Jump to content

spyware tutorial


TubS

Recommended Posts

Iedereen heeft wel eens last van spyware op zijn computer maar de meeste weten niet wat het doet en/of hoe je het veilig moet verwijderen, hierbij dus een kleine uitleg van mij:

spyware krijg je meestal door het bezoeken van bepaalde websites en installeert zich dan meestal onopgemerkt op je computer, hiervan wordt je PC traag.

Om spyware veilig te verwijderen raad ik je aan om eerst de software lijst goed door te spitten, de verdachtte dingen te verwijderen of eerst opzoeken op internet om zeker te zijn van wat je verwijderd dat dat ook wel spyware is of niet, dus klik start configuratiescherm of als je andere instellingen hebt start, instellingen configuratie scherm. dan software. verwijder daar de verdachte bestanden.

ok nu zit er al minder spyware op je computer, maar er zit vast nog meer spyware verstopt op je computer, veel mensen gebruiken adaware maar vaak is dit alleen niet genoeg, er is ook een programma GRATIS te downloaden waarin verschillende spyware programma's in zitten verwerkt zoals ad aware en spy sweeper. Het heet hitman pro en is gewoon gratis te downloaden @ www.hitmanpro.nl

dit programma zet je aan en hij doet alles voor je, je hoeft niet te klikken (heb geduld) op het einde geeft hij een rapport van wat hij heeft verwijderd.

wat je nu kunt doen is het volgende, veel spyware proggramma's zijn nu verwijderd maar je moet het zekere voor het onzekere nemen en zorgen dat de computer niet met die rotzooi opstart. klik start, uitvoeren en typ in MSCONFIG

dan ga je naar het tabblad opstarten en kijk wat er niet tussen hoort, ook hier kun je internet raadplegen voor informatie,

het laatste wat je nu nog kunt doen is door je harde schijf spitten of er verdachte mappen aanwezig zijn, bekende zijn 108 websearch of bergain buddy.

nadat je dit ook hebt gedaan garandeer ik je, je pc is 99% spyware vrij. geloof me : 100 % zul je nooit halen

ik hoop dat t wat duidelijker is en suc6 met het verwijderen van spyware

mvg patrick

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

tubs thx dit had ik nodig ;) , had wel een andere progie maar die is 10× niks in vergleken met hitman echt een goed progie.

maar wil toch ook ff zegen dat je je internet ff moet uitschakelen als je hem laat zoeken naar spyware ;) , en waarom omdat je dan alles kan verwijderen! ;) .

en nog iets nu heb ik 2× hitman gebruikt en heb nog een popup/spyware er op staan <_< , namelijk search bar hij wil maar niet weg :angry: , iemand ideeen?.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Ik had gisteren 3 spyware in me computer en die kon ik niet verwijderen.

Ik gebruik Ad-Aware.

Maar ik heb maar me Computer geformateerd

Daarna gelijk weer gescant en toen had ik er al weer 30 inzitten en die kon ik wel verwijderen.

Bewerkt: door mazzeltje
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...