Jump to content

[Tut] Je desktop eruit laten zien als Windows Vista


ifc3

Recommended Posts

Je zou natuurlijk het Vista transformation pack kunnen nemen, maar dan krijg je geen transparante taakbalk enzo, dus besloot ik een tutorial gemaakt hoe je dit doet:

# Ubuntu 7.04:

Open een terminalvenster en typ in:

sudo apt-get install gnome-main-menu

Nu zal er een mooi menu gedownload worden (wacht tot het klaar is met installeren).

Verwijder daarna het bovenste paneel, maar verplaats eerst de kalender, systeemvak etc. naar het onderste paneel.

Druk met de rechtermuisknop op de datum, zet ¨vastzetten op paneel¨ voor alle dingen op beide panelen. Druk dan met de rechtermuisknop ok de datum en druk op verplaatsen en zet hem op een plek beneden op het paneel. Doe dit ook met de eventuele starters bij de balk bovenin, het systeemvak (druk op de ¨puntjes¨ voor het systeemvak), het prullebak en uitzet icoontje. Vewijder nu het bovenste paneel en druk dan bij het onderste paneel op ¨Toevoegen aan paneel¨ en dubbelklik op Hoofdmenu met dat computer icoontje erboven. Verplaats het naar de plek waar je graag het menu wilt hebben.

Nu gaan we het Windows Vista Thema installeren.

Ik raad aan: http://www.gnome-look.org/content/show.php?content=42697

Download het (bv. met firefox en zet het op je desktop).

Ga dan naar Computer (het hoofdmenu dat je net plaatste) -> Systeemvoorkeuren -> Thema. Sleep nu het themabestand (42697-LiNsta-GTK2.tar.gz) naar het ¨thema venster.¨ Het thema zal worden geinstalleerd. Druk daarna op ¨Nieuw thema gebruiken.¨ Je hebt nu het Windows Vista thema.

Nu nog een nieuw icoon thema.

Ik raad aan: http://www.gnome-look.org/content/show.php?content=32146

Installeer die op dezelfde manier als het thema.

Nu gaan we iets met desktop-effects doen.

Ga naar Computer->Systeemvoorkeuren -> Bureaublad effecten. Activeer ze.

Open dan (als die het doen) een terminal venster en typ in:

sudo apt-get install beryl

wacht tot dit klaar is en typ dan in:

beryl-manager

en zet vensterbeheerder op beryl als dit nog niet automatisch gebeurd.

Nu hebben we nog een mooi Vista Emerald Thema nodig:

http://www.gnome-look.org/content/show.php?content=49000

Druk met de rechtermuisknop op het diamandje in het systeemvak en druk op Emerald thema instellingen. Druk op Import, importeer het bestand (49000-Vista.emerald) en kies Vista uit de lijst).

Nu gaan we nog een Vista Blur effect toevoegen:

Dubbelklik op het Diamandje, ga naar visuele effecten, vink ¨3D effecten¨ en ¨blur effects¨ aan.

Klik op blur effects, druk op het tabblad ¨vervaging¨, zet Speciale gevallen->blur transformed Windows aan.

De Animatie's kun je naar eigen smaak instellen bij animatie's.

Ik heb voor Creeer sluit: Vervaag en voor (de)Minimaliseer: Inzoomen.

Nu nog een wallpaper:

Die kun je zelf uitzoeken, of een uit de echte vista collectie. Ik heb de mijne even bijgevoegd.

En de doorzichtige taakbalk.

Zet de focus op de taakbalk (klik ergens op een leeg plekje ofzo), houd ALT in en scroll met je scrollwiel om de transparantie in te spellen.

Extra:

Installeer Screenlets:

Howto

(zoiets als ¨sidebar¨ in Windows Vista.

Nu lijkt je desktop precies op Windows Vista.

(E.V.T. nog een bijpassend Firefox thema: myfirefox).

Resultaat (met het standard Human icon theme ):

vissoepab6.th.jpg

vistaln4.th.jpg

EDIT: Firefox thema + achtergrond

EDIT: Link emerald thema gefixed.

post-31336-1178216813_thumb.jpg

Bewerkt: door ifc3
Link to comment
Delen op andere websites

Je kunt hem ook gebruiken voor Debian met Gnome.

Je kunt hem ook voor Sabayon gebruiken als je Gnome gebruikt, alleen dan hoef je niet dat menu te downloaden en beryl is ook standard. Maar om Gnome standard te gebruiken (als je dat met KDM doet, laden alle Gnome programma's heel traag laden. Daarom moet je GDM als standard zetten.

Je begint met het installeren van GDM:

sudo emerge gdm

en als dat klaar is:

(ik krijg een internal server error als ik dit invul.... dus moet je de \ slashen vervangen met / slashen)

sudo gedit \etc\conf.d\xdm

en vervang KDM door GDM.

Nu is het standard login scherm heel lelijk (volgdende stap geldt ook voor ubuntu).

Daarom heb ik een mooi thema opgezocht voor het login scherm:

http://www.gnome-look.org/content/show.php?content=57349

Download het en ga naar Computer -> Systeemvoorkeuren -> Aanmeldvenster

Klik op het tabblad lokaal en druk op toevoegen.

Selecteer het thema bestand en in ubuntu druk op het rondje voor Linux Vista en in Sabayon zorg dat er alleen een vinkje staat voor linux Vista. (Het verschil is dat ubuntu Gnome 2.18 standard heeft en Sabayon 2.16).

Nu heb je ook een mooi loginscherm.

Bewerkt: door ifc3
Link to comment
Delen op andere websites

Bij de emerald theme link krijg ik een 404-error. Voor de rest heb je alles mooi duidelijk uitgelegd en het resultaat ziet er goed uit!

Edit: Nu doet hij het wel weer :)

Bewerkt: door -Roy-
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...