yvea0 Geplaatst: 18 april 2007 Rapport Geplaatst: 18 april 2007 (bewerkt) heey iedereen! Ik zoek een Hardware-Expert Want: Ik heb een hele goede PC gevonden Kan iemand kijken of het wel ECHt een goede is..? Wat het moet zijn: Snelle game-pc met genoeg geheugen om de middelbare school (6 jaar) mee door te gaan. Ik wil hem o.a. gebruiken om FLight simulator X op TOP kwaliteit te kunnen spelen. Dit zijn de specificaties: Algemeen Type Personal computer Productvormfactor Mini-toren Breedte 18.3 cm Diepte 45.5 cm Hoogte 37 cm Audio Output Type Geluidskaart - geïntegreerd Uitvoermodus geluid 7.1 channel surround Conformiteitsnormen High Definition Audio Beeldscherm Type beeldscherm Geen Besturingssysteem / Software Inclusief OS Microsoft Windows Vista Home Premium - Nederlands / Engels Software Cyberlink PowerDVD , Adobe Reader 6.0, NTI CD-Maker Gold Edition, Acer Empowering Technology, Norton Antivirus 2006 Controller voor opslag Type 1 x Serial ATA - geïntegreerd Aantal kanalen 4 Garantie van de fabrikant Service & Support 1 jaar garantie Service & Support Details Beperkte garantie - 1 jaar Graphics controller Type PCI Express x16 - insteekkaart Grafische processor/leverancier NVIDIA GeForce 8800 GTS Grootte geïnstalleerd 640 MB Digitale videonorm Digitale Visuele Interface (DVI) Input Device Type Muis, toetsenbord Kaartlezer Type 18 in 1 kaartlezer Ondersteunde flash-geheugenkaarten CompactFlashkaart type I, CompactFlashkaart type II, Geheugenplaat, Memory Stick PRO, Microdrive, SD Memory Card, SmartMedia Card, xD-Picture Card Muis Technologie Optisch Interface USB Kenmerken Schuif Netwerkgebruik Netwerkgebruik Netwerkadapter - geïntegreerd Protocol voor gegevenskoppeling Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet Opslag Harde schijf 2 x 250 GB - standaard - Serial ATA-150 Optische opslag Type DVD ±RW (+R dubbellaags) - IDE Processor Type Intel Core 2 Duo E6400 Multi-Core Technologie Dual-Core 64-bit Computer Ja Aantal geïnstalleerd 1 Max. aantal ondersteund 1 RAM Grootte geïnstalleerd 2 GB / 4 GB (max.) Technologie DDR II SDRAM Storage Controller (2e) Type 1 x IDE - geïntegreerd Stroom Type apparaat Voeding Toetsenbord Interface USB Uitbreiding / Aansluiting Totaal Expansion Bays (Vrij) 4 ( 2 ) x intern - 3.5" x 1/3H Vooraan toegankelijk - 5.25" x 1/2H Totaal aantal uitbreidingsslots (vrij) 4 geheugen 1 ( 0 ) x processor 2 ( 2 ) x PCI 1 ( 0 ) x PCI Express x16 Interfaces 6 x Hi-Speed USB - 4-PIN USB type A ( 2 in de voorkant ) 1 x toetsenbord - algemeen - 6-pens mini-DIN (PS/2 stijl) 1 x muis - algemeen - 6-pens mini-DIN (PS/2 stijl) 1 x serieel - RS-232 - 9-pens D-Sub (DB-9) 1 x parallel - IEEE 1284 (EPP/ECP) - 25-pens D-Sub (DB-25) 1 x IEEE 1394 (FireWire) - 6-PIN FireWire 1 x netwerk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX/1000Base-T - RJ-45 1 x audio - Uitgang - mini-telefoon 3,5 mm. ( 1 in de voorkant ) 1 x microfoon - invoer - mini-telefoon 3,5 mm. ( 1 in de voorkant ) Danjjewel! Yvea Bewerkt: 18 april 2007 door yvea0 Reageren
ifc3 Geplaatst: 18 april 2007 Rapport Geplaatst: 18 april 2007 Dat hangt van de prijs af.... Reageren
yvea0 Geplaatst: 18 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 18 april 2007 Dat hangt van de prijs af.... €1300 euro Maar volgens mij heeft dit er helemaal niks mee te maken...? Reageren
ifc3 Geplaatst: 18 april 2007 Rapport Geplaatst: 18 april 2007 Dat hangt van de prijs af.... €1300 euro Maar volgens mij heeft dit er helemaal niks mee te maken...? Het is een goede pc, maar je moet er niet meer dan 1200 euro voor geven... Reageren
yvea0 Geplaatst: 18 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 18 april 2007 Dat hangt van de prijs af.... €1300 euro Maar volgens mij heeft dit er helemaal niks mee te maken...? Het is een goede pc, maar je moet er niet meer dan 1200 euro voor geven... Ik vind 1300 wel okeej Reageren
ifc3 Geplaatst: 18 april 2007 Rapport Geplaatst: 18 april 2007 Dat hangt van de prijs af.... €1300 euro Maar volgens mij heeft dit er helemaal niks mee te maken...? Het is een goede pc, maar je moet er niet meer dan 1200 euro voor geven... Ik vind 1300 wel okeej Maar 100 euro uitsparen is nog beter Reageren
yvea0 Geplaatst: 18 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 18 april 2007 Dat hangt van de prijs af.... €1300 euro Maar volgens mij heeft dit er helemaal niks mee te maken...? Het is een goede pc, maar je moet er niet meer dan 1200 euro voor geven... Ik vind 1300 wel okeej Maar 100 euro uitsparen is nog beter Kunnen we s.vp. weer ff over de inhoud praten? niet over de prijs Ik zou graag wat minpunten en pluspunten willen weten Danku Yvea Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 18 april 2007 Rapport Geplaatst: 18 april 2007 Voor zover ik zie is dit een goede PC, het RAM is aan de grote kant, maar dat is juist goed ^^ Ik zie dat hij op Vista werkt, maar dat zit vol met bugs, en de meeste games werken er niet op. Er zit maar 1 jaar garantie op, dat is niet zo veel. De videokaart is redelijk, dus dat is ook geen probleem. Het enige probleem is Vista voor zover ik weet (al is dat niet veel). Reageren
ifc3 Geplaatst: 18 april 2007 Rapport Geplaatst: 18 april 2007 Voor zover ik zie is dit een goede PC, het RAM is aan de grote kant, maar dat is juist goed ^^Ik zie dat hij op Vista werkt, maar dat zit vol met bugs, en de meeste games werken er niet op. Er zit maar 1 jaar garantie op, dat is niet zo veel. De videokaart is redelijk, dus dat is ook geen probleem. Het enige probleem is Vista voor zover ik weet (al is dat niet veel). Het aantal bugs in Windows Vista valt best mee en je kunt er ook Windows 98 Games op doen en sowieso GTA SA werkt bij mij op de RC1. Reageren
Nickonly Geplaatst: 18 april 2007 Rapport Geplaatst: 18 april 2007 Ik wilde net een hele grote post posten. Maar ik drukte helaas op vorige . Maar dan even een samenvatting van wat er eigenlijk uit kwam: Het is een goede computer. Ik denk dat je FSX er op een hoge kwaliteit op kan spelen. (Ik heb namenlijk een slechter systeem en dat gaat al redelijk goed. Maar of je echt alles op High kan zetten weet ik niet zeker) En zoals je kan zien op het doosje van FSX, zie je dat er staat: "'Works great on Windows XP, Works even better on the upcomming Windows Vista". Ook wel, snel vertaald in Nederlands: "Werkt goed op Windows XP, Werkt nog beter op de nieuwe Windows Vista" Dus dat FSX op Vista het doet is wel zeker. Ook andere games kan je er zeker goed op spelen. Dus ik zou'm kopen. Reageren
Dead-Dodo Geplaatst: 23 april 2007 Rapport Geplaatst: 23 april 2007 hij gaat zowiezo op vista draaien en er komt een patch uit waardoor je hem in dx10 kan spelen en dus (als ik het goed heb) beter beeld geeft dan in dx9 Reageren
ifc3 Geplaatst: 23 april 2007 Rapport Geplaatst: 23 april 2007 hij gaat zowiezo op vista draaien en er komt een patch uit waardoor je hem in dx10 kan spelen en dus (als ik het goed heb) beter beeld geeft dan in dx9 Waarom geen OpenGL dan? Reageren
Blastov Geplaatst: 24 april 2007 Rapport Geplaatst: 24 april 2007 Voor zover ik zie is dit een goede PC, het RAM is aan de grote kant, maar dat is juist goed ^^Ik zie dat hij op Vista werkt, maar dat zit vol met bugs, en de meeste games werken er niet op. Er zit maar 1 jaar garantie op, dat is niet zo veel. De videokaart is redelijk, dus dat is ook geen probleem. Het enige probleem is Vista voor zover ik weet (al is dat niet veel). Het ram is niet aan de grote kant in vergelijking met de rest van de pc, het is precies een goede verhouding. 4GB zou pas aan de grote kant zijn. Over die Vista, je kunt er toch gewoon XP bij opzetten. hij gaat zowiezo op vista draaien en er komt een patch uit waardoor je hem in dx10 kan spelen en dus (als ik het goed heb) beter beeld geeft dan in dx9 Waarom geen OpenGL dan? DX10 pwnd OpenGL vierkant. Over die PC, het is zeker een next-gen PC, of je er je hele middelbare schooltijd mee vooruit kan weet ik niet, upgraden kan nog altijd. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 24 april 2007 Rapport Geplaatst: 24 april 2007 hij gaat zowiezo op vista draaien en er komt een patch uit waardoor je hem in dx10 kan spelen en dus (als ik het goed heb) beter beeld geeft dan in dx9 Waarom geen OpenGL dan? Vista ondersteunt native OpenGL DX10 pwnd OpenGL vierkant. OpenGL PS3 games zijn even mooi als DX X360 games... Reageren
Marius Geplaatst: 25 april 2007 Rapport Geplaatst: 25 april 2007 OpenGL PS3 games zijn even mooi als DX X360 games... Xbox 360 draait dan ook geen DirectX 10. Tevens kan je DirectX 10 niet vergelijken met OpenGL, wat je wel kan is OpenGL 2.0 versus Direct3D10. On-Topic: Wat je configuratie volgens mij nog mist is een geluidskaart, een X-Fi bijvoorbeeld zorgt voor veel beter geluid dan onboardgeluid. Bovendien kan je met een geluidskaart gebruik maken van EAX effecten binnen games, en het is een groot verschil tussen met of zonder EAX aan. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.