Jump to content

Beste Huis tuin en keuken OS

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Afsplitsing van Windows Firewall wordt uitgezet door Norton

En wat dacht je van een OS waarvoor er (bijna) geen virussen zijn?

Is een optie, maar niet voor de gemiddelde huis tuin en keuken consument. Meer voor iets voor mensen die wat gevorderder zijn en iets anders willen proberen.

Bewerkt: door Ewoud
  • Reacties 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• ifc3

25

• wizkid4590

21

• Ewoud

7

• S-te-Fan

5

Top Posters In This Topic

Geplaatst:
Is een optie, maar niet voor de gemiddelde huis tuin en keuken consument. Meer voor iets voor mensen die wat gevorderder zijn en iets anders willen proberen.

Iemand die nog nooit een pc heeft aangeraakt is dus gevorderd (bv. Ubuntu is gebruiksvriendelijker dan windows, omdat er minder onderhoud nodig is, en je makkelijker een programma installeert).

Iemand die nog nooit een pc heeft aangeraakt is dus gevorderd (bv. Ubuntu is gebruiksvriendelijker dan windows, omdat er minder onderhoud nodig is, en je makkelijker een programma installeert).

Nee, die is ontwetend, loopt de winkel binnen en koopt een computer met een vooraf geinstalleerd besturingssysteem.

Windows Installer werkt makkelijk genoeg voor een huis tuin en keuken consument en set up voorbereiding van Windows Zorgt ervoor dat onderhoud ook automatisch gebeurt, zoals alle updates.

Daarnaast is er makkelijker software verkrijgbaar voor huis tuin en keuken consumenten voor Windows dan voor Ubuntu of andere linux/unix varianten. Waarom? Omdat de gemiddelde huis tuin en keuken consument de eerste beste dixons of andere soort gelijke winkel binnen stapt en zijn software koopt.

Geplaatst:
Mac os X vind ik persoonlijk de beste :).

Binnekort Mac OS X Leopard. Ben tot me 16e een mac user geweest. Zodra ik een nieuwe pc koop stap ik ook weer over naar Mac :Y

Nee, die is ontwetend, loopt de winkel binnen en koopt een computer met een vooraf geinstalleerd besturingssysteem.

Windows Installer werkt makkelijk genoeg voor een huis tuin en keuken consument en set up voorbereiding van Windows Zorgt ervoor dat onderhoud ook automatisch gebeurt, zoals alle updates.

Daarnaast is er makkelijker software verkrijgbaar voor huis tuin en keuken consumenten voor Windows dan voor Ubuntu of andere linux/unix varianten. Waarom? Omdat de gemiddelde huis tuin en keuken consument de eerste beste dixons of andere soort gelijke winkel binnen stapt en zijn software koopt.

Windows installer is volgens mij te sloom, als ik in windows op de rechtermuisknop druk, duurt het soms wel 2 seconden voordat het menu helemaal geopend is en dat soort dingen.

Windows zorgt er niet voor dat onderhoud automatisch gebeurd, maar zorgt er wel voor dat de gebruiker zoveel mogelijk geirriteerd wordt (nieuwe vista schermpjes), want automatische updates is niet alles, je moet altijd herstarten na een update (heel zelden niet) en de pc wordt steeds slomer.

Ja, maar dan moet je wel een mac hebben of een Intel PC die NIET een Jmicron PATA Controller heeft.

Bewerkt: door ifc3
Geplaatst:

Same here! Ik heb nu al 2 jaar een Hackint0sh (normale PC die OSX draait) en sind een paar maanden ook een MacBook (zie sign) En het bevalt me prima! Normaal op windows had ik de boel met virusscanners en al die troep meer beveilig en nog kon ik elke maand door virussen weer windows opnieuw installeren. Met OS X draait het gewoon zonder extra virusscaners. Ook geen gezijk met activatie of gezeur dat ie illegaal is terwijl je zeker weet dat je hem echt legaal gekocht hebt... Verder is het aanbod aan games nog wat laag maar dat gaat veranderen! Zo heeft EA Games een soort dochter bedrijf opgerigt 'Aspyr' en die zet bijna alle games van EA om naar mac!

Conclusie:

Ik vind de mac beter, waarom? De enige nadelen zijn dat hun computers wat aan de prijs zijn maar daartegenover staat dat je dan ook echt kwaliteit hebt zo kan ik mijn macbook laten vallen en hij doet het nog steeds maar dat moet ik met bijv een acer niet uithalen want dan is het R.I.P. acer. En als laatste: het game aanbod is nog wat aan de lage kant maar zoals ik al zij wordt daar verandering in gebracht.

Waarom geen PC met windows? uhhm ik denk dat ik dan voor de komende maanden nog druk ben met het typen van de nadelen... Maarja even de punten waar de meesten zich verschikkelijk aan storen o.a. ik: The Blue Screen Of Death, we kennen het allemaal wel het blauwe scherm met de witte letter en daarna valt de computer uit... Het chipje waar iets dat bios genoemt word op staat.... Bois komt uit 1980 en heeft nog bijna geen veranderingen gekregen zo heeft het dus ook nog steeds dat lelijke dos uiterlijk. Doordat het zo oud is kan het minder snel alles verwerken zo kan ik windows op een mac (EFI ipv BIOS) zetten en een vergelijkbare pc en dan zie je dat de mac het een stuk sneller doet. Waarom? omdat EFI bijna elke maand geupdate word en komt automatisch mee met de updates van je mac doordat het zo nieuw is ondersteunt het de nieuwste technologieen waardoor de componenten alles sneller kunnen berekenen. Verder nog een paar programmatjes de WGA (Genuine) check en de 'Windows Activatie' kennen we allemaal wel levert alleen maar problemen op... En als laatste in mijn bericht we kennen het allemaal de virussen m$ treed niet hard op tegen virussen en hackers en alles hierdoor moet je zelf een virusscanner aanschaffen die je computer behoorlijk vertraagt en vaak al niet genoeg is omdat alles er nog doorheen komt...

Voor mij is mac os x dus beter ze zeggen dat er niet zoveel software draait op mac, dit is niet waar ik heb 2 macs en ik mis er niks aan voor alles op windows is een vervanging en dit is altijd beter dan op windows.

Wizkid4590

Same here! Ik heb nu al 2 jaar een Hackint0sh (normale PC die OSX draait) en sind een paar maanden ook een MacBook (zie sign) En het bevalt me prima! Normaal op windows had ik de boel met virusscanners en al die troep meer beveilig en nog kon ik elke maand door virussen weer windows opnieuw installeren. Met OS X draait het gewoon zonder extra virusscaners. Ook geen gezijk met activatie of gezeur dat ie illegaal is terwijl je zeker weet dat je hem echt legaal gekocht hebt... Verder is het aanbod aan games nog wat laag maar dat gaat veranderen! Zo heeft EA Games een soort dochter bedrijf opgerigt 'Aspyr' en die zet bijna alle games van EA om naar mac!

Conclusie:

Ik vind de mac beter, waarom? De enige nadelen zijn dat hun computers wat aan de prijs zijn maar daartegenover staat dat je dan ook echt kwaliteit hebt zo kan ik mijn macbook laten vallen en hij doet het nog steeds maar dat moet ik met bijv een acer niet uithalen want dan is het R.I.P. acer. En als laatste: het game aanbod is nog wat aan de lage kant maar zoals ik al zij wordt daar verandering in gebracht.

EDIT: ovigerens blunderen ze wel wat vaak in die mac vs. pc reclame's.

Waarom geen PC met windows? uhhm ik denk dat ik dan voor de komende maanden nog druk ben met het typen van de nadelen... Maarja even de punten waar de meesten zich verschikkelijk aan storen o.a. ik: The Blue Screen Of Death, we kennen het allemaal wel het blauwe scherm met de witte letter en daarna valt de computer uit... Het chipje waar iets dat bios genoemt word op staat.... Bois komt uit 1980 en heeft nog bijna geen veranderingen gekregen zo heeft het dus ook nog steeds dat lelijke dos uiterlijk. Doordat het zo oud is kan het minder snel alles verwerken zo kan ik windows op een mac (EFI ipv BIOS) zetten en een vergelijkbare pc en dan zie je dat de mac het een stuk sneller doet. Waarom? omdat EFI bijna elke maand geupdate word en komt automatisch mee met de updates van je mac doordat het zo nieuw is ondersteunt het de nieuwste technologieen waardoor de componenten alles sneller kunnen berekenen. Verder nog een paar programmatjes de WGA (Genuine) check en de 'Windows Activatie' kennen we allemaal wel levert alleen maar problemen op... En als laatste in mijn bericht we kennen het allemaal de virussen m$ treed niet hard op tegen virussen en hackers en alles hierdoor moet je zelf een virusscanner aanschaffen die je computer behoorlijk vertraagt en vaak al niet genoeg is omdat alles er nog doorheen komt...

Voor mij is mac os x dus beter ze zeggen dat er niet zoveel software draait op mac, dit is niet waar ik heb 2 macs en ik mis er niks aan voor alles op windows is een vervanging en dit is altijd beter dan op windows.

Wizkid4590

Ja, daarom gebruik ik Ubuntu voor alles, behalve voor games die niet in Cedega draaien (ja, zelfs Windows Games draaien beter op Linux of op een Mac), en die WGA is bij Windows heel makkelijk te hacken, maar het is wel irritant.

Windows is ook een stuk trager (in ubuntu kan ik makkelijk 100en vensters open hebben, Windows loopt gewoon vast...), wat ook wel een beetje komt omdat je geen virusscanners en dat soort troep hoeft te draaien.

En een Bios zou sinds 1980 niet veranderd zijn? Volgens mij wel (als je 1 uit 1980 neemt en 1 van nu....).

En over dat vallen met een macbook: neem geen Acer, maar neem bv. Toshiba. Ik kan mijn Toshiba ook gewoon laten vallen (paar keer gebeurd) in hij is ook nog steeds heel.

ps: Acer -> Scherp

Apple -> Appel

Bewerkt: door ifc3
Geplaatst:

De bios heeft keine veranderingen ondergaan de basis is grootendeels hetzefde als in 1980. EFI daarintegen heeft alles het nieuwste van het nieuwste. De WGA check heeft bij mij gelijk :puh: illigale windows op de computers hier :D en is inderdaad makkelijk te hacken maar het blijft irri.... En misschien is jou toshiba dan wel wat steviger maar over het algemeen kan een pc notebook er niet tegen en een macbook wel.

Wizkid4590

Windows installer is volgens mij te sloom, als ik in windows op de rechtermuisknop druk, duurt het soms wel 2 seconden voordat het menu helemaal geopend is en dat soort dingen.

Windows zorgt er niet voor dat onderhoud automatisch gebeurd, maar zorgt er wel voor dat de gebruiker zoveel mogelijk geirriteerd wordt (nieuwe vista schermpjes), want automatische updates is niet alles, je moet altijd herstarten na een update (heel zelden niet) en de pc wordt steeds slomer.

Wat heeft rechtermuis klikken met Windows installer te maken? Daarnaast wat versta jij allemaal onder onderhoud? De automatische updates irriteren mij niet behalve dat punt dan dat je heel af en toe voor een update moet herstarten.

Met Vista heb ik te weinig ervaring om er iets over de update functie te zeggen, maar heb genoeg gehoord over de iritante schermpjes.

Zal daarom zelf ook nooit op Vista overgaan, maar het houden bij Win XP Pro en Mac.

Overings als we nu gaan kijken wat nu echt de makkelijkste en beste OS is dan zal ik ook gaan voor Mac. Er is gelukkig meer reclame ervoor zodat meer mensen de OS kunnen.

Edit: Om even terug te komen op de Notebooks.. Heb nu al 1,5 een acer en gaat elke dag mee in de laptop tas naar school en werk. Hij heeft nu al behoorlijk wat stoten en bonken van het reizen verduurd, maar werkt nog steeds zonder enige slag of stoot. Heb zelfs er een keer mee gegooid terwijl hij in me tas zat. Het enigste wat mij laptop ooit heeft gehad is een rauw ei tussen me toetsenboorden, maar voor de rest nooit problemen.

Dit zijn eerder persoonlijke ervaringen dan dat het iets zegt over het merk.

Geplaatst:

Dat is een goede keus, en als je het anders bekijkt: MS brengt tientallen verschillende versies op de markt, van Max OS X is er maar eentje, en Vista Ultimate kost 500 euro, OS X kost 150...

Geplaatst:

Ik heb even een vraag over de Mac OS

ik hoor veel mensen zeggen dat het een goeie OS is..

maar als zou ik dat op mijn PC,tje installeren kan ik dan wel gewoon Rollercoaster Tycoon en Gta Sanandreas enz.. spelen???

of ondersteunt Mac dat allemaal niet? want ik zou dat besturings systeem graag willen hebben :*D

Want Windows word mij een beetje te standaard :puh:

Mac OS is dood... kijk maar.

Als je Mac OS X (1.4.9) bedoelt, ja dat kan.

Maar dat moet je aan Wizkid4590 vragen hoe je dat doet.

Bewerkt: door stefaneke
Geplaatst:
Wat heeft rechtermuis klikken met Windows installer te maken?

Dat heeft er niets mee te maken, ik bedoel als ik bijv. op de desktop op de rechtermuisknop druk.

Daarnaast wat versta jij allemaal onder onderhoud? De automatische updates irriteren mij niet behalve dat punt dan dat je heel af en toe voor een update moet herstarten.

Die automatische updates irriteren mij wel: Ben je een spel aan het doen, springt dat er weer voor.

Wat ik onder onderhoud versta (in Windows):

- Defragmenteren

- Virus Scannen

- Spyware scannen

- Temp leeghalen

- Register opschonen

Met Vista heb ik te weinig ervaring om er iets over de update functie te zeggen, maar heb genoeg gehoord over de iritante schermpjes.

Zal daarom zelf ook nooit op Vista overgaan, maar het houden bij Win XP Pro en Mac.

Overings als we nu gaan kijken wat nu echt de makkelijkste en beste OS is dan zal ik ook gaan voor Mac. Er is gelukkig meer reclame ervoor zodat meer mensen de OS kunnen.

Bedoel je die Mac Reclame's waarin ze altijd van die tegenstellingen met de verschillende door hun zelf gemaakte reclame's hebben?

Edit: Om even terug te komen op de Notebooks.. Heb nu al 1,5 een acer en gaat elke dag mee in de laptop tas naar school en werk. Hij heeft nu al behoorlijk wat stoten en bonken van het reizen verduurd, maar werkt nog steeds zonder enige slag of stoot. Heb zelfs er een keer mee gegooid terwijl hij in me tas zat. Het enigste wat mij laptop ooit heeft gehad is een rauw ei tussen me toetsenboorden, maar voor de rest nooit problemen.

Dit zijn eerder persoonlijke ervaringen dan dat het iets zegt over het merk.

Over het algemeen gaat een Macbook daar eerder stuk aan dan een PC laptop

Dat is een goede keus, en als je het anders bekijkt: MS brengt tientallen verschillende versies op de markt, van Max OS X is er maar eentje, en Vista Ultimate kost 500 euro, OS X kost 150...

Microsoft Windows Vista Ultimate NL OEM 1 pack, 32-bits € 153,95

Verklaring A.U.B.?

Mac OS is dood... kijk maar.

Als je Mac OS X (1.4.9) bedoelt, ja dat kan.

Maar dat moet je aan Wizkid4590 vragen hoe je dat doet.

Je kunt Mac OS X niet op iedere pc draaien. Je pc moet aan ongeveer deze eisen voldoen

- 256mb geheugen

- Intel Chipset (865 of hoger en niet hoger dan een 965)

- Intel Processor met SSE3

Geplaatst:

Dus ik heb een AMD Sempron processor en een Nvidia chipset en wel 512 mb geheugen..

dus ik kan de Mac besturing systeem wel vergeten op mijn PC :cry:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...