voordeel. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Ach geloof je erin of geloof je er neit in... Natuurlijk geloof ik erin, want het staat op dit moment te gebeuren.

De poolkappen smelten inderdaad, en zelfs volgens ons nederlanders staat de helft van ons waterrijk landje over minder dan 10 jaar al 'letterlijk' onder water. gelukkig blijft Venlo lekker droog en kunnen wij limburgers gaan genieten van het inmiddels bekende zegje; Limburg Aan Zee!

Wat we er aan kunnen doen is door mijn stadsgenoot hierboven al verteld... Niet veel, Elk voordeel haet zien naordael :bier:

Bewerkt: door Pennywise-The-Clown
Link to comment
Delen op andere websites

Zelf geloof ik er met mate in, ik geloof erin op het zicht dat het gedeeltelijk de wereld zal veranderen. Of ik er zelf iets tegen doe? Een klein beetje opletten kan geen kwaad :engel:.. Dusjah, of we helemaal onder water komen te staan, klinkt een beetje onzinnig.. De wereld verandert er wel door, en dus ook onze leefgewoontes!

:eten:

Edit: Stemmen kon ik niet vanwege mijn keuze :)

Ik ben het helemaal met jou eens. Je kan er zelf wel een beetje opletten. Je kan meer de fiets nemen of openbaar vervoer. De broeikaseffect heeft vast wel invloed op de aarde. Maar de campagne die Al Core voert, vind ik een beetje overdreven.

Link to comment
Delen op andere websites

Houd er rekening mee dat er een verschil zit tussen "het BroeikasEffect" en "klimaatsverandering"

Als ik over Het broeikaseffect praat dan bedoel ik dat het komt door Koolstofdioxide die de aarde opwarmt :)

Link to comment
Delen op andere websites

Zeker is het waar! Ik probeer ook meer met de fiets naar school tegaan I.P.V de auto :dans:

maar waarom denk je dat het waar is dan ?

en het is idd goed dta je met de fiets naar school gaat :)

doe ik ook (woon op 200m afstand, auto duurt nog langer) :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

Zeker is het waar! Ik probeer ook meer met de fiets naar school tegaan I.P.V de auto :dans:

Het broeikaseffect vindt altijd al plaats, met of zonder auto's, fabrieken, vervuiling, etc. Alleen door auto's, fabrieken, vervuiling, etc. wordt het broeikaseffect versterkt. Dit noemen we het versterkte broeikaseffect. Als er geen broeikaseffect zal zijn was de gemmidelde temperatuur op aarde nu -18oC zijn, echter is de temperatuur nu 15oC. Maar doordat mensen de lucht beïnvloeden door vervuiling, beïnvloeden wij ook de temperatuur. Daar maakt met zich zorgen om, athans sommige mensen. Dusja, het broeikaseffect is zeker geen onzin, maar ik denk niet dat we er ons te druk over hoeven te maken.

Bewerkt: door Bassiej™
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet wat het is.

Ik weet dat het gaande is.

Ik weet de redenen.

Maar het maakt me niet zozeer bang. Net zoals er veele dingen gebeuren blijkt de DOOM-day Nooit te komen. En al komt hij wel zijn we al ver genoeg om de DOOM te vermijden en er een Normaale DAY van te maken. Maar het bewijst wel dat de natuur beter verzorgt moet worden. Auto's moeten minder uitlaatgassen afgeven.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is gewoon een feit.

We kunnen het niet meer stoppen, we kunnen het wel nog vertragen, maar onze aarde is aan het kapot gaan.

Het is ook normaal dat het warmer wordt. Eerst wordt onze aarde automatisch opgewarmd en na een paar 100 jaar zal het superveel afkoelen en zal er een nieuwe ijstijd ontstaan! Dit was vroeger ook al zo, en volgens mij zal het niet meer voor onze tijd zijn hoor, dat de aarde vergaat ofzo!

Link to comment
Delen op andere websites

"Ik geloof er een beetje in"

Je weet natuurlijk nooit 100% zeker dat de opwarming van de aarde door de mens door de mens komt, alhoewel het er inderdaad wel op lijkt.

Zelf doe ik er niks aan, ik zou ook niet weten wat ik zou kunnen doen.

En elk nadeel heeft zijn voordeel. :tu:

Spaarlampen gebruiken, vaker met de fiets gaan, apparaten niet op stand-by laten staan, enzovoorts. Alle beetjes helpen. Ik geloof het, wat wetenschappelijk is bewezen geloof ik. En we moeten we allemaal iets aan doen.

Link to comment
Delen op andere websites

"Ik geloof er een beetje in"

Je weet natuurlijk nooit 100% zeker dat de opwarming van de aarde door de mens door de mens komt, alhoewel het er inderdaad wel op lijkt.

Zelf doe ik er niks aan, ik zou ook niet weten wat ik zou kunnen doen.

En elk nadeel heeft zijn voordeel. :tu:

Spaarlampen gebruiken, vaker met de fiets gaan, apparaten niet op stand-by laten staan, enzovoorts. Alle beetjes helpen. Ik geloof het, wat wetenschappelijk is bewezen geloof ik. En we moeten we allemaal iets aan doen.

dat is jusit het leuke,

Het broeikaseffect is nog NOOIT wetenschappelijk bewezen en het zijn enkel theorien verzonnen (door een ik d8 zweedse wetenschapper) en daar veel toeval gingen mensen hem ook geloven.

:)

Link to comment
Delen op andere websites

"Ik geloof er een beetje in"

Je weet natuurlijk nooit 100% zeker dat de opwarming van de aarde door de mens door de mens komt, alhoewel het er inderdaad wel op lijkt.

Zelf doe ik er niks aan, ik zou ook niet weten wat ik zou kunnen doen.

En elk nadeel heeft zijn voordeel. :tu:

Spaarlampen gebruiken, vaker met de fiets gaan, apparaten niet op stand-by laten staan, enzovoorts. Alle beetjes helpen. Ik geloof het, wat wetenschappelijk is bewezen geloof ik. En we moeten we allemaal iets aan doen.

Je kan het niet bewijzen,

de atmosfeer van de aarde bevat allerlei stoffen waaronder CO², deze stof is een soort deken en zorgt ervoor dat de warmte niet de ruimte inkomt. Bij de juiste "dosis" werkt dit perfect, maar omdat er steeds maar CO² in de lucht komt wordt het warmer omdat er meer warmte word vastgehouden. Dit is allemaal bewezen.

Dat het komt door de mens daarintegen is niet te bewijzen, er word gezegd dat de boomkap (bomen nemen normaal CO² op uit de lucht) en de CO² uitstoot (afvalgassen) voor de te grote concentratie CO² in de atmosfeer, maar het kan natuurlijk ook een natuurlijke oorzaak hebben, dat kun je opzich niet bewijzen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...