Ninoke Geplaatst: 4 juni 2007 Rapport Geplaatst: 4 juni 2007 (bewerkt) Yu, Ik heb toenjuist GTA sa voor de pc gehaald ik had al op de ps2 ma daar kon ik geen mods voor(ik had geen zin om ARMAX te kope)en nu terzake:P Ik zou graag willen weten hoe je mods instaleert vooral voertuigen en savegames en ook hoe je MTA SA instaleert ik zou het liefst alles willen weten hoe het moet en tips en zou ik ook graag willen en welke mods jullie zowat hebben en waar je ze kunt halen buiten gtagames.nl want hier staan er neit zoveel op want ik heb altijd gedacht dat je gewoon de mod moest downloade en dan zat hij erin maar dat klopt zeker nie? da was mijne zever() en ik hoop dat ik snel antwoord kan krijge grtz Ninoke EDIT:Ik heb versie 2.00 waar kan ik de patch voor versie 1.0 te krijge? Bewerkt: 4 juni 2007 door Ninoke Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 4 juni 2007 Rapport Geplaatst: 4 juni 2007 Yu,Ik heb toenjuist GTA sa voor de pc gehaaldikhad apde pma daarko ik geen mods voor(ik had geen zin om ARMAX te kope)en nu terzake:P Ik zou graag willen weten hoe je mods instaleert vooral voertuigen en savegames en ook hoe je MTA SA instaleert ik zou het liefst alles willen weten hoe het moet en tips en zou ik ook graag willen en welke mods jullie zowat hebben en waar je ze kunt halen buiten gtagames.nl want hier staan er neit zoveel op want ik heb altijd gedacht dat je gewoon de mod moest downloade en dan zat hij erin maar dat klopt zeker nie? da was mijne zever() en ik hoop dat ik snel antwoord kan krijge grtz Ninoke Ik zal je eens uitleggen hoe je voertuigen, savegames en MTA installeert. Voertuigen: Voertuigen installeren kan je op twee manieren; met SAMI dat staat voor 'San Andreas Mod Installer' of met de 'IMG Tool'. Persoonlijk raad ik je SAMI aan aangezien dit werkt als een automatische installer. De IMG Tool daarin tegen is een wereld van verschil. Het is vrijwel steeds toevoegen en het verwijderen van bestanden. Het is overigens wel zo dat je bij SAMI het meeste kans hebt op een fout. Om je allemaal te vergemakkelijken zijn er verscheidene tutorials te vinden waarin wordt uitgelegd hoe je met beide programma's een voertuig installeert. 1] Tutorial IMG Tool2] Tutorial IMG Tool3] Tutorial SAMIDownload IMG Tool!Download SAMIIk hoop dat het je lukt aan de hand van de bovenstaande tutorials. Maak wel even een kopie van je bestanden! Mocht het fout gaan dan heb je de originele bestanden altijd achter de hand. Let op: Zorg ervoor dat je V1 hebt, anders zal deze en overigens geen enkele andere mod het doen. Download en installeer daarom voor de zekerheid deze patch. Savegames: Gedownloade savegames installeer je door de savegames met de '.b' extensie naar de 'GTA San Andreas User Files' te kopieëren. Deze 'GTA San Andreas User Files' vind je in de map Mijn Documenten'. MTA: Je hebt ten eerste een originele versie van San Andreas nodig, maar die heb je al. Ten tweede heb je natuurlijk MTA op zich nodig, die kan je hier downloaden. Overigens bestaat GTA: San Andreas uit twee versies. Een V1 en een V2. Wat precies het verschil is, dat is wat lastig uit te leggen. Maar het komt erop neer dat met V2 minder goed te modden valt dan met V1. Als je dus MTA wilt doen moet je V1 hebben. In het beginscherm van San Andreas kun je zien welke versie je hebt. Staat er niets, dan heb je V1. Jij hebt V2 overigens. Als je GTA laatst gekocht hebt, dan heb je V2. Als je V2 hebt, dan moet je downgraden. Ik ga nu even uitleggen hoe dat moet. Download en installeer eerst even deze patch. Download nu de 'main.scm' en 'script.img' van V1. Deze kun je hier downloaden. Pak het bestand uit en er zullen twee bestanden uitkomen, namelijk de bestanden 'main.scm' en 'script.img'. Die twee bestanden moet je kopieëren naar de volgende map: 'Deze computer/*/Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas/Data/Script.' Maak wel een back-up van de bestanden die er zal staan. Deze bestanden die je nu download zullen de al bestaande bestanden vervangen. Om dat te voorkomen maak je een back-up. Een back-up is dus eigenlijk een kopie van een bestand. Zet deze overigens in een map waar je hem wel weer terug vindt, bij voorkeur in een speciale nieuwe map. Voor de overige mods kun je het beste even de readme doorlezen. We kunnen je wel alles vertellen natuurlijk, maar dat is dubbel, aangezien alles meestal ook in de readme staat. Reageren
Ninoke Geplaatst: 4 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 4 juni 2007 Ik ben begonnen met de versie v1 erop te zetten maar ik kan de map:'Deze computer/*/Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas/Data/Script.niet vinden maar wel gta sa userfiles en het lukt dus niet meschien wat meer tips voor v1 derop te zette Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 4 juni 2007 Rapport Geplaatst: 4 juni 2007 Ik ben begonnen met de versie v1 erop te zetten maar ik kan de map:'Deze computer/*/Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas/Data/Script.niet vinden maar wel gta sa userfiles en het lukt dus niet meschien wat meer tips voor v1 derop te zette Misschien kijk je op de verkeerde schijf? Gebruik anders even de zoekfunctie van Windows, daarmee vind je die map vast en zeker wel. Hij moet er gewoon zijn. Ik denk dat je in de map 'Mijn Documenten' zoekt naar die map, maar daar moet je niet kijken. Als je GTA: San Andreas volledig hebt geïnstalleerd, dan moet je ook alle mappen kunnen vinden. Die * staat overigens voor je schijf, dat kan van alles zijn, bijvoorbeeld: (C:). Reageren
Ninoke Geplaatst: 4 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 4 juni 2007 Ik ben begonnen met de versie v1 erop te zetten maar ik kan de map:'Deze computer/*/Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas/Data/Script.niet vinden maar wel gta sa userfiles en het lukt dus niet meschien wat meer tips voor v1 derop te zette Misschien kijk je op de verkeerde schijf? Gebruik anders even de zoekfunctie van Windows, daarmee vind je die map vast en zeker wel. Hij moet er gewoon zijn. Ik denk dat je in de map 'Mijn Documenten' zoekt naar die map, maar daar moet je niet kijken. Als je GTA: San Andreas volledig hebt geïnstalleerd, dan moet je ook alle mappen kunnen vinden. Die * staat overigens voor je schijf, dat kan van alles zijn, bijvoorbeeld: (C:). Bedankt het is gelukt en nu al die andere nest nog!() Je bent in iedergeval een toffe gast de savegame werkt niet ik heb hem gewoon gekopieerd naar gta sanandreas user files dan kreeg ik daa een map bij en ik klik op die map dan komt er die savegame te staan ik wil het openen maar dan weet ik niet met welk programma Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 4 juni 2007 Rapport Geplaatst: 4 juni 2007 Je moet een savegame niet openen met een programma, maar in SA zelf. Start SA op, doe Start Game > Load Game en selecteer daar de goede savegame. Reageren
Ninoke Geplaatst: 4 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 4 juni 2007 Je moet een savegame niet openen met een programma, maar in SA zelf. Start SA op, doe Start Game > Load Game en selecteer daar de goede savegame. Dat is het juist ik krijg daar geen savegames en als je de vorige reacties hebt gelezen heb je wel gelezen dat het om een gedowloade savegame ging en nu wagt ik nog steeds op m'n antwoord!!! Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 4 juni 2007 Rapport Geplaatst: 4 juni 2007 Je moet een savegame niet openen met een programma, maar in SA zelf. Start SA op, doe Start Game > Load Game en selecteer daar de goede savegame. Dat is het juist ik krijg daar geen savegames en als je de vorige reacties hebt gelezen heb je wel gelezen dat het om een gedowloade savegame ging en nu wagt ik nog steeds op m'n antwoord!!! Zo te zien doe je iets niet goed. Als je een savegame naar je 'GTA San Andreas User Files' kopieërt, dan moet je er geen nieuwe map bijkrijgen. Het bestand met de '.b' extensie moet gewoon naar de 'GTA San Andreas User Files' gekopieërt worden. Die map krijg je meestal als iets hebt uitgepakt. Uitpakken moet inderdaad, maar de savegame zelf moet echt specifiek in de 'GTA San Andreas User Files' geplaatst worden, anders doet je savegame het niet. Zoiets steek heel erg nauw. Reageren
Ninoke Geplaatst: 4 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 4 juni 2007 Het is gelukt alleen als ik de savegame wil laden sluit het spel af en dan zegt ie er is een fout opgetreden en gta sanandreas moet worden afgesloten en dan u was bezig met een bewerking en is mogelijk verloren gegaan (ofzoiets) WTF nu?????!!!!!!!! Reageren
Jow Tommy Verceti Geplaatst: 4 juni 2007 Rapport Geplaatst: 4 juni 2007 (bewerkt) Het is gelukt alleen als ik de savegame wil laden sluit het spel af en dan zegt ie er is een fout opgetreden en gta sanandreas moet worden afgesloten en dan u was bezig met een bewerking en is mogelijk verloren gegaan (ofzoiets)WTF nu?????!!!!!!!! Dan heb je waarschijnlijk een savegame van de verkeerde versie gedownload, je kan in deze tutorial lezen hoe je van beide versies de savegames kan spelen. Je had eerst V2 toch? Als je niet gebruik wilt maken van die tutorial kan je ook gewoon alleen savegames downloaden die ook V2 zijn. Het kan trouwens ook zo zijn dat er een andere fout in het spel zit maar probeer eerst dit maar eens. Edit hieronder: -Matthijs- is nu offline dus het kan wel even duren voordat je antwoord van hem krijgt, verder vind ik die tutorial duidelijk hoor. Maar als je het niet begrijpt kan je ook gewoon alleen savegames van V2 downloaden. Bewerkt: 4 juni 2007 door Jow Tommy Verceti Reageren
Ninoke Geplaatst: 4 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 4 juni 2007 Het is gelukt alleen als ik de savegame wil laden sluit het spel af en dan zegt ie er is een fout opgetreden en gta sanandreas moet worden afgesloten en dan u was bezig met een bewerking en is mogelijk verloren gegaan (ofzoiets)WTF nu?????!!!!!!!! Dan heb je waarschijnlijk een savegame van de verkeerde versie gedownload, je kan in deze tutorial lezen hoe je van beide versies de savegames kan spelen. Je had eerst V2 toch? Als je niet gebruik wilt maken van die tutorial kan je ook gewoon alleen savegames downloaden die ook V2 zijn. Het kan trouwens ook zo zijn dat er een andere fout in het spel zit maar probeer eerst dit maar eens. Die turorial brengt me nog meer in de war ik wagt wel op een duidelijk antwoord van matthijs Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 4 juni 2007 Rapport Geplaatst: 4 juni 2007 Het is gelukt alleen als ik de savegame wil laden sluit het spel af en dan zegt ie er is een fout opgetreden en gta sanandreas moet worden afgesloten en dan u was bezig met een bewerking en is mogelijk verloren gegaan (ofzoiets)WTF nu?????!!!!!!!! Dan heb je waarschijnlijk een savegame van de verkeerde versie gedownload, je kan in deze tutorial lezen hoe je van beide versies de savegames kan spelen. Je had eerst V2 toch? Als je niet gebruik wilt maken van die tutorial kan je ook gewoon alleen savegames downloaden die ook V2 zijn. Het kan trouwens ook zo zijn dat er een andere fout in het spel zit maar probeer eerst dit maar eens. Die turorial brengt me nog meer in de war ik wagt wel op een duidelijk antwoord van matthijs Ik heb eigenlijk niet zoveel meer toe te voegen aan de tutorial. Die is duidelijk genoeg volgens mij, maar goed. Je hebt zojuist gedowngrade naar V1. Je kan pas een V1 savegame spelen als je de 'main.scm' en de 'script.img' ook hebt vervangen. Dit heb je net gedaan, dus je kan vanaf nu alleen nog V1 savegames spelen. Het komt er simpelweg op neer dat je de verkeerde versie savegame hebt gedownload net, zoals 'Jow Tommy Verceti' ook al zei. Ik weet niet wat je precies zoekt, maar hier kan je een 100% savegame downloaden voor V1. Daarnaast kun je in dit topic V1 savegames vinden per missie. Als er overigens nog vragen zijn hoor ik ze wel. Reageren
Ninoke Geplaatst: 5 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 5 juni 2007 Het is gelukt alleen als ik de savegame wil laden sluit het spel af en dan zegt ie er is een fout opgetreden en gta sanandreas moet worden afgesloten en dan u was bezig met een bewerking en is mogelijk verloren gegaan (ofzoiets)WTF nu?????!!!!!!!! Dan heb je waarschijnlijk een savegame van de verkeerde versie gedownload, je kan in deze tutorial lezen hoe je van beide versies de savegames kan spelen. Je had eerst V2 toch? Als je niet gebruik wilt maken van die tutorial kan je ook gewoon alleen savegames downloaden die ook V2 zijn. Het kan trouwens ook zo zijn dat er een andere fout in het spel zit maar probeer eerst dit maar eens. Die turorial brengt me nog meer in de war ik wagt wel op een duidelijk antwoord van matthijs Ik heb eigenlijk niet zoveel meer toe te voegen aan de tutorial. Die is duidelijk genoeg volgens mij, maar goed. Je hebt zojuist gedowngrade naar V1. Je kan pas een V1 savegame spelen als je de 'main.scm' en de 'script.img' ook hebt vervangen. Dit heb je net gedaan, dus je kan vanaf nu alleen nog V1 savegames spelen. Het komt er simpelweg op neer dat je de verkeerde versie savegame hebt gedownload net, zoals 'Jow Tommy Verceti' ook al zei. Ik weet niet wat je precies zoekt, maar hier kan je een 100% savegame downloaden voor V1. Daarnaast kun je in dit topic V1 savegames vinden per missie. Als er overigens nog vragen zijn hoor ik ze wel. Dat was de eerste savegame die ik heb gedownload en het lukt nog niet als ik ingame de game wil laden sluit he spel zich af en krijg ik een foutmelding!!ik zal probere een v2 load game te downloade maar met v1 en een savegame van v2 als het met die v2 savegame lukt dan kan ik tog niet meer modden? Reageren
Ninoke Geplaatst: 5 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 5 juni 2007 Het is gelukt alleen als ik de savegame wil laden sluit het spel af en dan zegt ie er is een fout opgetreden en gta sanandreas moet worden afgesloten en dan u was bezig met een bewerking en is mogelijk verloren gegaan (ofzoiets)WTF nu?????!!!!!!!! Dan heb je waarschijnlijk een savegame van de verkeerde versie gedownload, je kan in deze tutorial lezen hoe je van beide versies de savegames kan spelen. Je had eerst V2 toch? Als je niet gebruik wilt maken van die tutorial kan je ook gewoon alleen savegames downloaden die ook V2 zijn. Het kan trouwens ook zo zijn dat er een andere fout in het spel zit maar probeer eerst dit maar eens. Die turorial brengt me nog meer in de war ik wagt wel op een duidelijk antwoord van matthijs Ik heb eigenlijk niet zoveel meer toe te voegen aan de tutorial. Die is duidelijk genoeg volgens mij, maar goed. Je hebt zojuist gedowngrade naar V1. Je kan pas een V1 savegame spelen als je de 'main.scm' en de 'script.img' ook hebt vervangen. Dit heb je net gedaan, dus je kan vanaf nu alleen nog V1 savegames spelen. Het komt er simpelweg op neer dat je de verkeerde versie savegame hebt gedownload net, zoals 'Jow Tommy Verceti' ook al zei. Ik weet niet wat je precies zoekt, maar hier kan je een 100% savegame downloaden voor V1. Daarnaast kun je in dit topic V1 savegames vinden per missie. Als er overigens nog vragen zijn hoor ik ze wel. Dat was de eerste savegame die ik heb gedownload en het lukt nog niet als ik ingame de game wil laden sluit he spel zich af en krijg ik een foutmelding!!ik zal probere een v2 load game te downloade maar met v1 en een savegame van v2 als het met die v2 savegame lukt dan kan ik tog niet meer modden? Het is gelukt savegames werken de voertuigen mods werken maar zou je tog dit open willen laten voor als er weer iets fout gaat? Reageren
GTA_XP Geplaatst: 5 juni 2007 Rapport Geplaatst: 5 juni 2007 Hoe bedoel je met open laten Dat deze topic op slot gaat? Als je dat denkt, denk ik dat deze topic nog wel even openblijft, toch Moderators? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.