Jump to content

C++ tutorial 1


Ken-D

Recommended Posts

Nou mensen aangezien ik het vaak heb over wat C++ een goede taal is heb ik besloten een echte C++ tutorial te maken.Dit is voor de echte doorzetters die graag ook wat C++ willen kennen en de kracht ervan willen zien van zoeits simpels.Als eerste moet je een compliner downloaden of aanschaffen.Het downloaden van de compliner is geheel gratis en niet illegaal.1 van de gratis compliner is DevC++.1 van de beste naar. mijn mening.klik hier

Klik op Dev C++ 4 en download het programma.

Installeer het programma en start het op.

Je ziet een scherm(klint logisch).

Klik op File-New Source file.

Er een komt een lege regel.

Eerst even wat basic uitleg.

Zonder Prepocessor zou C++ niks zijn.Ik geef een ander voorbeeld:Zonder internet of winkels zouden wij niet aan de GTA reeks komen.Om de prepocessor draait alles.Maar wat doet hij dan?Hij zet codes om in bestanden die geopend kunnen worden.

We gaan nu onze eerste programma maken.Mensen die veel scripten kennen het bekende hallo wereld programma wel.En dat gaan wij nu ook maken.Ik zou zeggen dat je het overtypt want van kopieren en plakken leer je weinig.

#include <iostream>

using namespace std;

int main()

{

cout << "Hallo Wereld";

cin.get();

}

Nu druk je op:

Excecute-compline and run.

Nu zie je waarschijnlijk als je alles goed heb gedaan Hallo Wereld verschijnen in dos.

Dan nu een korte uitleg erover.

#include <iostream> geeft een headerfile weer.Wat is een headerfile?Dat is een bestand wat bepaalde gegevens bevat voor een code om te werken.

using namespace std; > Ik weet ook eigenlijk niet precies waar het voor staat.Je sluit veel codes af met een ; behalve headerfiles en variables.Die ; vooral niet vergeten.

Int main() > is een soort van beginding eingelijk.

{ > een openingstag

cout << "Hallo Wereld"; > Cout geeft weer dat de tekst op het scherm moet laten worden gezien.Dit word gezet tussen twee " en ook weer afgesloten met ;.

cin.get(); > staat voor dat de dos console niet ineens moet wegflitsen voordat je het heb gezien.

} > Je sluit het af met een sluitteken.

Nu hebben we onze eerste programma gemaakt.Als er meer aanleg voor is wil ik meer tutorials maken.Deze tutorial mag niet gekopieerd worden of gebruikt worden zonder mijn toestemming.Hoop dat je het een beetje begrepen heb.Anders stel er maar vragen over.

Postaldude

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 43
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ken-D

    9

  • Timotees

    4

  • bigG

    4

  • Bradley H.

    3

Even een korte uitleg over C++.

C++ is een zeer krachtige taal die word gebruikt voor software en ook voor games.Fable is bijvoorbeeld met C++ gemaakt omdat de kracht ervan gewoon groot is.Je kan er ook bijvoorbeeld hele adressboeken meemaken.Het is gewoon een handige programmeertaal. :)

Postaldude

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
cool je kan gewoon je eigen spel maken !

Sorry hoor maar dat gaat denk ik heel moeilijk.

Let niet op die ene post van mij want dat ging weer over die !@#$% foutmelding toen was die melding alleen nog bij C++ dacht ik <_<

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

zo je er nog een kunnen maken?, maar dan over die "variabelen"want daar snap ik geen z*k van

p.s. mischien is het een leuk idee, als er animo voor is, om het op een site te zetten, al die sites die er nu staan zijn best wel lastig om te begrijpen

Bewerkt: door timotees
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb er een paar maanden geen ding meer aan gedaan en ik ken alleen een beetje de hallo wereld dinges.Sorry mensen maar ik doe het nooit meer.

Mischien heeft een andere C++er zin om wat meer tutorials te maken?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...